PDA

View Full Version : Beste flyselskap på sosiale medier


CK
23-09-2010, 13:57
Hei alle sammen,
Bladet Airline Business og kunsulentselskapet SimpliFlying kårer verdens beste flyselskaper på sosiale medier. Prisen skal deles ut under konferansen "Social media for the aviation industry" i London neste fredag (der undertegnede skal holde et innlegg om SAS' håndtering av askekrisen)

Nå er SAS også nominert til prisen Best use of social media in a crisis situation, og den vil vi gjerne vinne.

Klikk inn og stem her:

http://simpliflying.com/2010/simpliflying-airline-business-awards-for-social-media-excellence-for-airlines-vote-now/

gustavf
23-09-2010, 14:06
Jeg har ihvertfall fra en SAS-ansatt fått ei MSN-melding i dag med beskjed om å stemme. Det er ikke god bruk av sosiale medier, men heller dårlig netikette og spam.

Bizflyer
23-09-2010, 14:10
Swiss og Lufthansa er jo temmelig flinke på bruk av sosiale medier har jeg fått med meg!! :colgate:

BF:cool2

Jens W
23-09-2010, 14:31
Og det er vel kanskje verdt å nevne at Norwegian er nominert i samme kateogri.

Polaris
23-09-2010, 15:41
Widerøe er kanskje ikke "stor nok" til å bli nominert, men de er best på sosiale medier IMO! Det nærmeste man kommer er vel SAS, så de får min stemme. Hvorfor Norwegian er nominert.... jaja. Er mange rare meninger der ute i verden! :drunk: (Nei jeg er på ingen måte noen Norwegianhater, men Norwegians generelle sosiale media-bruk er rimelig dårlig og "lousy" in my mind.)

AirbusTrond
23-09-2010, 15:53
Man må da ha et ganske grundig erfaringsgrunnlag for å avgi en kvalifisert stemme? Har ikke hatt noe krisehjelp fra FB, så ser ingen grunn til å stemme heller.

Glenn
23-09-2010, 16:33
SAS har utmerket service på Facebook.
Jeg leser ofte både SAS og Norwegian sin Facebookprofil, og jeg synes SAS er mye mer proffe og hjelpsomme i svarene de gir til kundene.

Så min stemme går til SAS.

MD11
23-09-2010, 19:43
Helt utrolig hvor mange forskjellige "priser/awards" som dukker opp og denne prisen tar kaka......:rolleyes::rolleyes:

TCAS
23-09-2010, 19:59
Helt utrolig hvor mange forskjellige "priser/awards" som dukker opp og denne prisen tar kaka......:rolleyes::rolleyes:

Fordi?

(textfiller)

LN-AØR
23-09-2010, 20:02
For å ha grunnlag for å avgi stemme må man faktisk ha reist med/blitt kontaktet/fulgt med på tryneboken til samtlige selskaper under askekrisen. Jeg fløy bare med SAS, og kan dermed ikke stemme.

LN-MOW
23-09-2010, 20:10
Njaa ... Litt 'tongue in cheek' er nok dette og det er gjort for å toppe en sosial event på denne Social Media konferansen. Fra arrangørens side tror jeg nok ikke denne er ment så veldig seriøst, annet enn å gi litt PR til arrangementet.

Anyone on the web is free to vote once in each category and give their favorite airline a shot at glory!

Robin882
23-09-2010, 22:53
"Best use of social media for crises management" Går lett til SAS fra meg. Jeg var i London under askekrisen og måtte bli der en uke ekstra. Jeg fløy med BA og hadde transfer fly fra OSL til KRS med SAS. Familien min fløy med DY LGW-OSL-KRS.
Grunnen til at SAS får denne voten fra meg er fordi jeg satt å fulgte aktivt med på SAS sin facebook-side. Jeg er temmelig sikker på at CK og co. svettet villt under askekrisen med å svare folk på facebook, for det gikk i ett sett! DY gjorde også en god jobb må jeg si på Facebook.

Men der jeg så klar forskjell mellom seleskapene var der SAS satt opp busser mellom de største byene i Europa for at kundene sine skulle komme seg hjem. Nå husker jeg ikke helt med DY men mener å huske at de kun gjorde det mellom de Skandinaviske flyplassene. British Airways derimot strøk med glans. Hørte ingenting fra dem, og den eneste måten å få hjelp på var å ringe kundesenter, hvor jeg måtte sitte ca 1 time i kø. De var ikke en gang på Facebook, og om de var så var det en forlatt side med under 1000 brukere). Heldigvis har jeg familie i London, så det var ikke så stor krise for meg, jeg fikk bare en hel uke gyldig fravær fra skolen :D men hadde jeg bodd på hotell er jeg redd det hadde blitt en laaaaang uke siden British Airways ikke hadde noe form for transport ut av UK. :)
Dette er en av grunnene til at jeg er så "die hard SAS fan" nå. Jeg kommer til å velge SAS neste gang jeg skal til utlandet. :)

Cecilie
23-09-2010, 23:30
Jeg må si det er litt synd United ikke er med på noen lister. De er veldig flinke på spesielt Twitter, hvor de har egne kampanjer (twares) og har daglige oppdateringer om f.eks delays, tåke, canceled flights, osv.

Stemte forøvrig på SAS. Var ikke ute og reiste selv under askeskyen, men følgte jevnlig med på SAS sine Facebooksider, og det var gjennom hele tiden gjennomgående raske og grundige svar.

En annen litt artig ting er at SAS nå har blitt "Core" også på Twitter, hvor de har samlet flere Twitter-accounts og benytter nå bare én: @SAS

TCAS
01-10-2010, 15:48
SAS vant, i følge Facebook-siden til SAS! Grattis :)

Egenes
01-10-2010, 16:46
.. Mens AirAsia vant "Best use of social media to drive revenue" og "Best social media campaign".
Boeing's Todd Blecher vant "SimpliFlying Hero of the Year".

Robin882
01-10-2010, 18:30
Vellfortjent seier! :) Må si jeg ble nervøs en dag jeg var å kikket på listen, det var veldig gjevnt en periode.

FlyHi
01-10-2010, 20:38
Yderst velfortjent sejr til SAS i denne kategori. Der havde heller ikke været retfærdighed til, hvis resultatet ikke havde været sådan. SAS var mange skridt foran konkurrenterne på FB under askeskyen...

LN-MOW
02-10-2010, 00:48
Og CK fikk bildet sitt i 'avisen' .... ;)

http://www.flightglobal.com/blogs/airline-business/2010/10/simplyflying-airline-business.html

Islending
02-10-2010, 01:02
Grattis! :)