View Full Version : Hvilke SAS B737 er uten winglets?
er pr. dags dato udstyret med winglets ?
Hilsen
Ole
Tror det här är en aktuell lista: LN-RNU/LN-RNW/LN-RRA/LN-RRB/LN-RRE/LN-RRF/LN-RRG/LN-RRH/LN-RRJ/LN-TUJ/LN-TUK/LN-TUL/LN-TUM
Och LN-RRL (som jag glömde ...)
Star Alliance 737-883 LN-RRL har også fått winglets ettermontert og foreløpig er det den eneste -800 hvor det har skjedd. De andre er jo "født" med slike utvekster...
Tar opp denne tråden da jeg har et spørsmål,
eksisterer det planer om å montere winglets på -600, -700 og -800?
Har reist med en DY -300 som hadde winglets, og da ville det vel ikke være rart om SAS's NGer fikk det samme?
Har det kostnadsmessig noen hensikt? Om en er den miljømessige gevinsten stor?
takker for svar fra dere som vet!
Northrider
11-11-2010, 00:28
-600 er ikke sertifisert for winglets.
-600 er ikke sertifisert for winglets, og meg bekjent eksisterer det ikke planer om å installere fler winglets på SAS-maskinene. SAS har også en relativt kort gjennomsnittlig stagelength, og da er vinningen relativt beskjeden.
NG'ene er det vel uansett uaktuelt å ettermontere winglets på, da de skal ut av flåten.
NG'ene er det vel uansett uaktuelt å ettermontere winglets på, da de skal ut av flåten.
Skal de? Det høres da merkelig ut...:o Er det ikke Classic modellene (-400 og -500) som skal ut av flåten da?
Boeing_fan
11-11-2010, 10:37
NG'ene er det vel uansett uaktuelt å ettermontere winglets på, da de skal ut av flåten.
Skal Boeing 737-600/700/800 ut av flåten??
Noe jeg ikke har fått med meg?
Skal Boeing 737-600/700/800 ut av flåten??
Noe jeg ikke har fått med meg?
Nei, er bare CK som trolig er litt morgentrøtt og skrev NG istedet for CL
Det burde vært ganske opplagt hvis man fulgte med et minimum.....