View Full Version : Spotting på Torp Sandefjord
TobyAllan
22-09-2010, 13:07
Hei tenkte kansje at skulle ta en dag på Torp for at se hva som kommer inn av fly der, har ikke vært der før, noen som vet åssen det er med spotter plasser på Torp, tenkte på om der finnes noen steder som "vollen" på Oslo, altså ett sted med litt høyde så man får gode bilder :)
Hilsen Toby / Torben
Er en plass ved Dakota Norway, like ved brannstasjonen der, se hjemmesidene deres for veibeskrivelse. Ellers så er det parkeringsplassen helt syd på flyplassen.
TobyAllan
22-09-2010, 16:02
Takker så mye for info, da blir det vel en tur til vestfold i neste uke :)
Boeing_fan
22-09-2010, 20:37
Rett ved siden av terminalen er det en parkeringsplass med flere level. Du går helt til toppen, og under åpen himmel på toppen er det et hjørne som egner seg perfekt til spotting. Der ser du alle flyene som lander, alle flyene som tar, og alle flyene takser forbi når de skal til "gate".
andreas97sas
22-09-2010, 20:48
Må nok ta en tur over fjellet til Torp og få noen Ryanair på brikka :) Og wizzair :D
Rett ved siden av terminalen er det en parkeringsplass med flere level. Du går helt til toppen, og under åpen himmel på toppen er det et hjørne som egner seg perfekt til spotting. Der ser du alle flyene som lander, alle flyene som tar, og alle flyene takser forbi når de skal til "gate".
Den jeg mente med parkeringsplassen til syd.
Er dog ikke noe særlig å stå der med mindre det er 36 som er i bruk.
baselutvann
22-09-2010, 21:51
Må nok ta en tur over fjellet til Torp og få noen Ryanair på brikka :) Og wizzair :D
Ryanair... hva er det for noe? neida.. Ser ut som jeg får en dag der i høstferien. Blir spennende! :)
Hermann SF
23-09-2010, 13:56
Ryanair... hva er det for noe?
Irsk søppel :lol:
Si ifra når dere vet dato da, så kanskje jeg tar en tur utom om jeg er hjemme.
Ryanair sin liksom-dreamliner kan jo være verdt å spotte.
Ellers er de andre maskinene ganske like..
Beste spotting plassen på Torp er ved Dacota Norway sin brakke,til høyre for brannvakta.En stor gratis parkeringsplass til rådighet og ca 50 meter og gå til vollen.Her har du full utsikt bortsett fra når flya lander ifra nord,da er brannvakt bygget i veien visuelt rett før flya lander men du går glipp av maks et par sekunder.Herfra har man full oversikt.På sommeren er det benker og bord satt ut som tilhører Dacota N . Kjempeplass syns nå jeg da.