PDA

View Full Version : God Morgen onsdag


Northrider
15-09-2010, 07:41
God morgen fra KRS.

Oppe grytidlig for å kjøre min mor til Color Line og Superspeed. Regner med jeg får lønn for strevet i form av litt snadder i egen pose når hun kommer hjem i kveld.

Ellers er det vel den store A380-dagen i dag? Håper på mange gode bilder fra samtlige som skal opp dit. Ikke alle som har anledning! :old

Ha en strålende onsdag

FlyHi
15-09-2010, 07:43
Godmorgen fra CPH - alt for tidligt, men mon ikke en Frappucino fra Starbucks og et besøg i A380 kan få dagen igang alligevel.

God dag til alle...

sirpjalle
15-09-2010, 07:56
God morgen fra Forus!

Da var man atter i gang, ny dag og nye muligheter. Kaffen er klar og står på pulten og forum skal skumleses mens diverse installasjoner står og godgjør seg på en server.

Ha en fin dag forumister! :)

C130
15-09-2010, 08:05
Godmorgen fra Stavanger :-)
Og så var Lennart omtalt i NRK Rogalands "gladnytt", der han sier han skal til Oslo i dag for å kikke på A380, også fra innsiden.
God tur Lennart !

737-405
15-09-2010, 08:19
God morgen fra Bergen :)

Grått og trist her i dag, men regnet har foreløpig ikke slått inn.. (overraskende nok)
Gleder meg til å se bilder fra A - 380 besøket - lykke til og happy spotting !!

Ha en flott onsdag ;)

zico77
15-09-2010, 08:41
God morgon frå Trondheim! :)

Grått ver, regnet har inntatt området. Dagane blir kortare også, så det mørkare om morgonane. Kjenner hausten er i frammarsj, og det går mot vinter. Passer fint for innejobbing -dog det skal bli hustri å ta seg av utejobbinga i ettermiddag... brrrr..

Ha ein bedre dag alle saman!

AirbusTrond
15-09-2010, 08:56
God morgen fra Majorstua! Tre sider i Aftenposten om A380-besøket i dag. En side var viet spottere, de fleste kjente signaturer her inne. Og så stod det noe om at "utvalgte" får komme om bord. Du verden. :cool::cool::cool:

Polaris
15-09-2010, 09:00
Er det fordi Svalbard er "øde til" at besøket av 787'en (som er og blir større enn en A380 på OSL) ble forbigått i nesten fullstendig stillhet av media og flyspottere alike? Bare lurer hva som er forskjellen og hvorfor det vies så stor oppmerksomhet til noe som på papiret er mindre spennende. Nord-sør-problematikk dette her....!!!! :p

Ellers er jeg forsinket til 08.00-forelesninga mi men jeg kjenner jeg ikke har dårlig samvittighet. Sitter jo her og bruker tiden min fornuftig... :colgate:

Someone
15-09-2010, 09:01
Morgen fra Bislett. Trøtt, men det er ikke så rart da jeg var hjemme ved 1 tiden i natt og måtte både stryke en skjorte og betale en haug med regninger før jeg kom meg i seng. Begynner dagen med koffeinpiller skyldt ned med Red Bull. Sikkert en haug med emails som venter etter noen dager borte fra jobben....men i ettermiddag så settes kursen mot OSL uansett.

Blir også å plukke opp kofferten min som bestemte seg for å ta en natt i FRA, men siden jeg uansett skulle opp til OSL idag så foreslo jeg til SGH at jeg like gjerne kunne hente den der selv, så sparte de litt penger der. Ha en fin dag

AirbusTrond
15-09-2010, 09:04
Er det fordi Svalbard er "øde til" at besøket av 787'en (som er og blir større enn en A380 på OSL) ble forbigått i nesten fullstendig stillhet av media og flyspottere alike? Bare lurer hva som er forskjellen og hvorfor det vies så stor oppmerksomhet til noe som på papiret er mindre spennende. Nord-sør-problematikk dette her....!!!! :p


787 større enn A380? På ingen måte ! Verdens største passasjerfly er verden største, 787 er ikke annet enn et en ny modell. A380 vil ekstremt sjelden å se på OSL, 787 vil forhåpentligvis bli ganske vanlig. Og ja - media skriver om det som angår folk, og er nok flere som møter opp på OSL enn på LYR.

pgaa
15-09-2010, 09:19
God morgen fra Helsfyr..
Kommet seg på jobb og fått kommet igang med dagens gjøremål..
Ellers er det ikke så mye som skal skje idag...

