PDA

View Full Version : Ryanair med skatteproblemer i Frankrike- hva med Norge ?


Farmer
14-10-2010, 03:07
Kom over denne, og det skal bli interessant å se om Norske skattemyndigheter gjør noe lignende med tanke på Ryanair sin base og skattemessige oppsett for de crew som jobber ut fra Rygge. Noen som vet ?


"Ryanair to close its Marseille base over tax issue.
Ryanair announced Wednesday it is moving ahead with its threat to close itsbase at Marseille and will move four 737-800s to “competitor” airports in Spain, Italy and Lithuania from Jan. 11, 2011, following the conclusion of legal proceedings by French authorities over taxes and social insurance contributions of its MRS flight crew.

Ryanair will cancel 13 routes to/from the airport but will continue to operate 10 routes onboard aircraft based elsewhere....."

http://atwonline.com/airports-routes/news/ryanair-close-its-marseille-base-over-tax-issue-1013?cid=nl_atw_dn

sk931
14-10-2010, 07:36
Overrasket, nej, forundret ja....
Det er lige som den lille dreng der ikke får sin vilje" så går jeg bare hjemmefra"
Vanlig FR stil istedet for at fighte

Hilsen
Ole

LN-TIB
14-10-2010, 08:22
... will move four 737-800s to “competitor” airports in Spain, Italy and Lithuania...

Vet ikke hvor fornøyd jeg hadde blitt om jeg endte opp i Litauen når planen var Marseille :cool:

Someone
14-10-2010, 14:30
Med andre ord; Ryanair klarer ikke konkurere når de har like vilkår som konkurentene?

Supert! Får håpe andre lands myndigheter også ser på Ryanair sin skattepolitikk