View Full Version : EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud (2010-2019)
robertaas
01-12-2017, 12:01
Ser at man kan betale regninger inne på adminsidene til trumfvisa. Kan man virkelig tjene prosenter på å betale regninger?
Du kan betale regninger med kortet, men det er bare på kjøp du opptjener Trumf.
Ved regningsbetaling påløper også renter fra første dag.
https://www.trumfvisa.no/om-kortet/hva-koster-trumf-visa/
robertaas
01-12-2017, 14:33
Auda, det var en strek i regningen. Betalte akkurat en faktura der så det var et par hundre ut av vinduet.
SAS Hjemmeside gir nå Via Trumf på 45kr pr bestilling.
Uansett bestilling beløp.
45kr er jo 640 EBPoeng.
Så her kan man være smart ved bestillinger (ikke IC).
F.eks en T/R London tur med Kona.
Bestill da 4x single vei biletter.
Så får du 2560 EBPoeng i tellegg til vanlig opptjening.
https://viatrumf.no/cashback/sas-trumf
45kr er jo 640 EBPoeng.
Hva mener du med «ikke IC»?
Sent from my iPhone using Tapatalk
robertaas
10-02-2018, 19:00
45kr er jo 640 EBPoeng.
Haha, SAS gir jo selv kun 250 poeng til køben i Go. Her kan man mangedoble opptjeningen.
Hva mener du med «ikke IC»?
Å bestille enkeltreiser på IC (intercontinental) koster ca 1000%kr extra
så der må man liksom booke T/R istedenfor som vist i eksemplet,4x enkeltreiser.
Joker kjører 50% trumf på Gullkornbrødet (https://joker.no/Kampanjer/Joker-lanserer-sitt-eget-brod/) fra i morgen og noen uker framover..
<mod>
Denne tråden er til "...tips og gode tilbud", diskuson om bonusprogrammers hensikt m.v. tas andre steder
</mod>
Chriscross
13-02-2018, 03:55
Trippel Trumf på torsdag.
FlyingDutchman
26-02-2018, 10:24
Joker kjører 50% trumf på Gullkornbrødet (https://joker.no/Kampanjer/Joker-lanserer-sitt-eget-brod/) fra i morgen og noen uker framover..
Noen har tatt den helt ut:
https://www.godt.no/#!/artikkel/24268931/kjoepte-75-broed-for-aa-faa-reisepoeng
"...27-åringen kjøpte 75 brød hos sin lokale Joker-butikk i Bodø fredag morgen, men det var ikke for å spise dem selv.
I et innlegg på Facebook-gruppen Frequent Traveler Norge deler Storli kvittering av brødkjøpet, hvor han skriver at tjente nesten 10.500 EuroBonus-poeng på handelen. Slike poeng kan brukes til betaling av flyreiser med SAS..."
Bookinger på sas.no gir nå 55kr via trumf.
Oppjustert fra tidligere 45kr.
Chr1st1an
26-02-2018, 20:21
Noen har tatt den helt ut:
https://www.godt.no/#!/artikkel/24268931/kjoepte-75-broed-for-aa-faa-reisepoeng
"...27-åringen kjøpte 75 brød hos sin lokale Joker-butikk i Bodø fredag morgen, men det var ikke for å spise dem selv.
I et innlegg på Facebook-gruppen Frequent Traveler Norge deler Storli kvittering av brødkjøpet, hvor han skriver at tjente nesten 10.500 EuroBonus-poeng på handelen. Slike poeng kan brukes til betaling av flyreiser med SAS..."
1500,- for 10.000 bonuspoeng..... Sist jeg sjekket så koster en innenlandsreise fra 1200,- til 1700,-. Ser ikke helt hvordan dette kan være en god deal men.
1500,- for 10.000 bonuspoeng..... Sist jeg sjekket så koster en innenlandsreise fra 1200,- til 1700,-. Ser ikke helt hvordan dette kan være en god deal men.Kjem an på. Legg til eit flybyte, så kansje.
FlyingDutchman
27-02-2018, 13:29
1500,- for 10.000 bonuspoeng..... Sist jeg sjekket så koster en innenlandsreise fra 1200,- til 1700,-. Ser ikke helt hvordan dette kan være en god deal men.
Reiser til (små flyplasser i) Nord-Norge er fort en del dyrere. Og han fikk en haug med brød, som han riktignok ga bort.
Da har Viatrumf i det stille justert ned hotels.com til 2% (om man skal ha rewards også), 8% uten rewards. Expedia gir 8.5% på hoteller.