Ha en fin dag alle sammen.. :)

LN-KRF
15-09-2010, 09:22
God morgen å jeg er klar for A380 besøket..:)

Ser ut at det blir D-AIMB som kommer med navnet "Munchen"
Så dette blir en innholdsrik dag..;)

FBU 4EVER
15-09-2010, 09:59
God morgen fra et solfyllt Nærsnes. Dagens siste stand-by dag og så blir man kalt ut. Greit, man får helgen fri istedenfor en EWR-tur. Nå er frokosten inntatt, bagene pakket og snart avreise. Det ble Tokyo denne gangen.
Ha en fin dag.
Og A380(gjesp) ser jeg på NRT på fredag. SQ tar av like før oss.

TigerBlack
15-09-2010, 10:22
God morgen fra FBU.. på plass og bare håper at jeg får avspasert en times tid fra jobb. er ferdig kl 1600 og det kan bli LITT trangt mht trafikken å rekke opp til 1700 da..

(og hvorfor kom bare halve teksten med her.. redigert på plass igjen..)

laurenz
15-09-2010, 10:40
God morgen fra OSL der vi forventningsfult venter på Lufthansa.

Flyet i CPH nå og det ligger noen bilder hos Ekstrabladet: http://ekstrabladet.dk/gallerier/nyheder/article1410913.ece

Spantax
15-09-2010, 11:00
God morgen alle forumister - og gratulerer med dagen til alle spottere. Fin artikkel i dagens Aftenposten :-)

Her er det tilbake til striskorte etter en uke på Skiathos, og amatørmessig spotting på Europas "Maho Beach". Trip report kommer...

RWY 24
15-09-2010, 11:01
God formiddag fra Moss!

Høsten har tatt ferie i dag, så sola skinner fra skyfri himmel igjen.

Ha en flott A380-dag! (Og Polaris: Jeg er enig med deg at det er større med første 787-landing på norsk territorium, men "verdens største" selger nok mer aviser.)

Halvorsn
15-09-2010, 11:03
Riktig god formiddag godtfolk! En herlig dag for en hovedstadsboer! Fotosekken er med på skolen, batterier ladet opp, men minnekortene er glemt hjemme. Kunne blitt et forferdelig resultat, men får nok sneket meg ut, tatt toget hjem og tilbake for å få denne damen på BRIKKA... Ses på vollen forumister ;)

Edit: Etter å ha løpt så svetten rant i 15 min så har jeg nå brikker :) en virkelig GOD dag.
Videre byr dagen på revyfest, så dette blir nok det kuleste vorset på skolen! gleder meg som en unge!

Cecilie
15-09-2010, 11:45
What a wonderful day!
I Arendal slapper man av på morgenquisten, og gjør seg klar for å etterhvert reise til Sørlandets eneste dugende flyplass for å komme seg til OSL. Blir en fin dag på landets hovedflyplass, tror jeg :)
-RRT skal ta meg til OSL, og -TUF skal ta meg hjem, så jeg ser frem til en dag i luften og på flyplassen.

Kanskje vi sees?

Bizflyer
15-09-2010, 11:53
Trøtt morgen herfra!
Følte ikke at jeg fikk skjønnhetssøvnen min i natt, så jeg sitter nå her og gjesper!

Onsdag - lillelørdag - kunne godt vært helg i morgen for mitt vedkommende.

God fornøyelse til dere som skal se Lufthansen Hvalen i dag! Håper å se noen bilder på forumet her senere i dag. Og da spesielt fra innsiden! Detaljer fra First og Biz spesielt! ;)

BF:cool2

SE_DDL
15-09-2010, 12:02
God formiddag Fra Rissa. Kaffen inntas sent og selvsagt noen mattenøtter å knekke før gym. Ikke helt på sporet jeg heller. nesten som om understellet mitt knekker snart det å :-)

Gleder meg til å se bilder fra A380 på OSL seinere i dag og lykke ''til til'' dere som skal ombord å se på skjønnheten.

OJB
15-09-2010, 12:28
Er det fordi Svalbard er "øde til" at besøket av 787'en (som er og blir større enn en A380 på OSL) ble forbigått i nesten fullstendig stillhet av media og flyspottere alike? Bare lurer hva som er forskjellen og hvorfor det vies så stor oppmerksomhet til noe som på papiret er mindre spennende. Nord-sør-problematikk dette her....!!!! :p

:

Nei , jeg tror ikke dette er noen nord-sør problematikk.
Det har nok snarere noe med avstander å gjøre.
Mindre befolkning og færre spottere på Svalbard?

