PDA

View Full Version : EuroBonus med innenriks tilslutnigsbillett?


orhel
15-10-2010, 22:18
Har SAS endret reglene når det gjelder opptjening av poeng når man har en innenriks tilslutningsbillett? Finner ikke "regelteksten" som fritt etter hukommelsen lød slik:

Gjelder ikke kjøp av innenriks flybillett og kjøp av utenlandsreise som har en innenriks tilslutningsbillett.

Er det bare jeg som er blind eller får man nå poeng på utenlandsdelen av reisen?

TG923
15-10-2010, 22:36
Det du skriver om gjelder opptjening av bonuspoeng ved bruk av kredittkort til kjøp av slike reiser.

http://www.sas.no/no/EuroBonus/EuroBonus-partnere/Opptjening-nar-du-handler-/Na-kan-du-fa-EuroBonus-poeng-ogsa-nar-du-handler/MasterCard/

http://www.sas.no/no/EuroBonus/EuroBonus-partnere/Opptjening-nar-du-handler-/Na-kan-du-fa-EuroBonus-poeng-ogsa-nar-du-handler/Diners-Card/

orhel
16-10-2010, 11:48
Men betyr det at man nå får poeng på utenlandsdelen av reisen?

Spørsmålet dukket opp i går da en jeg snakket med sa han nettopp hadde fått poeng på utenlandsdelen av Bodø-Oslo-Malmø(via ARN). Så derfor lurer jeg på om reglene har endret seg siden april da jeg ikke fikk poeng på BOO-OSL-ARN-EWR?

Hickok
16-10-2010, 11:51
En får EB poeng på alle utenlandsreiser med SAS og *A partnere, uavhengig av om en har en innenlands tilslutningsbillett eller ei. Innenlandsreiser får en IKKE poeng for, ei heller om de er en del av en utenlandsreise.

EDIT: Dette betyr at du får IKKE poeng på BOO-OSL, men du får for OSL-ARN og ARN-EWR i ditt tilfelle. Hvor mye du får avhenger av bookingsklasse.

TG923
16-10-2010, 12:02
Og det er ingen endring i reglene.
Formuleringen om innenriks tilslutning gjelder poengopptjeningen man får ved bruk av kredittkort, ikke poengopptjeningen ved selve reisen.

(Med kombinert SAS/Diners får man 15 ekstrapoeng pr. hundrelapp du omsetter på kortet - det er disse poengene du ikke får ved innenriks tilslutningsbillett - tilsvarende 10 ekstrapoeng ved bruk av SAS/MasterCard).

Poengene du får ved selve reisen (4500 eller 1125 i økonomi avhengig av bookingklasse ARN-EWR) opptjener du uansett tilslutningsbillett eller ei.

orhel
16-10-2010, 12:03
Fikk ingen poeng jeg. Hadde K-klasse og returen som gikk med Swiss hadde V. Booket med WIAS.

Altså bare en bug i systemet?

Hickok
16-10-2010, 12:05
Fikk ingen poeng jeg. Hadde K-klasse og returen som gikk med Swiss hadde V. Booket med WIAS.

Altså bare en bug i systemet?
Dette skjer av og til. Gå inn på sas.no på reg. manglende poeng, så skal det ordne seg. Hvis ikke må du sende de orginale boardingkortene (slippene) til SAS.

TG923
16-10-2010, 12:08
Spørs om bonusnummeret var registrert osv.
Etterregistrering kan skje inntil 6 måneder etter reisen, uansett bør du prøve å etterregistrere med en gang.

orhel
16-10-2010, 12:16
Er nok for seint nå, men det var vel ikke rare poengene man gikk glipp av..

Hickok
16-10-2010, 12:25
Du gikk glipp av 150+1125+1000+225 poeng. Hadde du vært medlem i et annet program, som UA, CO eller AC f.eks, så hadde du gått glipp av (240+3930)*25%+3945+886 poeng.