PDA

View Full Version : Fornyelse Eurobonuskort.


Hickok
20-09-2010, 13:12
I forbindelse med at mitt Eurobonuskort er i ferd med å gå ut, og jeg ikke har fått nytt, så hadde jeg hyggelig samtale med en dame på 05400 om dette. Hun mente at jeg ikke trengte nytt kort, siden det var registrert i systemet, men det er ikke så lett alle steder. Det er nok personer rundt om i verden som kun ser på kortet, og ser at det er gått ut. Hun skulle derfor fikse nytt kort til meg.

I løpet av denne samtalen fikk jeg inntrykk av at det ikke sendes ut nye kort når de gamle går ut lenger. Kan dette være riktig?

FlightDeck
20-09-2010, 14:27
I forbindelse med at mitt Eurobonuskort er i ferd med å gå ut, og jeg ikke har fått nytt, så hadde jeg hyggelig samtale med en dame på 05400 om dette. Hun mente at jeg ikke trengte nytt kort, siden det var registrert i systemet, men det er ikke så lett alle steder. Det er nok personer rundt om i verden som kun ser på kortet, og ser at det er gått ut. Hun skulle derfor fikse nytt kort til meg.

I løpet av denne samtalen fikk jeg inntrykk av at det ikke sendes ut nye kort når de gamle går ut lenger. Kan dette være riktig?

Nytt kort sendes ut automatisk når det gamle går ut, altså innmeldingsmåneden pluss tre måneder. Nytt kort kan også bestilles på sas.no.

Hickok
20-09-2010, 14:40
Betyr det at en vil være uten kort fra det gamle går ut til det nye ankommer, eller sendes det i god tid? (Jeg har måttet etterlyse dette hver gang, og har aldri fått nytt automatisk).

FlightDeck
20-09-2010, 14:59
Betyr det at en vil være uten kort fra det gamle går ut til det nye ankommer, eller sendes det i god tid? (Jeg har måttet etterlyse dette hver gang, og har aldri fått nytt automatisk).

Jeg har aldri etterlyst kortet - det kommer alltid i god tid (2-4 uker) før det andre går ut.

Hickok
20-09-2010, 15:33
Jeg har aldri etterlyst kortet - det kommer alltid i god tid (2-4 uker) før det andre går ut.
OK, får satse på at det dukker opp før jeg reiser til Russland, da, selv om det er tvilsomt nå. Kun en uke igjen.

_JEP_
20-09-2010, 20:44
Nye kort skal alltid bli sendt ut automatisk, det skal være unødvendig å måtte be om kort via telefon/nett/e-post.

Det kan være mange feilkilder, f.eks feil adresse i profilen. Jeg har sendt deg en privatmelding, og sjekker gjerne opp for deg.

mvh
JEP

Hickok
20-09-2010, 20:52
Tusen takk for tilbakemelding.

Tommy777
20-09-2010, 22:24
Jeg har aldri etterlyst kortet - det kommer alltid i god tid (2-4 uker) før det andre går ut.

Har selv opplevd at kortet kommer etter at det gamle har gått ut. Det har vært mange tråder om dette på Flyertalk, så Hr. FlightDeck, EB verdenen er ikke så perfekt som du vil ha det til. (vet ikke hvor lenge du har hatt status, men dette er ett velkjent problem)

Det damen på 05400 fortalte deg er bare sprøyt. Du skal ikke lenger enn til Frankfurt før du blir nektet loungeadgang uten kort.

Dersom du ikke får erstatningskortet innen tid, be dem faxe over en bekreftelse på at du er EBG på engelsk sånn at du kommer inn i loungene.

Hickok
20-09-2010, 22:29
Har selv opplevd at kortet kommer etter at det gamle har gått ut. Det har vært mange tråder om dette på Flyertalk, så Hr. FlightDeck, EB verdenen er ikke så perfekt som du vil ha det til. (vet ikke hvor lenge du har hatt status, men dette er ett velkjent problem)

Det damen på 05400 fortalte deg er bare sprøyt. Du skal ikke lenger enn til Frankfurt før du blir nektet loungeadgang uten kort.

Dersom du ikke får erstatningskortet innen tid, be dem faxe over en bekreftelse på at du er EBG på engelsk sånn at du kommer inn i loungene.
Det var det jeg fortalte damen også, og da ble hun oppriktig overrasket! Det er uansett ikke noe problem for min del (har mitt AC kort også), men det var mest et spørsmål om ikke dette skal gå automatisk, noe jeg har fått svar på at det egentlig skal gjøre.

Tommy777
20-09-2010, 22:31
Bare send en request om nytt kort, så kommer det i posten etter ca. 10 dager.

FlightDeck
21-09-2010, 08:41
Har selv opplevd at kortet kommer etter at det gamle har gått ut. Det har vært mange tråder om dette på Flyertalk, så Hr. FlightDeck, EB verdenen er ikke så perfekt som du vil ha det til. (vet ikke hvor lenge du har hatt status, men dette er ett velkjent problem)

Det damen på 05400 fortalte deg er bare sprøyt. Du skal ikke lenger enn til Frankfurt før du blir nektet loungeadgang uten kort.

Dersom du ikke får erstatningskortet innen tid, be dem faxe over en bekreftelse på at du er EBG på engelsk sånn at du kommer inn i loungene.