Nord-sør eller vest-øst saker går nok på andre områder etter min oppfatning.

Fellowship
15-09-2010, 12:31
God formiddag, deilig solskinn i dag :) Som andre skriver, jeg hadde ikke hatt noe i mot å dra til Svalbard for å se 787, men det er noe med avstand og priser og muligheter for å planlegge og bestille tur og overantting i god nok tid til hvilken pris..? og fri fra jobb....

Men i dag er det A380 på OSL,. og utrolig moro å ha vunnet et vinnerlodd!

Ha en god dag alle sammen

OJB
15-09-2010, 12:34
God formiddag fra Sandvika,
Flott vær her i dag . Halve arbeidsdagen er unnagjort.
Det blir en offsite trip herfra med leiebil ned til Moland i ettermiddag og møte med en av våre leverandører i morgen tidlig.
Hotel er bestillt på Risør Hotell. Regner med at sommersesongen er over der nede og noe stille på gjestefronten.
Returen går med bil opp igjen i morgen til Sandvika og SK4043 tilbake over fjellet til SVG.
ha en fin dag folkens.

Doll
15-09-2010, 12:54
God formiddag fra røykerommet på Austre Bokn. skal snart finne senga etter 12 timers nattarbeid. Har ikke andre planer for de neste 24 timene enn å Sove.

Egil
15-09-2010, 13:44
Gleder meg til å se bilder og video fra OSL... LH og A380 :)

E!

Twin Otter
15-09-2010, 13:45
God ettermiddag fra Stavanger. Våknet etter et forferdelig mareritt om at bilen min var ødelagt og en skyhøy verkstedsregning. Selv om det var en drøm var det godt å sette seg i bilen for å finne ut at neida, der var alt i orden. Skal på kveldsvakt i dag så jeg har brukt formiddagen til å slappe av innendørs å høre på uværet utenfor. Så har det også dukket opp en mulighet for at det blir en oval weekend i TLV i desember. Reiser med LH og skal prøve å få en flight med 343 og en med 744. Vi er så godt som klare for å trykke på "bekreft" men må få på plass noen detaljer først.

Mchansern
15-09-2010, 14:36
Scanair er nevnt lenger ned i denne artikkelen om flyspotting som flyspotternes Jungeltelegraf :) Vet ikke om dere har sett det.

http://www.aftenposten.no/reise/article3810464.ece

Thomas
15-09-2010, 14:39
Scanair er nevnt lenger ned i denne artikkelen om flyspotting som flyspotternes Jungeltelegraf :) Vet ikke om dere har sett det.

http://www.aftenposten.no/reise/article3810464.ece

Det er vel femte posten sålangt idag så, jo ;)

LN-MOW
15-09-2010, 18:03
G'morgen fra Alpharetta. Her slinner solen, og WIAS' avdelingskontor er i full gang med dagens gjøremål.

D-AIMB passerer nå 3000 fot på inbound - får desverre ikke ATC-streamen til å virke, men radaren er på ihvertfall. Gleder meg til bilder!

Discus
15-09-2010, 18:38
God ettermiddag, her er man ikke på vollen og ikke på A380 jakt. Den ble testet i fjor.

Er det fordi Svalbard er "øde til" at besøket av 787'en (som er og blir større enn en A380 på OSL) ble forbigått i nesten fullstendig stillhet av media og flyspottere alike?

Mediamessig så gjør LH en formidabel jobb her. At spotterne tar turen skjønner jeg godt, men at media lager så mye oppstyr rundt det er LHs fortjeneste, ikke flyets. Hadde de kommet med 787 hadde de sikkert greid det samme.

FlightDeck
15-09-2010, 18:53
Mediamessig så gjør LH en formidabel jobb her. At spotterne tar turen skjønner jeg godt, men at media lager så mye oppstyr rundt det er LHs fortjeneste, ikke flyets. Hadde de kommet med 787 hadde de sikkert greid det samme.

Nettopp - Lufthansa har gjort en fantastisk jobb de siste årene med å profilere A380. Det er jo lenge siden maskinen ble lansert og to-tre år siden den ble satt i trafikk hos hos andre selskaper. Selv kommer jeg til å styre unna Lufthansas A380-maskin i Economy Class - selskapet har som sagt markedets dårligste A380-tilbud i Economy.

fjasebase
15-09-2010, 19:10
Litt offtopic, men det var ikke tilfeldigvis noen som var på TRD i formiddag og fikk med seg Eurowings CR9? Alle var vel på vei til OSL....:)

Someone
15-09-2010, 19:52
Nettopp - Lufthansa har gjort en fantastisk jobb de siste årene med å profilere A380. Det er jo lenge siden maskinen ble lansert og to-tre år siden den ble satt i trafikk hos hos andre selskaper. Selv kommer jeg til å styre unna Lufthansas A380-maskin i Economy Class - selskapet har som sagt markedets dårligste A380-tilbud i Economy.

