PDA

View Full Version : LH dropper rad 13 og 17


The Ticketor
23-08-2005, 10:09
Lufthansa dropper seteradene 13 og 17

Det tyske flyselskapet Lufthansa tar passasjerenes overtro på alvor.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=287762

LN-RKF
23-08-2005, 11:03
SAS har ikke rad 13 på sine fly....men det hadde Braathens, er dette blitt gjort om nå som de er slått sammen? Har ikke kommet på å se etter.

Isbamse
23-08-2005, 11:04
Hvilke kulturer er det som er redde for tallet 17?

FBU
23-08-2005, 12:04
BU flåten har fremdeles rad 13:jumpin

Savipix
23-08-2005, 13:57
och med tanke på att 4 är ett oturstal i bland annat Kina kanske man skulle droppa den raden också. Vet att då jag flög med SK996 hem från PEK så var det några Kinesiska affärsmän som vägrade sitta på rad 4 i C-klass och personalen i gaten var tvungen att "möblera" om lite.

EB
24-08-2005, 15:28
At rad 13 forsvinner skjønner og liker jeg...men hva er det med rad 17?

RolfL
24-08-2005, 15:50
Flög med Alitalia i måndags och där "fattades" både rad 13 och 17 (DC-9-82). Frågade kabinpersonalen och fick svaret att 17 var "even worse bad luck than 13".

RolfL
24-08-2005, 16:02
Originally posted by Savipix
och med tanke på att 4 är ett oturstal i bland annat Kina kanske man skulle droppa den raden också. Vet att då jag flög med SK996 hem från PEK så var det några Kinesiska affärsmän som vägrade sitta på rad 4 i C-klass och personalen i gaten var tvungen att "möblera" om lite.


Och med tanke på att 4 är "bad luck" i Asien kan nämnas det klassiska exemplet med Air Macau som i initialskedet behövde 4 Airbus men var tvugna att beställa 3 eller 5, det blev väl 5 om jag minns rätt.

laurenz
24-08-2005, 17:21
Og da ABB bygde en X2000 (Svensk høyhastighetstog) til Kina hadde det byggenummer 44. Det gikk ikke an å eksportere til Kina så nummeret ble 88 i stedet.

Kanskje er litt rar men jeg har aldri forstått dette med å fjerne rad 13. Greit nok at noen har overtro men det får da være grenser!

Laurenz

LCH
24-08-2005, 17:56
Man fjerner jo ikke radene heller, de blir jo bare omdøpt. Med mindre det er snakk om veldig små fly vil det jo uansett hvordan man snur å vender på det være en rad 4, 13 og 17. Trodde kineserne at flyet ville styrte hvis DE satt på rad 4, men ikke hvis ANDRE gjorde det? :D Har fløyet på ihvertfall halvparten av de siste fredag den 13. og jeg er da fortsatt i god behold.

laurenz
24-08-2005, 18:27
Etter 6 år på Gardermoen har jeg ennå ikke møtt en eneste passasjer som ikke ville sitte på rad 13. Denne skjønner jeg derfor overhodet ikke: "Det tyske flyselskapet Lufthansa tar passasjerenes overtro på alvor."

EB
24-08-2005, 19:43
Frontkolliderte på en Fredag 13. så jeg har da respekt for den type dag/tall...

karlsdp
24-08-2005, 20:39
Lå på Hilton i Dallas for en del år siden. (25 etg.) I heisen der fantes ikke 13 etg. Tavlen viste ....11-12-14-15.... osv.

:sarc

Martin
24-08-2005, 21:22
Fløy selv på Fredag den 13, i september for tre år siden. Sidemannen satt og sendte tekstmeldinger over Hardangervidda, men det gikk bra..

flyvertinna klikket litt, men...

sail4fun
24-08-2005, 21:27
Originally posted by Martin
Fløy selv på Fredag den 13, i september for tre år siden. Sidemannen satt og sendte tekstmeldinger over Hardangervidda, men det gikk bra..

flyvertinna klikket litt, men...


Var det dekning der da ...

Martin
24-08-2005, 22:46
Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by Martin
Fløy selv på Fredag den 13, i september for tre år siden. Sidemannen satt og sendte tekstmeldinger over Hardangervidda, men det gikk bra..

flyvertinna klikket litt, men...


Var det dekning der da ...


Er jeg faktisk ikke sikker på.. Var et sete mellom oss, og jeg satt ikke akkurat og lente meg over telefonen hans for å se om han hadde dekning eller ikke..

Men "på avstand" virket det som han fikk sendt sms-er, uten at jeg egentlig kan si det 100%

Hele greia var egentlig litt morsom i ettertid. En flyvertinne og en mannlig purser holdt på å klikke, mens unnskyldningen hans var: "Trodde det bare gjaldt under take-off og landing..."