View Full Version : WIAS - Sekssifret referanse på SAS Bookinger
Har bestilt en billett på WIAS hvor reisen går med SAS. Har dermed fått en seks sifret referanse i stedet for de vanlige fem man får ved bestilling direkte hos SAS. Ligger det en femsiftet i "bakgrunnen" slik at man kan få tilgang til bestillingen via sas.no ?
Ta en chat med WIAS for å få SAS-ref. (Noen ganger kan man hente den på sas.no, noen ganger ikke...)
Skal man ikke også kunne finne den på www.checkmytrip.com?
Är det en IC resa så går det antagligen inte oavsett om du har fem eller sexsiffrigt.
Hvorfor skal trenger man tilgang på den hos SAS når man uansett har tilgang til den hos WIAS?
Femsifret er referanse til det gamle SAS systemet ResAid, sekssifret er det (relativt) nye systemet WF, SAS og mange selskaper bruker; Amadeus. Derfor skal det ikke være noe problem å bruke sekssifret der du trenger det også på SAS nettet. Forøvrig i de fleste tilfeller kreerer bruk av Amadeus også en ResAid kode automatisk.
Den femsifrede referansen ligger inne i checkmytrip, gå inn på "mine bestillinger" fra wideroe.no.. Jeg har sjeldent opplevd å få bestillingen opp på sas.no med denne referansen...
SAS skal vel også over på Amadeus etterhvert.
Har også prøvd det femsifrede-nummeret etter bestilling på WIAS, men det fungerte ikke.
SAS (og Widerøe) er på Amadeus, men skal etterhvert over på deres nye generasjon programvare (Altea). Er vel noe forsinket i forhold til den opprinnelige planen, men jeg tror første fase innledes i 2011.
SAS Group signs 10 year technology partnership with Amadeus
The Group's airlines, Scandinavian Airlines, Widerøe and Blue1 have signed a long-term agreement and will adopt Amadeus Altea Customer Management platform.
SAS Group and Amadeus, a global leader in technology and distribution solutions for the travel and tourism industry, have signed a 10 year technology partnership for the provision of a new generation passenger service system.
Adoption of next-generation technology will support the SAS Group's move towards cost efficiency and enhanced capacity to respond effectively to a fast-changing and competitive marketplace.
Amadeus will implement the new technology platform for the SAS Group of airlines through a phased migration process which will start in 2010.
Les mer: http://se.yhp.waymaker.net/sasgroup/release.asp?id=182919
Femsifret er referanse til det gamle SAS systemet ResAid, sekssifret er det (relativt) nye systemet WF, SAS og mange selskaper bruker; Amadeus. Derfor skal det ikke være noe problem å bruke sekssifret der du trenger det også på SAS nettet. Forøvrig i de fleste tilfeller kreerer bruk av Amadeus også en ResAid kode automatisk.
Allt er tydelgvis realtivt...jeg var i "gamle" dager Amadeus Instruktoer - det var i 1992 - saa akkurat nytt er ikke Amandus:p
Fant den på check my trip, så det ordnet seg.
Hvorfor skal trenger man tilgang på den hos SAS når man uansett har tilgang til den hos WIAS?
For jeg syns WIAS er tungvint.