Tja, AF er neppe bedre.....ellers har jeg prøvesittet stolene og det er bedre plass og seter enn ombord i dagens 747

FlightDeck
15-09-2010, 20:21
Tja, AF er neppe bedre.....ellers har jeg prøvesittet stolene og det er bedre plass og seter enn ombord i dagens 747

Benplassen er den samme i Lufthansas A380 som i deres 747. Den er dårligere enn hos Air France og her har man dessuten mulighet til å sitte i 2. etasje.

Discus
15-09-2010, 20:24
Tja, AF er neppe bedre.....ellers har jeg prøvesittet stolene og det er bedre plass og seter enn ombord i dagens 747

Benplassen er den samme i Lufthansas A380 som i deres 747.

Så er det spennende hvem som har rett her, da.

FlightDeck
15-09-2010, 20:30
Så er det spennende hvem som har rett her, da.

Jeg håper Someone har rett - for Lufthansas del! Jeg forholder meg til de tallene selskapene går ut med i forhold til seteavstand, og første etasje i Lufthansas A380 virker ikke veldig fristende ...

Polaris
15-09-2010, 20:39
Mediamessig så gjør LH en formidabel jobb her. At spotterne tar turen skjønner jeg godt, men at media lager så mye oppstyr rundt det er LHs fortjeneste, ikke flyets. Hadde de kommet med 787 hadde de sikkert greid det samme.

At de tar turen har jeg ingen problemer med å forstå jeg heller, det er jo flyspottere. Poenget var engasjementet fra flyspotterene selv. Det var ikke mye nedtelling, eller "i dag er den ooooo store dagen hvor 787'en lander i Norge!" - det ble passert i nesten fullstendig stillhet. Trodde at 787 var stort (ikke i størrelse) jeg, ikke minst mer uvanlig.

Og nei, det er ikke noe bæs eller syt eller "dere gjør det galt" - jeg finner det bare kuriøst at man bryr seg så mye om noe som har vært her før. Jeg er jo nysgjerrig på så mangt og meget, som vanlig. Men svaret må jo rett og slett være at man har en viss radius hvor man slutter å bry seg (selv innen eget land), og at man ikke lar seg styre av tingens konkrete spesifikasjoner. For det er ikke SÅ langt til Svalbard.

At Lufthansa er lure som gjør dette, får vel være opp til framtiden å se. Koster sikkert litt å flakse rundt i norden på denne måten. Men utspekulert er det, gratisreklame i massevis! :colgate:

AirbusTrond
15-09-2010, 20:40
Skuffende langt bak i LH A380 på Economy. Jeg fikk ikke ned brettet !! Greit nok at man er stor, men har ikke vært noe problem på LH før. Dog var det litt bedre "brettplass" lenger foran i kabinen, og der fikk jeg den faktisk akkurat ned, skjønt, den lå på lårene. Fantatsisk opplegg av LH, men dessverre skuffet økonomiklasse mht plass. :-(

Discus
15-09-2010, 20:41
At Lufthansa er lure som gjør dette, får vel være opp til framtiden å se. Koster sikkert litt å flakse rundt i norden på denne måten. Men utspekulert er det, gratisreklame i massevis! :colgate:

Lure er de, og de har merket det på bookingtallene der de flyr A380. Og når de først skal ut å fly noen landinger er det jo kjekt med gratis reklame.

LN-MOW
15-09-2010, 21:13
Poenget var engasjementet fra flyspotterene selv. Det var ikke mye nedtelling, eller "i dag er den ooooo store dagen hvor 787'en lander i Norge!" - det ble passert i nesten fullstendig stillhet. Trodde at 787 var stort (ikke i størrelse) jeg, ikke minst mer uvanlig.



For å si det som en eiendomsmegler ville sagt . Location location location. Tilgjengelighet er alt og 787 på Svalbard er en 'smal begivenhet' nyhetsmessig selv om den er stor for oss. Og jeg synes Svalbard-landingen ble flott dekket, jeg.

A380'en dumper rett ned i fanget til folk, godt hjulpet av PR-maskinen til LH. Selvfølgelig blir det mye mer styr av slikt.