Chr1st1an
12-03-2018, 10:40
Da har Viatrumf i det stille justert ned hotels.com til 2% (om man skal ha rewards også), 8% uten rewards. Expedia gir 8.5% på hoteller.
Ja fikk med meg det i går når jeg skulle bestille. Er nå plutselig usikker på om det lønner seg å booke med rewards eller ikke. Ser nesten ikke slik ut....
Ser at kickback har også nedjustert tilsvarende med rewards, men de har bare 7% på uten.
Expedia gir 8.5% på hoteller.
Og da får man noen expediapoeng i tillegg.
Da er det endringer på gang i overføring av Trumf til Eurobonus.....
Ofte stilte spørsmål om SAS EuroBonus:
Hva er forskjellen på engangsoverføring og fast overføring?
Dersom du velger engangsoverføring overfører du ønsket beløp av din Trumf-saldo til SAS EuroBonus til en kurs på 10 EuroBonus-poeng per krone du overfører i Trumf-bonus. Ved fast overføring har du valget mellom å starte en automatisk overføring hver gang din Trumf-saldo når 50, 100 eller 200 kroner.
Hvordan overføre Trumf-bonus til SAS EuroBonus?
Under menyvalget «bruk bonus» som innlogget på Trumf.no kan du enkelt overføre Trumf-bonus til SAS EuroBonus. Her ser du hvor mange EuroBonus-poeng du vil få for din Trumf-saldo. Ved engangsoverføring bestemmer du selv hvor myeTrumf-bonus du vil overføre. Ved fast overføring kan du velge å overføre Trumf-bonus til SAS EuroBonus når din Trumf-saldo når 50, 100 eller 200 kr. Bonusen kan ikke føres tilbake til ditt Trumf-medlemskap.
Hvor mange EuroBonus-poeng får jeg for min Trumf-bonus?
Dagens kurs: 1 kr i Trumf-bonus = 13,88 kr
Etter påske:
Fast overføring: 1 kr i Trumf-bonus = 15 EuroBonus-poeng
Engangsoverføring: 1 kr i Trumf-bonus = 10 EuroBonus-poeng
Dvs Her kan man nå tape endel poeng og man kan vinne endel poeng....men det anbefales å følge med.
Montro hva sol skjer når det ramler inn 950 kroner fra viatrumf, overføres da 800 eller 200?
Det smarteste er vel da å overføre alt man har nå bortsett fra 49/99/199 kr til en kurs av 13,88, og så sette igang fast overføring til 15 poeng pr kr? Eller er det noe annet smart man bør gjøre?
Montro hva sol skjer når det ramler inn 950 kroner fra viatrumf, overføres da 800 eller 200?
Må vel bli 200kr 4 ganger on jeg fostår det rett.
Jeg tror de gjør denne endringen for å hindre at folk "SPARER" pengene sine hos Trumf (slik jeg gjør),og bare overfører til SAS når det trenges.
Når jeg gjør det så blir 5 års varighet perioden på poengene ikke ivekrksatt før de overføres til SAS.
Noe som har andre tanker om hvorfor Trumf gjør dette.
Må vel bli 200kr 4 ganger on jeg fostår det rett.
Jeg tror de gjør denne endringen for å hindre at folk "SPARER" pengene sine hos Trumf (slik jeg gjør),og bare overfører til SAS når det trenges.
Når jeg gjør det så blir 5 års varighet perioden på poengene ikke ivekrksatt før de overføres til SAS.
Noe som har andre tanker om hvorfor Trumf gjør dette.
Trumf gjør nok dette urelukkende for å få ned gjelden de har hos medlemmene sine. Det stod jo DN for en kort tid tilbake at medlemmene hadde 1,2 milliarder i oppspart bonus.
Jeg har flere ganger i den siste tiden blitt spurt på diverse butikker om jeg vil betale matvarene med den oppsparte trumfbonusen, så det er nok mye fokus på det.
robertaas
15-03-2018, 20:35
Trumf gjør nok dette urelukkende for å få ned gjelden de har hos medlemmene sine. Det stod jo DN for en kort tid tilbake at medlemmene hadde 1,2 milliarder i oppspart bonus.
Jeg har flere ganger i den siste tiden blitt spurt på diverse butikker om jeg vil betale matvarene med den oppsparte trumfbonusen, så det er nok mye fokus på det.
3 ting jeg ikke helt forstår her:
1) Hvilken interesse skulle Trumf ha av at folk bruker det de har innestående annet enn å redusere negativ omtale?
2) Hvordan kan man betale med innestående trumfsaldo? Har aldri hørt om at dette skulle være mulig.
