View Full Version : Luftambulansen ``Nesten i hagen``
andreas97sas
09-10-2010, 18:23
http://i1004.photobucket.com/albums/af169/andreas97sas/EC-135/Legehelikopteret432.jpg
Hei !
Var hjemme da jeg hørte et helikopter dure bak noen trær. Og jeg gikk ut og så en sykebil også som kom. Jeg sprang og henta kameraet og heiv meg på sykkelen for dette måtte jeg ha bilder av.
Det viste seg at en mann hadde kjørt vannscoter inn i et berg der det står et skilt med SAKTE FART. Snakke meg om tulling altså.
Hvetfall her er bildene :
http://i1004.photobucket.com/albums/af169/andreas97sas/EC-135/Legehelikopteret438.jpg
http://i1004.photobucket.com/albums/af169/andreas97sas/EC-135/Legehelikopteret446.jpg
http://i1004.photobucket.com/albums/af169/andreas97sas/EC-135/Legehelikopteret452.jpg
http://i1004.photobucket.com/albums/af169/andreas97sas/EC-135/Legehelikopteret489.jpg
Det var alle bildene. Håper de falt i smak.
Andreas
EDIT: Det er forøvrig den vannscoteren som ligger i land bak helien om du ser den :)
Even92LN
10-10-2010, 01:41
Kjempefine bilder! :up:
ENGM 911
10-10-2010, 08:48
Rene dokumentarserien dette, godt du er kvikk på labben.
chrSVGa380
10-10-2010, 10:13
Fine bilder av ''Legehlikopteret''? Godt dokumentert! :p
andreas97sas
10-10-2010, 11:39
EN skrivefeil jeg vet :( Men takk ;)
Harald Oanes
10-10-2010, 12:48
Flott dette! Så da bor du altså på Mosterøy, ved den alldeles nydelige kanalen...?
hei å hå
H
Norwegian15
10-10-2010, 13:00
Dette var flotte bilder :D
salmon-air
10-10-2010, 16:39
Andreas, du er 13 år gammel. Kanskje ikke helt på plass å kalle en mann som har skadet seg for tulling? ;-) jeg tipper på at du kommer til å ripe opp en og annnen moped og bil i løpet av de neste årene;);)
ellers så var bildene flotte de :-)
andreas97sas
10-10-2010, 18:53
Harald : Jeg bor ved kanalen ja på Mosterøy :) Eller litt inneved en plass osm heter Haugvalstad i et RØDT hus :)
Salmon Air: Han er nok en tulling han som kjørte scoteren med dame bakpå :) Ettermin mening da :)
Twin Otter
10-10-2010, 21:04
Harald : Jeg bor ved kanalen ja på Mosterøy :) Eller litt inneved en plass osm heter Haugvalstad i et RØDT hus :)
Salmon Air: Han er nok en tulling han som kjørte scoteren med dame bakpå :) Ettermin mening da :)
Er han tulling fordi han kjørte med dame bakpå? Jeg trodde slike scootere var laget for to jeg. Det er du som er tulling. Det er vel ikke sikkert at han kunne for at ulykken inntraff?
MOD
Og da holder vi oss til bildene, hva eller hvem som gjorde hva får vi diskutere et annet sted
MOD
Nå er jo slike innretninger forbudt her i kongeriket da ..
http://www.regjeringen.no/nb/dep/md/dok/andre/brev/utvalgte_brev/2001/regler-for-bruk-av-vannscootere.html?id=90797
Søskenbarnet mitt som kjørte den, og han er ingen tulling!
Han hadde litt for stor fart og var litt uheldig..
Men fine bilder, så når helikopteret kom over huset vårt, ganske lavt.. :)
Du var heldig som nådde helikopteret og fikk disse fine bildene som du delte med oss.
(OT: Uansett ulykke som med første øyekast kan se ut som menneskelig svikt, kan f.eks. like godt være at gassen hadde hengt seg opp...
DERFOR: Bedøm ALDRI en ulykke før fagpersonene har konstatert årsaken. Vi har nok fornuftige ting å skrive om her :) )
andreas97sas: Håper du får flere helikopterbilder som du kan legge ut i helikoptertråden.
Harald Oanes
11-10-2010, 10:36
Er han tulling fordi han kjørte med dame bakpå? Jeg trodde slike scootere var laget for to jeg. Det er du som er tulling. Det er vel ikke sikkert at han kunne for at ulykken inntraff?