Den dagen 787'en kommer på salgstur til Skandinavia, tror jeg nok også det blir livat ....

For å sette det hele litt i perspektiv ... slik så det ut da 767 landet på FBU første gang ... Detta internettet har nok gjort slike begivenheter litt mer mainstream ..

http://www.enfb.net/Flybilder/FBU_new/N605UA_1.jpg

Polaris
15-09-2010, 21:22
Ooooo jeg ser to damer, tru om de er der frivillig :lol:
Og tru om noen på det bildet egentlig har lyst å være der, alle står jo med ryggen til :skep Hvor er nysgjerrige hoder opp i hjulbrønnene og folk som sprinter rundt med speilrefleksene?! Tsk tsk tsk. Juks.

Hihi. Nei nå skal jeg gå ut i det fine høstværet. Har hatt sånn "arbeidslivsdag" i dag, hvor bedriftene selger seg til studentene. Tatt en AirbusTrond og snafset til meg masse dilldall som er nødvendig for studenter. Denne ene dagen i året danner grunnlaget for resten av dette og neste semesters penneforbruk og termoskopp-beholdning.

Someone
15-09-2010, 21:32
Benplassen er den samme i Lufthansas A380 som i deres 747.

På papiret ja, men ikke i praksis. Setene i A380 er av den nye typen så man har i praksis ca en tomme bedre plass enn ombord i 747ene deres, selv om begge på papiret er 31"....og ja, jeg har sittet ombord i begge


Og nei, det er ikke noe bæs eller syt eller "dere gjør det galt" - jeg finner det bare kuriøst at man bryr seg så mye om noe som har vært her før. Jeg er jo nysgjerrig på så mangt og meget, som vanlig. Men svaret må jo rett og slett være at man har en viss radius hvor man slutter å bry seg (selv innen eget land), og at man ikke lar seg styre av tingens konkrete spesifikasjoner. For det er ikke SÅ langt til Svalbard.


For min del i Oslo er det lenger til Svalbard enn til byer som f.eks London, Paris, Frankfurt osv, osv. Svalbard er spennende det, men er langt unna og er for meg en øy langt oppi isødet som ikke akurat fanger min daglige oppmerksomhet

LN-MOW
15-09-2010, 22:05
Ooooo jeg ser to damer, tru om de er der frivillig :lol:


Hun i gult er en BU-flyvertinne og en god venn. Hun måtte få inn mannen sin, som ikke hadde ID-kort .. ^_^

FlightDeck
15-09-2010, 22:09
På papiret ja, men ikke i praksis. Setene i A380 er av den nye typen så man har i praksis ca en tomme bedre plass enn ombord i 747ene deres, selv om begge på papiret er 31"....og ja, jeg har sittet ombord i begge

Men 500 stykker i 3-4-3-konfigurasjon kan da ikke være særlig behagelig? Nekter å tro at benplassen er bedre enn på A330 og A340.

Someone
15-09-2010, 22:13
Men 500 stykker i 3-4-3-konfigurasjon kan da ikke være særlig behagelig? Nekter å tro at benplassen er bedre enn på A330 og A340.

Det sa jeg ikke, jeg sa i forhold til 747-400. I forhold til 330/340 vil jeg anta plassen er lik, med AVODen er bedre

Og uansett så er det viktigste parameteret for economy pris, ikke benplass

Og for å pirke er det 420 economyseter ombord;)

Twin Otter
16-09-2010, 00:25
God ettermiddag fra Stavanger. Våknet etter et forferdelig mareritt om at bilen min var ødelagt og en skyhøy verkstedsregning. Selv om det var en drøm var det godt å sette seg i bilen for å finne ut at neida, der var alt i orden. Skal på kveldsvakt i dag så jeg har brukt formiddagen til å slappe av innendørs å høre på uværet utenfor. Så har det også dukket opp en mulighet for at det blir en oval weekend i TLV i desember. Reiser med LH og skal prøve å få en flight med 343 og en med 744. Vi er så godt som klare for å trykke på "bekreft" men må få på plass noen detaljer først.

Og der var turen i boks. SVG-FRA-TLV t/r til 5572.- for to personer i økonomiklasse. Fem netter. (Tidlig avreise fra TLV 0450 på en tirsdag)

Med 744 på utreise og 343 på utreise. Dessuten er Embraer 195 oppført på svg-fra-svg men slikt kan jo fort endre seg. Men jeg satser på Embraer på ihvertfall en av flightene.