3) Gitt at kunder allerede har bestemt seg for å kjøpe noe, hvilken fordel har butikken av at de betaler med Trumf istedenfor med ordentlige penger?
3 ting jeg ikke helt forstår her:
1) Hvilken interesse skulle Trumf ha av at folk bruker det de har innestående annet enn å redusere negativ omtale?
2) Hvordan kan man betale med innestående trumfsaldo? Har aldri hørt om at dette skulle være mulig.
3) Gitt at kunder allerede har bestemt seg for å kjøpe noe, hvilken fordel har butikken av at de betaler med Trumf istedenfor med ordentlige penger?
Svar til nummer 2) I meny appen eller på trumf.no så kan du legge inn at du vil betale med trumf. Så skjer det automagisk i butikken.
Man aktiverer et visst beløp og handler man for mindre får man resterende beløp ut i cash
Nå var det plutselig 4.5% igjen :8:
Chriscross
23-03-2018, 00:51
Nå var det plutselig 4.5% igjen :8:
4,5% med hotels dot com eller Expedia?
Chr1st1an
23-03-2018, 09:18
4,5% med hotels dot com eller Expedia?
Hotels.com
Det jeg derimot stusser på er hvordan jeg kan velge om jeg vil ha reises eller ikke. Tidligere mener jeg å huske jeg tidligere kunne velge dette inne på viatrumf, men når går jeg jo bare automatisk inn på hotels.com.
Da er det endringer på gang i overføring av Trumf til Eurobonus.....
Ofte stilte spørsmål om SAS EuroBonus:
Hva er forskjellen på engangsoverføring og fast overføring?
Dersom du velger engangsoverføring overfører du ønsket beløp av din Trumf-saldo til SAS EuroBonus til en kurs på 10 EuroBonus-poeng per krone du overfører i Trumf-bonus. Ved fast overføring har du valget mellom å starte en automatisk overføring hver gang din Trumf-saldo når 50, 100 eller 200 kroner.
Hvordan overføre Trumf-bonus til SAS EuroBonus?
Under menyvalget «bruk bonus» som innlogget på Trumf.no kan du enkelt overføre Trumf-bonus til SAS EuroBonus. Her ser du hvor mange EuroBonus-poeng du vil få for din Trumf-saldo. Ved engangsoverføring bestemmer du selv hvor myeTrumf-bonus du vil overføre. Ved fast overføring kan du velge å overføre Trumf-bonus til SAS EuroBonus når din Trumf-saldo når 50, 100 eller 200 kr. Bonusen kan ikke føres tilbake til ditt Trumf-medlemskap.
Hvor mange EuroBonus-poeng får jeg for min Trumf-bonus?
Dagens kurs: 1 kr i Trumf-bonus = 13,88 kr
Etter påske:
Fast overføring: 1 kr i Trumf-bonus = 15 EuroBonus-poeng
Engangsoverføring: 1 kr i Trumf-bonus = 10 EuroBonus-poeng
Dvs Her kan man nå tape endel poeng og man kan vinne endel poeng....men det anbefales å følge med.
Ved forsøk å aktivere fast overføring til EB, så kommer det ikke opp noen opsjon for dette. Jeg har kun et valg om overføring til EB. Noen som har fått med seg hvordan man kan gjøre dette? Vil jo ha mest mulig EB poeng for mine Trumf poeng.
jameson82
25-03-2018, 13:27
Ved forsøk å aktivere fast overføring til EB, så kommer det ikke opp noen opsjon for dette. Jeg har kun et valg om overføring til EB. Noen som har fått med seg hvordan man kan gjøre dette? Vil jo ha mest mulig EB poeng for mine Trumf poeng.
Endringen var etter påske så man får ikke valgt det enda
Minner om at i dag er siste mulighet for å overføre Trumf til Eurobonus til 13,88 i kurs.
I morges stenges muligheten for å overføre til etter påske, og da vil engangsoverføringer bare gi 10 i kurs. Jeg overførte slik at saldoen ble et lite stykke under 200 kr så jeg kan legge inn fast overførsel når saldoen blir 200 kr etter påske til 15 i kurs.
Skal omsider dukke inn i Trumf-verden, et par kjappe introduksjonsspørsmål;
bør en absolutt skaffe seg et trumf-betalingskort, eller er det mye å hente uten det og ?
Viatrumf og flyreiser; bestille via Sas eller Expedia ?
Er det ikke regnet ut en plass at et SAS kredittkort + trumf gir mest poeng?
Skal omsider dukke inn Trumf-verden, et par kjappe introduksjonsspørsmål;
bør en absolutt skaffe seg et trumf-betalingskort, eller er det mye å hente uten det og ?
