View Full Version : Hva har man tilgang til fra Kina? (Facebook etc)
Splittet fra: US Dividend miles (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=58949)
Men, det jeg egentlig skulle spørre om; er det virkelig riktig at facebook er sperret i Kina? Kommer ikke inn der..
Youtube er i alle fall stengt, jeg er temmelig sikker på at det også gjelder Facebook.
Men, det jeg egentlig skulle spørre om; er det virkelig riktig at facebook er sperret i Kina? Kommer ikke inn der..
Det stemmer, min henrivende kone sier at facebook er sperret i kina. Hvordan vår felles bekjente Christina løser dette fra beijing vet jeg ikke.
God tur videre dere to !
VPN er fine greier..... ;)
Det stemmer, min henrivende kone sier at facebook er sperret i kina. Hvordan vår felles bekjente Christina løser dette fra beijing vet jeg ikke.
God tur videre dere to !
www.hidemyass.com f.ex?
Hva som er sperret varierer med hvor du er. Jeg var på et hotell som var tilknyttet et Kinesisk universitet vi besøkte, og der kom vi ikke inn på noe annet enn kinesiske sider, samt google. Når vi flyttet videre til et konferansehotell var det bedre med internet, men fortsatt mye som ikke fungerte.
www.hidemyass.com f.ex?
Ser ut som denne siden også er sperret. Og hvordan funker VPN?
Hadde tenkt å se kveldens serierunde på web-TV, men det ser heller ikke ut til å virke. I hvert fall ikke VG sin..
I Kina er Facebook, YouTube mv spærret. Prøv også at google ord som "demokrati" eller "Falungong" - det giver blank skærm!
Der findes en række muligheder, for at få det til at virke. Der findes nogle programmer og løsninger, men ingen holdbare er gratis. De kan via andre sider få adgang til FB osv, men der er væsentlig risiko for at dine passwords etc bliver hacket. Alternativet er at betale nogle dollars, for programmer der er sikre. Det ved jeg, at flere bekendte, der bor i Kina, benytter sig af.
Hvis du googler "how to access facebook in china" eller noget i den stil, kommer der flere muligheder frem.
https://www.goldenfrog.com/vyprvpn/vpn-service-provider
Selv bruker jeg de, men det koster $ 15 per måned.
Islending
04-10-2010, 02:56
Facebook og Youtube er sperret med mindre du bruker VPN og Google er strengt sensurert.
Men er vel litt deilig å koble fra facebook innimellom, er det ikke? Det syntes iallefall jeg når jeg var i Kina nettopp. :)
Men er vel litt deilig å koble fra facebook innimellom, er det ikke? Det syntes iallefall jeg når jeg var i Kina nettopp. :)
Jo, du har rett i det. Det viktigste var egentlig å følge gårsdagens serierunde på web-TV. VG Live funket ikke. Men det gjorde TV2 Sumo, så det ordnet seg:)
Ellers takk for innspill.