PDA

View Full Version : KLM Outsourcing AMS-IAH

dc-8-63
30-08-2005, 20:39
...KLM er neste ut med BBJ Business Class only over atlanteren...en av de 2 daglige AMS IAH flightene byttes fra KLM 767-300 til Privatair BBJ .... den andre KLM flighten fortsetter med 747-400

CK
30-08-2005, 21:16
WOW!!! dette vil nok bli godt mottatt i oljebyen!!

OJB
30-08-2005, 21:35
Meget smart trekk av KLM. Denne forbindelsen vil definitivt jeg benytte meg av.
Stort sett har jeg brukt KLM og BA til Houston og Dallas opp gjennom årene.
Synes at BCal senere BA sin DC-10 sin rute LGW-IAH og LGW-DFW var best på disse langrutene.
BCal var jo tidligere markedsført som "the oilman's airline".

EB
31-08-2005, 06:16
Tøfft! Dette må vel bli en økning i antall seter på c-klasse. KLM har jo ikke så stor c-klasse i dag...

Dag Viking
31-08-2005, 07:18
Originally posted by EB
Tøfft! Dette må vel bli en økning i antall seter på c-klasse. KLM har jo ikke så stor c-klasse i dag...

Fra 30 til 44 seter. Sveitsisk crew, men KLM lover minst en FA fra Nederland.

CK
31-08-2005, 07:27
hmmm, tror jeg må sjekke ID-avtalene med KLM, kan man kjøpe bizzniss tro? Da må jeg nok revurdere mitt løfte til meg selv om aldri å fly KLM igjen (vel, dette er jo PrivatAir)

FBU
31-08-2005, 08:35
Sorry CK, ingen ID på C med KLM, om du så hadde vært KLM ansatt!:baeh

KLMfan
31-08-2005, 20:34
KLM ansatte har da mulighet til ID i c-class

men over til dette: Kjempebra satsing av KLM, moro at de satser på litt mer enn lave priser avogtil...tror dette blir godt mottatt, og ikke minst de får en 767 til overs...kanskje komme til Oslo ? håpe håpe....

KLMNordic
31-08-2005, 22:37
akk ja...hadde det bare vært så vel....har ikke den muligheten vi

LN-KOG
31-08-2005, 22:51
Hvorfor er outsourcing bra når det gjelder slike produkter, men ikke andre? Jfr http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=6489

Hva er det jeg har gått glipp av her?

KLMNordic
31-08-2005, 22:58
Her slipper vel selskapene å investere i fly og kan kanskje lett komme seg ut av en slik avtale hvis det ikke lønner seg. Andre deler av et flyselskap er vel litt mer komplisert å bare trekke tilbake. Her er det opplæring av systemer, rutiner, etc etc.. Et flight crew trenger kun rask gjennomgang av servicekonseptene til de forskjellige selskapene.

FBU
01-09-2005, 15:08
Originally posted by KLMfan
KLM ansatte har da mulighet til ID i c-class

Sikker på det?
En vennine som jobber i KLM sier motsatt... (alltså Zed billetter ikke service)

KLMfan
01-09-2005, 19:43
mulig jeg ikke er helt med......skal ikke påstå noe som helst....

EB
02-09-2005, 05:57
KOG tar opp et veldig godt punkt. Hvorfor er dette så mye bedre enn annen outsourcing?

Dag Viking
02-09-2005, 06:03
Det greie med denne typen er at det er relativt lett å måle om kvaliteten på produktet er i henhold til avtalen. Jeg melder meg frivillig til å ta en tur i uka for å dobbelsjekke at service, punktlighet, mat, ife ol er på topp:biggrin

LN-KOG
02-09-2005, 09:25
Originally posted by EB
KOG tar opp et veldig godt punkt. Hvorfor er dette så mye bedre enn annen outsourcing?

Og svarene uteblir....

TOS
02-09-2005, 10:49
Originally posted by LN-KOG

Originally posted by EB

Og svarene uteblir....

Jeg tror kanskje noe av årsaken til at outsourcing i dette tilfellet kan være en god løsning delvis ligger i det som Dag Viking trekker frem. Dette er et litt spesielt tilbud/produkt som er relativt enkelt å definere i forhold til sentrale kvalitetsaspekter (og dermed lettere å kontrollere i etterkant at kvaliteten som leveres er i henhold til avtalens spesifikasjoner), og er ikke så generelt som f.eks. outsourcing av all ground handling og annen bred kundekontakt. Jo mer generelle tjenster som skal leveres, dess vanskeligere er det å skrive en kontrakt som spesifiserer "alle" tenkelig situasjoner som kan oppstå. Her skal man fly bra A til B og tilbake, med et høyt servicenivå (vil jeg anta). Selskapet som skal fly er vel et nisjeselskap som er avhengig av å opprettholde et godt rykte, og mer avhengig av dette enn f.eks. SGS o.l..