Viatrumf og flyreiser; bestille via Sas eller Expedia ?
Flyreiser. Nei,Ikke bruk Expedia.
Hoteller. Ja, Bruk Expedia.
Trumf Visa. Tja,Du får 1% mere trumf i forrhold til å skanne trumf kortet.
Ikke stort å vinne der,men det er gratis.
Kort sagt er det hos ViaTrumf du måker inn poeng.
Bruk Expedia der for hoteller og se om det er mere netthandel du kan gjøre der.
Det spørs vel helt hvor du er i kredittkortverdenen fra før av.
Det viktige er at du bruker et kredittkort som gir noen fordeler.
Skal du bruke kredittkort som gir trumfopptjening er vel Shell Mastercard best.
Trumf Visa gir dårligere opptjening alle andre steder enn i Norgesgruppens butikker.
Jeg bruker Shell mc til alt og swiper trumfkortet hos Norgesgruppen og coopkortet hos Prix og gjengen.
Viatrumf kombinert med Expedia har gitt meg gode priser på leiebil med god poengopptjening.
Takk for svar, er registrert på ViaTrumf nå, har AmEx og Sas World Mastercard, skal få optimalisert det hele. :)
Takk for svar, er registrert på ViaTrumf nå, har AmEx og Sas World Mastercard, skal få optimalisert det hele. :)
Men får bare opp`Søker etter nettbutikk, vennligst vent.´ når prøver å komme inn på Sas på ViaTrumf-siden, er det et problem kun i dag eller hos meg, mon tro ?
Men får bare opp`Søker etter nettbutikk, vennligst vent.´ når prøver å komme inn på Sas på ViaTrumf-siden, er det et problem kun i dag eller hos meg, mon tro ?
Løste seg når jeg skifta fra Safari til Chrome !
Hotels.com
Det jeg derimot stusser på er hvordan jeg kan velge om jeg vil ha reises eller ikke. Tidligere mener jeg å huske jeg tidligere kunne velge dette inne på viatrumf, men når går jeg jo bare automatisk inn på hotels.com.
Spilte ingen rolle hvilken link du brukte før. Det som spiller en rolle er om du er logget inn på hotels.com eller ikke (dvs. det avgjør med eller uten rewards, så vidt jeg hr funnet ut)
livinspeed
03-04-2018, 20:25
Akk o ve, hadde gått meg hus forbi at siste frist for normaloverføring var i mars. Da ble det en god del mindre poeng her i huset enn det kunne blitt :( Regner med det ikke vil hjelpe å ta det i 200kr segmenter (som vil ta mye tid) etter nyåpningen heller?
Et tilbakeskritt for bleieskiftarbeidere: de 25% på bleiene hos Spar blir nå trukket fra i kassa i stedet for å overføres til trumf :(
SudCaravelle
10-04-2018, 08:49
Jeg har hatt en ganske merkelig mail-runder nå med Trumf kundeservice.
Et par Radisson-opphold ble avvist på Viatrumf og kundeservice svarte bare at det var avvist og at de var kun et mellomledd som ikke kunne undersøke videre med Radisson. Hele poenget med et mellomledd er vel nettopp dette.
Etter mange mail kom det en teori om at jeg hadde bestilt i min arbeidsgivers navn og brukt en corporate-rate, noe jeg ikke har gjort.
Det jeg har gjort er jo å legge inn mitt Club Carlsson medlemsnummer og det skal vel ikke stoppe ViaTrumf godene? Ellers er det vel ingen poeng å bestille Radisson på Radissons ViaTrumf-link?
Jeg opplever at expedia og Hotels.comg virker100% av gangene, Qatar og Radisson er helt bingo med dårlig vinnermulighet.
Jeg fikk for ca 2 år siden avslag på en expedia booking.
Ikke noe rart med den bestillingen men den ble ikke registrert.
Da jeg kontaktet viatrumf be de meg sende bestillingsnummer/bookingnummer osv.
5 brev frem og tilbake med viatrumf.
Etter at de hadde fått ALLT av dokumenter osv sa de bare,vi vet ikke men det er avslått.
Det var det.
PS: Nesten ETT år senere fikk jeg plutselig godskrevet dette "avalaget" uten noe form for mål og mening.
Siden den gang bruker jeg egen browser (edge) som aldrig ellers brukes,KUN for viatrumf bookinger.
Har funket 100% siden.
Expedia ser også ut som de har startet med standard godskriving av penger til viatrunf ca 1 uke etter utsjekking.
Før tok det 2 mnd.
