PDA

View Full Version : Bonusreiser SAS

S. Holberg
26-10-2010, 06:08
Heisann!
Har alltid SAS krevd skatter og avgifter ved kjøp av bonusreiser med EB?
Mener å huske at det ikke var ekstra krav i tillegg til poengene sist jeg bestilte bonusreise på EB?

Uansett, unødvendig...

Hickok
26-10-2010, 06:12
SAS har krevd dette i hvert fall siden slutten av 90-tallet. Jeg tok ut min første bonusbillett i 1999, og den var det avgifter på.

FlightDeck
26-10-2010, 07:08
SAS dekket skatter og avgifter i starten på EuroBonus-programmet, men det er som Hickok er inne på mange år siden. I likhet med alle (?) andre bonusprogrammer må man selv dekke dette. Synes det er helt greit å betale de få hundrelappene i myndighetspålagte avgifter - så lenge man ikke må betale den selskapspålagte drivstoffavgiften, som gjerne er mye, mye høyere. Til USA koster det f.eks. gjerne 400 kr. i myndighetspålagte avgifter, mens drivstoffavgiften ligger på 2000 kr. Så vidt jeg vet må du betale drivstoffavgiften hos Flying Blue, mens EuroBonus fjernet denne regelen etter et halvt års tid?

Oppfordrer ellers til å lage mer dekkende titler på innleggene - "Bonusreiser SAS" kan bety hva som helst, mens spørsmålet egentlig dreier seg om noe så snevert som drivstoffavgift på bonusreiser med EuroBonus :)

S. Holberg
26-10-2010, 09:01
Hei!
Ok, jeg har ikke vært medlem så lenge Hickok så jeg husker sikkert feil.
Men da er det vel bare å betale avgifter også da, selv om EB/SAS skal ha skryt for å ha fjernet fuelfee!

Sorry for titelen ;)

Someone
26-10-2010, 09:11
. Så vidt jeg vet må du betale drivstoffavgiften hos Flying Blue, mens EuroBonus fjernet denne regelen etter et halvt års tid?

Jepp, så bonusreiser med F(L)yingBlue koster omtrent like mye som en vanlig billetter.

Eurobonus hadde kun drivstoffavgift en veldig kort periode. Da det ble offentligjort at den skulle innføres ble det en såpass kraftig proteststorm (jeg var selv svært aktiv der) og det tok ikke lang tid før de fjernet den

Hei!
.... selv om EB/SAS skal ha skryt for å ha fjernet fuelfee!

Nei, SAS skal ikke ha skryt for det, da ideen om å innføre den i første omgang var såpass bak mål at ikke å fjerne den ville vært idioti, og sluttresulatatet ikke bidro med annet enn å gjenninnføre de tidligere reglene