PDA

View Full Version : Er IL 96-300(aeroflot) trygg å fly med?


Sondbjo
22-10-2010, 16:30
Hei, jeg ser at Aeroflots IL- 96 avogtil blir brukt på ruten mellom SVO-BKK. Er den trygg å fly med? Jeg har hatt lyst til å prøve denne en stund!! Er det noen andre som har prøvd den og kan komme med sin erfaring? Takker for svar :)

ex_trd
22-10-2010, 16:40
Ja, det er trygt.

Sondbjo
22-10-2010, 16:49
Ja, det er trygt.

Hvordan vet du det da? Har du flydd med den selv? Hvordan er setene og servicen der?

DHC8-103
22-10-2010, 17:07
Hvorfor skullle ikke det være trygt.
Aeroflot er vel i dag ett relativt velrenomert selskap.
Personlig ville jeg vært i ekstase hvis jeg fikk en slik mulighet.

Glenn
22-10-2010, 17:25
Ja, det er trygt å fly Aeroflot.
Trodde ikke at de brukte Il-96 på BKK-ruten lengre, jeg tok et kjapt søk i Amadeus,
og finner bare 333 på SVO-BKK..

Sondbjo
22-10-2010, 17:29
Hvorfor skullle ikke det være trygt.
Aeroflot er vel i dag ett relativt velrenomert selskap.
Personlig ville jeg vært i ekstase hvis jeg fikk en slik mulighet.

Jeg har sett en del videoer på youtube at det skrangler fært når det lander. Jeg har selv flydd med Aeroflot fra ICN-OSL. Syns det er greit men, jeg må innrømme at jeg hvar redd fordi det hvar en litt gammel 767-300er fra ICN. (voldsom støy under take off) Men heldigvis fikk jeg en helt ny Airbuss på SVO-osl den hvar veldig bra.

Sondbjo
22-10-2010, 17:30
Ja, det er trygt å fly Aeroflot.
Trodde ikke at de brukte Il-96 på BKK-ruten lengre, jeg tok et kjapt søk i Amadeus,
og finner bare 333 på SVO-BKK..

Jo etter at jeg søkte billetter nå, så ser jeg også det. Ble nesten litt skuffet. Må vist til Sibir får å få prøvd den :)

Spantax
22-10-2010, 17:49
Jeg fløy denne BKK-SVO-BKK for noen år siden. Det var en fornøyelse, men det hadde kanskje noe å gjøre med at det var nesten tomt på utreisen :-) Skal se om jeg kan finne noen bilder senere, om det er av interesse?

TobyAllan
22-10-2010, 17:56
Jo etter at jeg søkte billetter nå, så ser jeg også det. Ble nesten litt skuffet. Må vist til Sibir får å få prøvd den :)

Nei så langt behøver du ikke reise, der flyver en eller to stk av dem fra Kiev daglig, mener at huske den ene går til spania, den andre husker jeg ikke hvor går til :)

MVH Torben

Doll
22-10-2010, 19:46
Nei så langt behøver du ikke reise, der flyver en eller to stk av dem fra Kiev daglig, mener at huske den ene går til spania, den andre husker jeg ikke hvor går til :)

MVH Torben

Med fare for at jeg tar feil, mener jeg ganske bestemt at det ikke flyr noen IL 96 herfra Kiev, og at den eneste destinasjon SU har fra KBP er SVO.
Men man kan fly IL 96 fra moskva til mange typiske russiske syden destinasjoner som Sharm el-Sheikh, Hurghada og Goa.

Sondbjo
22-10-2010, 20:01
Jeg fløy denne BKK-SVO-BKK for noen år siden. Det var en fornøyelse, men det hadde kanskje noe å gjøre med at det var nesten tomt på utreisen :-) Skal se om jeg kan finne noen bilder senere, om det er av interesse?

Ja ,bare legg ut bilder :) Det som jeg syns hvar gøy med Aeroflot hvar at jeg hadde nesten hele flyet for meg selv fra SVO til OSL. Det hvar bare 4 andre ombord, men makan til flyplass(SVO) skal man lete LENGE etter! Er Borispol like ille???

Hickok
22-10-2010, 20:04
Jeg har sett en del videoer på youtube at det skrangler fært når det lander. Jeg har selv flydd med Aeroflot fra ICN-OSL. Syns det er greit men, jeg må innrømme at jeg hvar redd fordi det hvar en litt gammel 767-300er fra ICN. (voldsom støy under take off) Men heldigvis fikk jeg en helt ny Airbuss på SVO-osl den hvar veldig bra.