Chriscross
10-04-2018, 13:14
Noen som har opplend å få minus på Trumfkonto? Jeg hadde ca 200 kr ved månedskiftet, men nå står det -110kr? Ikke gått noe ut fra konto heller.
Fredrik Propell
10-04-2018, 20:57
Har noen poeng (36000) som går ut snart og har ingen reiseplaner med det første. Da lurer jeg på hva som er best å bruke de på? Har sett på www.saseurobonusshop.com og funnet noen Ray-Ban solbriller som var priset til 31610 poeng. Er dette effektiv bruk av poengene?
Har noen poeng (36000) som går ut snart og har ingen reiseplaner med det første. Da lurer jeg på hva som er best å bruke de på? Har sett på www.saseurobonusshop.com og funnet noen Ray-Ban solbriller som var priset til 31610 poeng. Er dette effektiv bruk av poengene?Om du sier at du får 15 poeng per Krone fra Trumf, så utgjør det ca 2100 kroner.
Hva koster brillene ellers?
Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
Om du sier at du får 15 poeng per Krone fra Trumf, så utgjør det ca 2100 kroner.
Hva koster brillene ellers?
Hvis alternativet er at poengene går ut er det jo nesten irrelevant hva brillene egentlig skulle kostet
Fredrik Propell
10-04-2018, 22:07
Brillene koster ca 1000kr, så forsåvidt en god pris. Men da er det ikke stort annet å gjøre enn å handle seg nye briller :cool:
chrisljo
11-04-2018, 08:40
Brillene koster ca 1000kr, så forsåvidt en god pris. Men da er det ikke stort annet å gjøre enn å handle seg nye briller :cool:
Hvis du er helt sikker på at ikke du eller noen i din nærmeste krets trenger en innenriks flybillett den nærmeste tiden, så er det dessverre det.
robertaas
11-04-2018, 10:27
En annen bruk av poengene kan være å konvertere dem til basispoeng... om et høyere statusnivå er innen rekkevidde.
Midlertidig 55 kr/booking hos SAS via Viatrumf (heads up - følg med om kjøpet kommer på listen - jeg har dårlig erfaring med akkurat det)
Chriscross
24-04-2018, 16:15
Det er jo trippeltrumf på torsdag. Dersom jeg handler hos meny på nett og skal hente varer selv. Betaler jeg i butikk eller på nett? Hvordan sikrer jeg å få trippeltrumf? Kan jeg begynne å legge inn bestilling f.eks på ons, men ikke fullføre før på torsdag?
jgroneng
24-04-2018, 17:58
Det er jo trippeltrumf på torsdag. Dersom jeg handler hos meny på nett og skal hente varer selv. Betaler jeg i butikk eller på nett? Hvordan sikrer jeg å få trippeltrumf? Kan jeg begynne å legge inn bestilling f.eks på ons, men ikke fullføre før på torsdag?
Følgende sto i epost fra Meny nå sist søndag, se vedlegg.
Jeg vet ikke om du kan bestille på nett, og betale i butikk. Ville tatt en telefon til Meny butikken din.
Chriscross
24-04-2018, 20:55
Takk for den infoen.
Er ganske sikker på at du må få levet varene på Torsdag.
Jeg har bestillt der en del ganger og kvitteringen på datert på leveringsdagen.
SudCaravelle
08-05-2018, 09:04
Nok et merkelig spørsmål..
Hvor får man dyre (bra) griller med mest mulig poeng? ViaTrumf eller lignende?
Skjønner at tydeligvis så er griller og flatskjermTver svært viktig i det norske samfunnet. TVen klarer vi å unngå men litt grilling må man jo nesten gi etter på..
Skjønner at tydeligvis så er griller og flatskjermTver svært viktig i det norske samfunnet. TVen klarer vi å unngå men litt grilling må man jo nesten gi etter på..
Om du har DNB MC og følger med på når Power / Elkjøp har kampanjer, samtidig som du har aktivert EB på MC. Så kan du få dradd igjennom litt poeng, men ikke eksepsjonelt mye mer enn ellers.
Men komboen med DNB MC og 25% hos Power/Elkjøp gir bra bang for the bucks..
cdon.com gir 5,5% trumf i kategorien hjem og hage gjennom ViaTrumf.
De har gassgriller opp til 30 laken og kullgriller som er enda dyrere.
SudCaravelle
25-05-2018, 23:36
Jeg har hatt en ganske merkelig mail-runder nå med Trumf kundeservice.
Et par Radisson-opphold ble avvist på Viatrumf og kundeservice svarte bare at det var avvist og at de var kun et mellomledd som ikke kunne undersøke videre med Radisson. Hele poenget med et mellomledd er vel nettopp dette.
