View Full Version : Noen som vet hvor jeg kan finne flydeler
FlyboyKarsten
16-09-2010, 20:30
Hei jeg lurer på om noen vet hvor jeg kan finne flydeler. Når jeg mener flydeler mener jeg som landinggear og slik som de bruker når de skal vise sikkerheten ombord i flyet og slikt? Hadde gjerne satt pris på om noen vet om det går an og få tak i noe slikt.
Iberworld
16-09-2010, 21:40
Her er det hvertfall noen redningsvester ;)
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=airline+life+vest&_sacat=0&_odkw=airliner+life+vest&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313
Flydeler er generelt veldig vanskelig å få tak i. Brukte deler skal etter loven ødelegges, slik at videre bruk ikke er mulig. Dette for å forhindre at "idioter" tar i bruk deler som er skadet og putter dem inn i fly, og flyr.
FlyboyKarsten
17-09-2010, 08:16
jeg skal ikke bruke dem til og fly med. Jeg skal ha dem som samleobjekt skjønner dere vel. Siden jeg vil på en måte skape mitt eget lille museum. ;)
Ta deg heller en helgetur til luftfartsmuseet i Bodø, de har alt mulig du skulle ha lyst å se - og litt mer :) Så slipper du å ha det innomhus selv.
FlyboyKarsten
17-09-2010, 09:18
hehe sskulle gjerne gjort det. Men har litt me økonomi og gjøre.
Eller til flymuseet på Sola ;)
Litt nærmere for en på Madla (mellom Sola og Stavanger for de som ikke vet ;)) ;);)
FlyboyKarsten
17-09-2010, 09:20
hehe har vært der mange mange ganger. Men jeg vil ha noe som jeg kan få som dere ser!
FlyboyKarsten
17-09-2010, 10:37
Jeg har sett litt på ebay og funnet noen bra samleobjekter. Kan legge ut linkene senere i dag så dere kan se. :D
jeg skal ikke bruke dem til og fly med. Jeg skal ha dem som samleobjekt skjønner dere vel.
Joda, men det kan jo ikke de som gir det til deg vite. Du kan gi det videre. Bogus parts har vært et problem for flyundustrien. Nå vett ikke jeg hvordan situasjonen er nå, men heldigvis fårekommer slikt svært sjeldent i den vestlige verden.
FlyboyKarsten
17-09-2010, 11:00
Jeg hadde jo beholdt det selv og ikke gitt det videre til andre. Bare hatt det til og samle på. Men har sett litt på ebay nå så får se om jeg kjøper noe av det, men hvis dere ser noe gi beskjed ;)
Keypoint
17-09-2010, 16:07
Hei jeg lurer på om noen vet hvor jeg kan finne flydeler. Når jeg mener flydeler mener jeg som landinggear og slik som de bruker når de skal vise sikkerheten ombord i flyet og slikt? Hadde gjerne satt pris på om noen vet om det går an og få tak i noe slikt.
Landing gear er vel ikke det som blir solgt mest av på ebay... stor stue forresten?
FlyboyKarsten
17-09-2010, 17:17
ja en bra kjellerstue. Menvurdere og flytte senere i årene som kommer. Og da skal jeg se om det går ann og få større.
Men har litt me økonomi og gjøre.
Så det er billigere å kjøpe landing-gear osv. enn å ta en tur til Bodø?:drunk:
ja en bra kjellerstue. Menvurdere og flytte senere i årene som kommer. Og da skal jeg se om det går ann og få større.
Unnskyld at jeg spørr. Men hvor gammel er du?
Unnskyld at jeg spørr. Men hvor gammel er du?
Profilen hans sier 17 ;)
Som andre har sagt: ebay.com. Men du må regne med at det vil koste mye. Ellers så bærer innleggene dine preg av mye rot og rare formuleringer, så ikke lett å vite hva du egentlig spør om. Forhold deg ellers til svarene fra "Roxman."