Vel, jeg refererte min egen erfaring og prøvde ikke å generalisere det. Man kan si mye om EuroBonus, men når det kommer til utsending av kort har jeg ingen negative erfaringer.

Hickok
02-11-2010, 18:21
Bare send en request om nytt kort, så kommer det i posten etter ca. 10 dager.
Nuvel. Mitt nye kort, som jeg ringte og ba de sørge for å sende med før jeg reiste til Russland for en drøy måned siden, er fortsatt ikke kommet. Det er nå 7 uker siden jeg ringte de. Ringte nettopp på ny, og da kunne damen se at det var lagt inn bestilling på nytt kort den 20.09, og at det ikke var sendt ut nytt ennå. Hun skjønte derfor heller ikke hvorfor dette ikke var sendt. Dermed opprettholder SAS sin 100% på å ikke klare å sende ut nye kort til meg før de gamle går ut. Flott!

ILS2
02-11-2010, 19:37
Mitt EuroBonus-kort er gått ut og jeg har enda ikke mottatt et nytt. Jeg sendte en purring til SAS for halvannen uke siden, og fikk beskjed om at nytt kort ville bli sendt ut om to uker. Er dette en del av Core-SAS? Spare penger på plastikkort?

Tommy777
03-11-2010, 07:49
Mitt EBG kort gikk ut 1 september. Intet nytt kort mottatt enda. Ringte i midten av september... Maa vel purre snart igjen

BårdK
03-11-2010, 13:11
Har kombinert EBG og Mastercard, så da regner jeg med at de sender meg nytt innen det jeg har utgår.

TurnAround
03-11-2010, 19:33
I forbindelse med at mitt Eurobonuskort er i ferd med å gå ut, og jeg ikke har fått nytt, så hadde jeg hyggelig samtale med en dame på 05400 om dette. Hun mente at jeg ikke trengte nytt kort, siden det var registrert i systemet, men det er ikke så lett alle steder. Det er nok personer rundt om i verden som kun ser på kortet, og ser at det er gått ut. Hun skulle derfor fikse nytt kort til meg.

I løpet av denne samtalen fikk jeg inntrykk av at det ikke sendes ut nye kort når de gamle går ut lenger. Kan dette være riktig?
Har du EBB, EBS eller EBG-Kort? Det har betydning i forhold til om det vil bli sendt ut automatisk. Det er helt problemfritt å bruke et utgått EBB-kort, men de andre kortene bør være gyldige. Det er også sånn at EBB kort ikke nødvendigvis blir sendt ut automatisk (slik jeg erfarer det), mens EBS og EBG i utgangspunktet skal komme automatisk i posten når det gamle er utgått. Det er også slik at status og kortnummer kan sjekkes på flyplassen om trafikkonsulenten har erfaring med hvordan dette skal gjøres, og det har de fleste.

Håper du får kortet ditt i posten snart =)

pilot94
03-11-2010, 19:40
Det er helt problemfritt å bruke et utgått EBB-kort, (...)

Det er jo ingen utløpsdato for EBB kort? :rolleyes:

Dag Viking
03-11-2010, 20:08
Greit å ha SAS mastercard. Mitt ble slukt av en minibank, og jeg hadde nytt i posten etter to dager ;)

TurnAround
03-11-2010, 20:15
Det er jo ingen utløpsdato for EBB kort? :rolleyes:
Det har mitt EBBkort ;)

Hickok
03-11-2010, 20:40
Har du EBB, EBS eller EBG-Kort? Det har betydning i forhold til om det vil bli sendt ut automatisk. Det er helt problemfritt å bruke et utgått EBB-kort, men de andre kortene bør være gyldige. Det er også sånn at EBB kort ikke nødvendigvis blir sendt ut automatisk (slik jeg erfarer det), mens EBS og EBG i utgangspunktet skal komme automatisk i posten når det gamle er utgått. Det er også slik at status og kortnummer kan sjekkes på flyplassen om trafikkonsulenten har erfaring med hvordan dette skal gjøres, og det har de fleste.

Håper du får kortet ditt i posten snart =)
Jeg har EBG, og det er samme maset hvert år med å få dette tidsnok. Ingenting går automatisk i hvert fall. I fjor var de ikke værre på det enn at de sendte ut fjorårets kort på ny, som jo da var i ferd med ågå ut, når jeg purret på det, så da var det jo bare å ringe på nytt.:rolleyes:

TurnAround
03-11-2010, 21:26
Jeg har EBG, og det er samme maset hvert år med å få dette tidsnok. Ingenting går automatisk i hvert fall. I fjor var de ikke værre på det enn at de sendte ut fjorårets kort på ny, som jo da var i ferd med ågå ut, når jeg purret på det, så da var det jo bare å ringe på nytt.:rolleyes:
Kjedelig- får håpe purringen din virker :)

Someone
04-11-2010, 04:04
Enkleste er hvis man har mastercard og kan melde kortet savnet....da kommer det iløpet av en uke ;)

Dag Viking
27-02-2011, 12:55
Fra ny status kom opp på min profil på sas.no tok det 5 dager før nytt diners/eb-kort kom i posten. Mastercard/eb-kort var noe tregere (1-2 uker), men til gjengjeld kom det hele 4 (!!) kort, alle med samme nr, CVC-kode og utløpsdato.
Prosessen gjentas snart, når ny status blir oppdatert på profilen.