Etter mange mail kom det en teori om at jeg hadde bestilt i min arbeidsgivers navn og brukt en corporate-rate, noe jeg ikke har gjort.
Det jeg har gjort er jo å legge inn mitt Club Carlsson medlemsnummer og det skal vel ikke stoppe ViaTrumf godene? Ellers er det vel ingen poeng å bestille Radisson på Radissons ViaTrumf-link?
Jeg har fremdeles etter mange måneder Radisson opphold som forblir avvist og kundeservice svarer i koder.
Trippel-Trumf neste torsdag!
Og for de som liker å planlegge kommer den neste 25 april og deretter ikke før 13 juni...
Jeg savner denne oversikten, så jeg kunne planlegge.
Noen som vet om det kommer Trippel-Trumf i juli??
jameson82
12-07-2018, 08:37
Jeg savner denne oversikten, så jeg kunne planlegge.
Noen som vet om det kommer Trippel-Trumf i juli??
Ingen i juli
14. juni
23. august
20. september
25. oktober
15. november
13. desember
Ingen i juli
14. juni
23. august
20. september
25. oktober
15. november
13. desember
Kult! :D Dette var den største juligaven jeg kunne fått :D :fly
Tusen takk :) :D :)
Ser ut som det er noe galt med SAS viatrumf for tiden. Prøvde både i dag og i går å bruke linken men får bare en feilmelding. Kan jo gå inn på SAS.no sin side mens jeg er innlogget på Viatrumf men da blir kanskje ikke kjøpet registrert? Andre med problemer?
FlightDeck
15-07-2018, 20:53
Ser ut som det er noe galt med SAS viatrumf for tiden. Prøvde både i dag og i går å bruke linken men får bare en feilmelding. Kan jo gå inn på SAS.no sin side mens jeg er innlogget på Viatrumf men da blir kanskje ikke kjøpet registrert? Andre med problemer?
Samme problem her. Kanskje er samarbeidet slutt?
Samme problem her. Kanskje er samarbeidet slutt?
Jepp, borte fra siden nå.
Synd. Det ble jo ca 750 EB poeng per booking. Mer enn man får på innenriks flyreise. Synd hotels.com har gått ned til 2% også (med reward) Nesten så man må vurdere om der er verdt å bruke rewards som ivrig EB samler. 4,5% var en god mellomløsning. Booking.com også bare 3%. Det som dog irriterer med hotels.com er at de gjerne trekker beløpet på kortet selv om det er gratis avbestilling. Da må en jo betale renter og slik om man lar det stå på.kortet. Skjedd med to bookinger hos meg nå og man må selvfølgelig finlese for å finne ut at man belastes med en gang. Sist det skjedde avbestilte jeg og gikk for booking.com istedet hvor gratis avbestilling betyr at man heller ikke trekkes før man er på hotellet.
Viatrumf: Flere tilfeller i det siste hvor hotels.com har vært nede i 2% for å så komme opp i 4.5% igjen etter en kort periode. Gjelder å ha is i magen ser det ut som
waytogo74
12-08-2018, 14:20
4,5% for ViaTtrumf hotels.com-booking med Rewards frem til 19. august.
Og der var SAS tilbake på viatrumf. 45,- som før.
jcnorway
16-08-2018, 08:59
Er det noen som har forsøkt å legge inn bankkontonr som SAS Amex er koblet til i Trumf-profilen?
Forsøkte nettopp og fikk ingen feilmelding bortsett fra standardbeskjed om at det kan ta inntil 2 dager før kontonr er registrert. Antar at jeg ikke er den første som prøver dette så noen her vet sikkert om det fungerer eller ikke [emoji6]
Chriscross
16-08-2018, 11:45
Er det noen som har forsøkt å legge inn bankkontonr som SAS Amex er koblet til i Trumf-profilen?
Forsøkte nettopp og fikk ingen feilmelding bortsett fra standardbeskjed om at det kan ta inntil 2 dager før kontonr er registrert. Antar at jeg ikke er den første som prøver dette så noen her vet sikkert om det fungerer eller ikke [emoji6]
Kan ikke hjelpe, men er tanken at du da vil få både trumfpoengen og EB poengene ved å bare bruke Amex, kortet, ikke beepe Trumf kortet først?
jcnorway
16-08-2018, 12:01
Kan ikke hjelpe, men er tanken at du da vil få både trumfpoengen og EB poengene ved å bare bruke Amex, kortet, ikke beepe Trumf kortet først?
Ja, det var tanken :)
FlyingDutchman
16-08-2018, 12:32
Jeg har koblet Tumf VISA-kort til VIPPS kontoen min, og la i dag merke til at det gir 0,5% i trumfbonus.
