PDA

View Full Version : Spotter ? Aeroflot på vei mot oslo.


TobyAllan
19-09-2010, 13:51
Hei vet ikke om dette har intresse for noen, men Aeroflot sin maskine fra russland er på vei mot gardermoen vet ikke når den skal lande, men akkurat nu kl 12.50 er den på vei inn i luftrommet til estonia.

Her er litt info om flyet:

Callsign: AFL211
Flightnr: SU211
Reg: VP-BDN
Hex: 400150
Model: Airbus A319-111 (A319)
Airline: Aeroflot
Lat: 57.88268
Lon: 27.30551
Altitude: 31600feet (9632 m)
Ground speed: 435 knots
(806 km/h / 501 mph)
Track: 290°
Radar: EVRA
Squawk:
From : Moscow, Sheremetyevo (SVO)
To: Oslo, Gardermoen (OSL)

Martin
19-09-2010, 13:58
En helt vanlig gjest på OSL. Tror de er her 6 dager i uken.

TobyAllan
19-09-2010, 14:04
Ja vet at Aeroflot er vanlig på Oslo, flyr en del med dem selv :), også derfor at jeg skrev at jeg ikke visste om det hadde interesse for noen, kunne jo være en del nye spottere på forumet som ikke hadde ett bilde av den, og derfor la jeg ut info :) ser jo at en del nye scanair medlemmer er kommet til etter A380 sin ankomst på oslo, dette var ikke ment som en MEGA spotter alarm, bare almen info :)

Hickok
19-09-2010, 14:22
Hvis listen for spotteralerter skal ligge her, så kommer det til å flomme over med daglige "ulv ulv", med det resultat at ingen kommer til å lese de til slutt. Tror derfor at kravene for spotteralert bør heves mange hakk!

Martin
19-09-2010, 14:27
Enig med Hickok.

De som spotter på OSL, bør fint klare å finne ut selv av hvilke selskaper som flyr der fast, enten ved å dra dit og finne det ut, eller sjekke osl.no på forhånd.

Spotteralerts er noe man poster når det kommer sjeldne selskaper/flytyper/kombinasjoner av selskaper og flytyper.

ENGM 911
19-09-2010, 14:28
Hvis listen for spotteralerter skal ligge her, så kommer det til å flomme over med daglige "ulv ulv", med det resultat at ingen kommer til å lese de til slutt. Tror derfor at kravene for spotteralert bør heves mange hakk!

Toby har sagt han er ny i gamet, så om han har lagt ut dette i god tro at den kanskje var "litt unik" får vi unnskylde han for det. Heller en spotteralert for mye enn en for lite.

TobyAllan
19-09-2010, 14:43
Grunden til at jeg la ut dette var ikke fordi jeg syns den var noe unik, jeg flyr en del selv med Aeroflot, men jeg snakket med ett helt fersk medlem på scanair på vollen d 15 september, han spurte hvor man fant info om forskjellige fly som kom til oslo, da han var helt ny, og gjerne ville ha bilder av annet enn SAS og Norwegian, denne post var ikke ment som en Alert for hardcore spottere, som Martin skriver at dem som er erfarne spottere kan selv finne ut hva som kommer til Gardermoen, men hva med de nye medlemmer ?, hvis man ønsker at de skal komme fornuftig igang med en eventuel flyspotter hobby, og når de spør seg frem til informasjon på vollen, er det sikkert fordi de ikke er klar over de forskjellige muligheter for at finne informasjon, så dette var ment som en hjelp til nye medlemmer som er kommet til, og hjelpe dem videre.

Hilsen Toby /Torben

Martin
19-09-2010, 14:48
Da foreslår jeg denne siden: http://www.osl.no/osl/direkteruter

Jeg forstår at det var godt ment, men Hickok har et poeng: Det blir som gutten som sopte "ulv ulv" om forumet skal flomme over av slike alerts, og til slutt gidder ingen å lese dem, og da går man igjen glipp av de virkelig store alertene.

petru26
19-09-2010, 15:02
Men at US airways har vært her med 767-200 i dag er det ingen som har fått med seg? ;)

Martin
19-09-2010, 15:06
Jo: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=72688

Discus
19-09-2010, 15:08
Men at US airways har vært her med 767-200 i dag er det ingen som har fått med seg? ;)

http://forum.scanair.no/showthread.php?t=72688


<mod>
...og da tror jeg vi avslutter diskusjonen om Aeroflot og "ulv ulv" her. Folk må tåle at det kommer en og annen "falsk spotteralarm", og så får man korrigere det inn etter hvert. Det er jo bare godt ment fra de som poster det.
</mod>

petru26
19-09-2010, 15:08
da beklager jeg, sjekka ikke den forumdelen ;-) Men ja, jeg er på jobb og har den på brikka uten at det hjelper så mye, ikkenoe nett-tilgang hjemme pr. tiden.