PDA

View Full Version : Aldri så godt at det ikke er galt for noe

Falcon
27-08-2005, 23:18
http://www.bt.no/foto/bildeserier/article.jhtml?articleID=397337&imageIndex=8

Usedvanlig dårlig valg av gjerdetype! Forventer at dette er rettet til hundreårsjubileet. :spin:

LN-GBM
28-08-2005, 00:38
Litt "hål i haue" spør du meg...

THS
28-08-2005, 23:38
Er vel det mest idiotiske jeg noen gang har sett på et flyshow. Jeg har aldri opplevd at det har vært slike gjerder noen andre plasser jeg har vært på flyshow.

OJB
29-08-2005, 23:06
Dette viser bare hvor lite vant man er blitt med å arrangere flystevner her til lands etter hvert.
Avinor SVG hadde en rep. på stevne for å høste erfaring foran stevne på SVG om 2 år.
Gjerde har allerede blitt påpekt som dårlig valg og har ingenting på et flystevne å gjøre.

Savipix
30-08-2005, 14:41
Här är tillochmed Svenskarna bättre :wow:

karlsdp
30-08-2005, 19:35
Er vi ikke amatører på det meste her hjemme da ??
:zzz

karlsdp
30-08-2005, 19:39
Var dessverre ikke i Bergen selv, men er det sant at "Det kongelige Norske Luftforsvar" stilte med EN F16 som nesten ikke gjorde noen ting ??

:sarc

Scandinavian
30-08-2005, 19:43
De stillte med to F-16, en F-5, en Orion, en Sea King, en C-130, en Safir.

Begge F-16, F-5 og Sea King skulle alle fly display, men det ble kansellert av penge årsaker ble jeg fortalt av F-5 piloten. Men den ene F-16 gjorde to lowpass før den dro tilbake til Bodø på Søndag.

Orion gjorde noen lowpass og litt annet både når den kom og når den dro.

karlsdp
30-08-2005, 19:55
Ja vi er fattige i dette landet. Var på et flystevne i Sverige for 5-6 år siden. Skvadronen der (Såtenes) ved Venern var 60 år. Det var 21 SAAB Gripen i luften på en gang. 7 av 8 C130 Hercules som Swedish Air Force hadde var i luften på en gang. (Den 8. var på service i England) + Teamet med 6-8 SAAB trainere i et team. Og selvfølgelig Flere Viggen.

:hi2

Brave
30-08-2005, 20:28
At Luftforsvarets fly og helikoptre ikke viste seg (noe særlig) i luften har ikke bakgrunn i den økonomiske situasjonen forsvaret befinner seg i. Bare det at alle typer luftfartøy med unntak av DA-20 og Bell 412 kom, forteller at det ikke er her problemet er. Det var heller ikke noe de dyktige arrangørene av stevnet var herre over. Årsaken ligger en helt annen plass.
Vi fra 337 skvadron møtte forøvrig også med en Lynx, og satt veldig pris på den interessen publikum viste for helikopteret og oppgavene våre. At de besøkende følte seg litt "lurt" av at Luftforsvarets fly og helikoptre ikke fløy oppvisning forstår jeg meget godt. Vi får håpe at det ikke skjer igjen på fremtidige stevner.

N-3PB
30-08-2005, 20:43
stevne på SVG om 2 år

Hvilket stevne er dette, noe som skal feires??

Falcon
30-08-2005, 21:33
Originally posted by Brave
(...)
Vi fra 337 skvadron møtte forøvrig også med en Lynx, og satt veldig pris på den interessen publikum viste for helikopteret og oppgavene våre. (...)

Jeg forsøker å gi litt feedback der jeg synes ting har vært bra. Derfor: Jeg synes Lynx-gutta var veldig flinke. Klart det er moro å vise frem noe man har greie på og er stolte av til oppriktig interesserte og nysgjerrige tilskuere, men å gjøre det i time etter time... Veldig fine bilder dere stilte ut, også.