Ikke så veldig mye, men jeg fører ofte over en del tusen kroner via vipps, så det en del kroner (og etter det bonuspoeng) til slutt.
SudCaravelle
23-08-2018, 12:22
Det er rart å se hvor mye disse poengene kan forandre handlemønsteret.. Etter Meny sluttet med 7% på fisk, frukt, grønt og grovt brød så blir det i alle fall for meg som er nerd til at man kjøper kun noen ferskvarer på Meny og deretter lemper opp på Kiwi på vei hjem.
Den 25% saken deres er jo bare tull.. Hvis du kjøper løk for 50 kroner (av en eller annen grunn) så utgjør jo dette lite på en 1-2000 kroners handlevogn.
Nesten rart det ikke har vært mer furting om dette.
Ny runde med 50% trumf på Joker. Fredag og lørdag 28 og 29 september er det 50 % på
all frukt og bær.
Skal kjøpe meg koffert og ser at Viatrumf operer med 8% på alle kjøp hos Morris. Når man handler på nett hos Morris kan man også legge inn eurobonusnummer å få 50 ekstra poeng pr 100kr brukt. Hvis man i tillegg til dette bruker kredittkort, som i mitt tilfelle er MC Premium, få trippel opptjening på poeng? Eller vil den ene fordelene kansellere den andre?
Skal kjøpe meg koffert og ser at Viatrumf operer med 8% på alle kjøp hos Morris. Når man handler på nett hos Morris kan man også legge inn eurobonusnummer å få 50 ekstra poeng pr 100kr brukt. Hvis man i tillegg til dette bruker kredittkort, som i mitt tilfelle er MC Premium, få trippel opptjening på poeng? Eller vil den ene fordelene kansellere den andre?
Her vil jeg tro du får alle 3.
Her vil jeg tro du får alle 3.
Jeg kjører på med en Samsonite nå så ser vi;)
Dag Viking
30-09-2018, 19:09
Andre som har problem med kjøp fra sas og viatrumf? Ting tar jo ekstremt lang tid også. Jallaopplegg
robertaas
30-09-2018, 19:22
Andre som har problem med kjøp fra sas og viatrumf? Ting tar jo ekstremt lang tid også. Jallaopplegg
Joda, det tar tid. Både fra hotels.com og fra SAS. Har fått godkjent noen fra hotels.com for juni og juli, men en fra mai er fortsatt under behandling. For SAS gikk en fra mai nylig gjennom. Så dette tar tid, men pengene kommer jo etterhvert.
Verre er det at SAS har sperret hullet jeg brukte til å få trippel bonus fra ViaTrumf. :(
hotels.com funker 100% for meg, aldri problemer, og har sluppet noe claims. Radisson og Qatar derimot er det 100% bom på og etterbehandlingen tar lang tid.
Bruker egen nettleser uten plugins for å handle med viatrumf, for det skal veldig lite til før det skjærer seg.
hotels.com funker 100% for meg, aldri problemer, og har sluppet noe claims. Radisson og Qatar derimot er det 100% bom på og etterbehandlingen tar lang tid.
Bruker egen nettleser uten plugins for å handle med viatrumf, for det skal veldig lite til før det skjærer seg.
Jeg gjør det samme og får også avslag etter lang tid på Radisson.
Ellers funker de andre jeg har prøve 100%.
robertaas
03-10-2018, 17:34
Jeg gjør det samme og får også avslag etter lang tid på Radisson.Ikke overraskende, Jeg har ikke klart få poeng eller netter registrert på deres egen bonusordning selv om jeg bestiller når jeg er innlogget på deres egne sider.
Noen som har benyttet seg av tilbudet med Trumf strøm og kan si hvor lang tid det tok før trumfpoengene var på konto fra bestilling? Det gir 500 trumfpoeng så ikke verst.
Hatt Fjordkraft frem til nå. Lurer på om man får poeng igjen fra Fjordkraft om jeg går tilbake til dem under kampanje etter utløpt oppsigelsestid med Trumf strøm? Hvis ikke, får man fortsatt de 3000 årlige EB-poengene mon tro?
Når det gjelder gjordkraft så får man kun poeng EN gang pr anlegg.
Men har du fått ny måler nummer (eks fra analog til digital måler) så får du bonus en gang til. Det fikk jeg.
Men det virker som om reglene ikke er hogget i sten.
Det går nok bra,var svaret jeg fikk fra 3 forkjellige Fjordkraft selgere når jeg spurte om jeg kunne gå tilbake til fjordkraft igjen,men jeg prøvde aldri med samme måler nummer.