Vel - nå skal man aldri konkludere på et forum, men av og til så man kalle "en spade for en spade". Jeg ville nok aldri kalt vedkommende en tulling - MEN - etter som jeg ser det, som lokal-kjent og relativt båtkyndig etter å ha hatt båt i snart 40 år, og i tillegg sett daglig kjøringen til enkelte, jeg skriver enkelte - så er jeg påståelig nok i min rett å kalle mye av dette som "tullball-kjøring". Noe jeg begrunner med at det fremdeles er forbudt å bruke disse scooterne, samt den kjøringen jeg selv har tatt i øyesyn er tidvis galskap! Hvis vedkommende hadde kjørt etter forholdene, altså 2 knop (!!!) i den veldig trange kanalen, så hadde - hvis ikke nok teknisk gikk galt - vedkommende ikke hatt noe som helst problem å kjøre gjennom kanalen. Jeg er selv innehaver av en båt som gjør snaue 50 knop, og har relativt godt innblikk i fart på sjøen - og når jeg så scooteren, og tenkte mine tanker (som jeg ikke vil påstå i skrevne ord) - så kunne det vært nærliggende å kalt vedkommende en "tulling". Men før det er konkludert med hva som egentlig skjedde, så lar jeg "tvilen komme vedkommende tilgode", og reserverer meg til "tullball-kjøring".
Det hører også med til historien at det de siste uker av sommeren var flere tilfeller av uvettig kjøring og bøtlegging av scooter-kjøring i samme distrikt. Avslutter så med at jeg IKKE har noe i mot scootere, tvert i mot - men det finnes relger/lover for dem, som med meg i min båt...
hei å hå
H
Vel - nå skal man aldri konkludere på et forum, men av og til så man kalle "en spade for en spade". Jeg ville nok aldri kalt vedkommende en tulling - MEN - etter som jeg ser det, som lokal-kjent og relativt båtkyndig etter å ha hatt båt i snart 40 år, og i tillegg sett daglig kjøringen til enkelte, jeg skriver enkelte - så er jeg påståelig nok i min rett å kalle mye av dette som "tullball-kjøring". Noe jeg begrunner med at det fremdeles er forbudt å bruke disse scooterne, samt den kjøringen jeg selv har tatt i øyesyn er tidvis galskap! Hvis vedkommende hadde kjørt etter forholdene, altså 2 knop (!!!) i den veldig trange kanalen, så hadde - hvis ikke nok teknisk gikk galt - vedkommende ikke hatt noe som helst problem å kjøre gjennom kanalen. Jeg er selv innehaver av en båt som gjør snaue 50 knop, og har relativt godt innblikk i fart på sjøen - og når jeg så scooteren, og tenkte mine tanker (som jeg ikke vil påstå i skrevne ord) - så kunne det vært nærliggende å kalt vedkommende en "tulling". Men før det er konkludert med hva som egentlig skjedde, så lar jeg "tvilen komme vedkommende tilgode", og reserverer meg til "tullball-kjøring".
Det hører også med til historien at det de siste uker av sommeren var flere tilfeller av uvettig kjøring og bøtlegging av scooter-kjøring i samme distrikt. Avslutter så med at jeg IKKE har noe i mot scootere, tvert i mot - men det finnes relger/lover for dem, som med meg i min båt...
hei å hå
H
Det var vel ikke meningen at han skulle inn i kanalen..
Han prøvde å svinge, men klarte det ikke.
sail4fun
11-10-2010, 14:09
Med båt som med fly, fart, tid , plass.
Harald Oanes
11-10-2010, 16:35
Det var vel ikke meningen at han skulle inn i kanalen..
Han prøvde å svinge, men klarte det ikke.
Ok Erik, trodde bare det...
Men da har han i alle fall holdt alt for stor fart, det er tross alt midt inni skjærgården han kjørte på land, med holmer og skjær over alt... Jeg har kjørt så pass mye scooter, at jeg vet hvor manøvreringsdyktige de er, så det er som sagt i posten før meg; fart er avgjørende...
Men uansett - godt deg gikk så greit som det tross alt gikk, kunne gått mye verre...
H
Ja, han hadde nok for mye fart der inne.