View Full Version : Bonuskort på Emirates
MountainDew
12-09-2010, 22:43
Jeg er medlem i 3 bonussystemer:
Sky: KL/AF Flying blue
Star: CO One pass
One: BA Executive club
Jeg ser det er mulig å benytte One pass på Emirates med 100% opptjening på alle flygninger i økonomi. https://www.continental.com/CMS/en-US/marketing/custcomm/promotions/Pages/AirlinePartnerDetails.aspx?ItemId=70
Synes dere det er like greitt å bare bruke CO kortet istedenfor å begynne å samle poeng på nytt igjen (i for meg) kort nr. 4 Emirates Skyward?
Mvh Fred
Skal du fly mye med EK? Greier du å samle noe du får brukt før de går ut på dato?
Hvis du flyr så mye at du oppnår status så er det sikkert bedre å skaffe seg EK-kort for å få fordeler hos EK.
Selv satt jeg poengene inn i CO-banken på turen til CPT i C-klasse i fjor.
MountainDew
12-09-2010, 23:06
Kommer nok ikke til å fly så mye EK at poengene hoper seg opp for å si det slik.
Gjør som deg å benytter One pass :)
Takk
Emirates? Skal du på tur med de?
KrisFlyer
14-09-2010, 11:02
Emirates sitt bonusprogram, Skywards, har blitt endret i løpet av det siste året. Man får derfor ikke så mye igjen for flyvninger på økonomiklasse, men mer igjen for dyrere billetter/klasser.
Jeg ville ha logget CO OnePass på turen med Emirates, selv om man ikke opparbeider status miles innenfor dette programmet på Emirates sine flyvninger.
Hvis man ikke flyr nok med et selskap til hverken å oppnå status eller få noen poeng til en bonusreise er det heller ikke noe poeng å samle bonuspoeng der. Så med mindre du skal fly mye EK fremover ville jeg satt poengene hos OnePass
Fordelen med et Skywards medlemskap er at det gir deg tilgang til å velge seter på forhånd med EK. Det var i alle fall slik da jeg meldte meg inn. Du kan jo f.eks melde deg inn i Skywards for å velge seter, men sette poengene på CO.
ZHR-DXB-SYD-CHC-SYD-DXB-LHR i økonomi ga for øvrig 24.200 Skywards miles - 800 miles short for Silver.
MountainDew
14-09-2010, 23:02
Smart! Har meldt meg inn for setevalg men samler miles hos CO. En reiserapport kan forventes før eller seinere :)
Smart! Har meldt meg inn for setevalg men samler miles hos CO. En reiserapport kan forventes før eller seinere :)
Hvor skal du på tur nå?