Og der var SAS tilbake på viatrumf. 45,- som før.
...og borte.
For godt ifølge kundeservice ifølge "noen"
Den kommer og går litt.
Her gjort det siste året.
55kr så 45kr så borte ca 1 mnd.
Er det noen som vet når det er Trippel-trumf i januar 2019?
De som jobber hos Trumf vet det sikkert, og annonserer det nok sikkert først på nyåret.
robertaas
04-12-2018, 16:23
Er mere interessert trippel-trumf i desember.... 2018.
13. står det litt høyere oppe tråden.
robertaas
04-12-2018, 21:41
13. står det litt høyere oppe tråden.
Postet helt tilbake i juli ser jeg, men takk for tips.
Desember har jeg full kontroll på (det er neste uke, torsdag 13 desember).
Men, januar mangler jeg. Og det kommer vel ut 1 januar.
Blir det ikke noe Trippel trumf i 2019?? :o :wow:
De har bare en sånn fiske kampanje :angry:
10 januar var det trippel trumf
Chriscross
23-01-2019, 19:42
Googler du finner du datoer for hele 2019. Husker ikke datoenr i hodet.
robertaas
23-01-2019, 19:48
Finn frem kalenderen!
Uke: 2,7,11,15,19,24,33,37,43,46 og 49
Finn frem kalenderen!
Uke: 2,7,11,15,19,24,33,37,43,46 og 49
Tusen takk robertaas!!!! :) :) :lol:
Ut i fra mine regninger blir det følgende datoer i 2019:
10 januar
14 februar
14 mars
11 april
9 mai
13 juni
Ingen i juli
15 august
12 september
24 oktober
14 november
5 desember
Har Meny vært på markedsføringskurs hos SAS, mon tro?
De har ganske stille og rolig "forbedret" bort "Ukens sunnhetsbonus"....
"Nå avvikles denne ordningen til fordel for gode frukt og grønt-tilbud til alle våre kunder." sier de.
"Årsaken til hvorfor vi ikke har informert Trumf-kunder om dette, er fordi det ikke er en oppsigelse av en avtale, men en justering på hvordan våre kunder får en god deal på sunnere produkter, med nytt tema hver uke."
Synd, opptjente myyye EB-poeng på poteter og løk ;)
jcnorway
10-02-2019, 13:41
Ser at Avis og Budget ligger inne hos Viatrumf med 8% bonus - kan ikke huske å ha sett de der tidligere.
Mener jeg får over 10 hos Expedia. Og da tilkommer det tulleting som gratis frokost denne helgen i tillegg.
Nå setter ShellMastercard en grense på 500 kr bonus pr. mnd, maks 2500 pr år (fra 15. juni)
Har vært litt ute av dette en stund nå, men; er det ingen link til/avtale med sas.no lenger ?
Har vært litt ute av dette en stund nå, men; er det ingen link til/avtale med sas.no lenger ?
Hva mener du? Link fra Trumf til SAS? Det ligger på forsiden til Tumf og leder deg hit: https://www.trumf.no/fordeler/sas-eurobonus/
Hva mener du? Link fra Trumf til SAS? Det ligger på forsiden til Tumf og leder deg hit: https://www.trumf.no/fordeler/sas-eurobonus/
Mulig han mener at man kunne få Trumf-poeng ved å booke hos SAS via ViaTrumf. Den muligheten ble borte for en stund siden.
Mulig han mener at man kunne få Trumf-poeng ved å booke hos SAS via ViaTrumf. Den muligheten ble borte for en stund siden.
Stemmer, har tydligvis vært borte fra trumfverden en stund. :)
Mail fra Trumf:
Fra og med 1. september endres konverteringskursen for fast overføring av Trumf-bonus til EuroBonus-poeng. Den nye konverteringskursen er: 1 kr = 13,5 EuroBonus-poeng.
Vi har dessverre sett oss nødt til å justere kursen for fast overføring, fordi dages løsning blir for dyr å drifte. Vi håper du fremdeles ønsker å benytte deg av fast overføring, som fortsatt har en gunstig konverteringskurs.
Dvs. 10% reduksjon, fra 15 til 13.5
På 170-ish kroner nå, så rekker nok akkurat å nå grensen for en siste overføring til god valuta
Jøss!
Nå er ikke jeg en som har profittert mye på trumf/eurobonus-samatbeidet, men hva skjer?
Hvor mye blir reduksjonen Trumf/Eurobonus-kurs
Hvor mye blir reduksjonen Trumf/Eurobonus-kurs
Fra 15 til 13,5 poeng per krone. Altså 1,5 poeng.