At det skrangler ved landing trenger ikke å ha noe som helst med flyet å gjøre. En del flystriper i Russland er i ekstremt dårlig forfatning, bl.a. den i VVO som jeg har flydd til noen ganger, og det skrangler så det virker som hele flyet skal falle sammen. Norske veier blir rene ballsalen i forhold!

baselutvann
22-10-2010, 20:24
Hei, jeg ser at Aeroflots IL- 96 avogtil blir brukt på ruten mellom SVO-BKK. Er den trygg å fly med? Jeg har hatt lyst til å prøve denne en stund!! Er det noen andre som har prøvd den og kan komme med sin erfaring? Takker for svar :)
Er vel like trygt som å fly NAX:up:

Sondbjo
22-10-2010, 20:31
Er vel like trygt som å fly NAX:up:

Hva er NAX?

Northrider
22-10-2010, 20:33
Norwegian Air Shuttle

LN-BLO
22-10-2010, 21:29
IL-96 avgir visstnok en veldig unik lyd under nedbremsing om jeg skal tro påstandene fra en bekjent, og det var i BKK. Skikkelig risting og støy i kabinen.

mo
22-10-2010, 23:22
Skikkelig risting og støy i kabinen.

Man kan bli redd av mindre!

Selv hadde jeg flydd hva som helst Aeroflot på internasjonale ruter, men kommer aldri til å prøve meg på innenriks i Russland.

Hickok
23-10-2010, 00:35
Ikke noe galt å fly 3 måneder gamle A333 på russisk innenlands. Faktisk riktig så bra! Ellers flyr de også A32x på russisk innenlands, og den eldste er 7 år. De eldste flyene de bruker er 19 år gamle B763. Helt OK de også, selv om de ser ut som de er så pass gamle som de er. Skal fly VVO-SVO med en slik på torsdag, og gleder meg til det.

LN-BLO
23-10-2010, 00:38
Man kan bli redd av mindre!

Selv hadde jeg flydd hva som helst Aeroflot på internasjonale ruter, men kommer aldri til å prøve meg på innenriks i Russland.

Hehe, aldri vært ombord i hverken aeroflot eller IL-96, men for de som har ett behov for å krysse av det flyet og flyselskapet på listen over hva de har reist med så hadde ikke jeg vært betenkt rundt det å reise Long-haul med Arflots IL-96... bare å hoppe i det, ikke så mange IL-96 i drift lenger, var jo svært få som ble bygd også og ikke sikkert at Aeroflot kommer til å bruke den så mye lenger på Internasjonale ruter heller.

Doll
23-10-2010, 12:25
Etter litt klikking på www.aeroflot.ru , finner jeg IL 96 på strekningene: Moskva-Herakloin, Larnaca,Hurghada, Sharm el-Sheik,
Tel aviv og Goa. Og det er sikkert mer.

Spantax
23-10-2010, 21:44
Her er noen bilder fra en herlig tur DMK-SVO med IL96-300 i 2005. Det var vel ca. 60 pax på economy og bare å sitte hvor man ville. Servicen og ikke minst maten var overraskende god. Ingenting å klage på her!

http://i985.photobucket.com/albums/ae336/Spantax/aeroflot/Hjemreise084.jpg

http://i985.photobucket.com/albums/ae336/Spantax/aeroflot/Hjemreise092.jpg

http://i985.photobucket.com/albums/ae336/Spantax/aeroflot/Hjemreise097.jpg

http://i985.photobucket.com/albums/ae336/Spantax/aeroflot/Hjemreise109.jpg

Sondbjo
23-10-2010, 22:59
Nå fikk jeg enda mer lyst til å fly med den etter å ha sett bildene :) Jeg syns også at maten på Aeroflot IKKE er noe å klage på. På en lang tur for man to varme måltider samt drikke. ("gratis")

Hickok
26-10-2010, 02:56
Etter litt klikking på www.aeroflot.ru , finner jeg IL 96 på strekningene: Moskva-Herakloin, Larnaca,Hurghada, Sharm el-Sheik,
Tel aviv og Goa. Og det er sikkert mer.

Den flyr også innenlands på KHV og PKC.

EDIT: Ser også at den flyr på DXB i dag. Vet ikke om det er normalt eller et engangstilfelle.