PDA

View Full Version : Spørsmål om eurobonus innenlands


admiralsommelier
12-09-2010, 15:16
hei,

kanskje noen kan svare på følgende spørsmål, hvilken misjon har egentlig eurobonus når man flyr innenlands? burde jeg ha registert EBB kortet for hver flytur jeg tar med sas?

jeg har vel rundt 60 turer i året eller så, alle desverre , innelands...

ps, stilig forum dette, er dog ikke aktiv poster da jeg ennda prøver å lære meg sjargongen;)

sail4fun
12-09-2010, 15:31
Du vil vel ha "prioritet" ved f.eks ombookinger osv.

Blackhawk
12-09-2010, 15:36
Nå er det vel sikkert ditt firma som bet. for flyreisene, men evt.
vil det være smart å sjekke mulighetene for å anskaffe seg
"Travel Pass" i SAS (klippekort) - selv om du da reiser kun innenlands
vil du f.eks. ved kjøpt av 40 reiser automatisk få sølvkort
(EBS); som du uansett vil ha flere fordeler med både innenlands
og utenlands.

admiralsommelier
12-09-2010, 15:40
Blackhawk: yes, jeg har tenkt litt på det, men fikk noen indikasjoner på at man kun kunne kjøpe travel pass på en bestemt strekning? jeg flyr jo jojo rundt i landet...hadde håpet det lå en og annen praktisk fordel i dette tpc kortet , men det gjorde det ikke...

FlightDeck
13-09-2010, 22:58
Blackhawk: yes, jeg har tenkt litt på det, men fikk noen indikasjoner på at man kun kunne kjøpe travel pass på en bestemt strekning? jeg flyr jo jojo rundt i landet...hadde håpet det lå en og annen praktisk fordel i dette tpc kortet , men det gjorde det ikke...

Du kan kjøpe sonekort ellers årskort for hele landet, se f.eks. denne: http://www.sas.no/no/Bedriftsportal/Travel_Pass/Travel-Pass-prisliste/Arskort/. Det er en god deal om man reiser mye og på fleksible billetter.

TigerBlack
14-09-2010, 16:31
hei,

kanskje noen kan svare på følgende spørsmål, hvilken misjon har egentlig eurobonus når man flyr innenlands? burde jeg ha registert EBB kortet for hver flytur jeg tar med sas?

jeg har vel rundt 60 turer i året eller så, alle desverre , innelands...

ps, stilig forum dette, er dog ikke aktiv poster da jeg ennda prøver å lære meg sjargongen;)

SAS Har ikke lov å gi noen som helst form for bonus på innenlandsreiser. Så i basis har ikke EB noen misjon i så måte. Du kan få poeng på hotell opphold og leiebil med partnere,men ikke fly.

Hvor mange turer du har i året innenlands har dermed ingen verdens ting å si.. ingen oppgradering eller andre fordeler.

Disse kommer ikke før du tjener opp poeng, og det er da kun på flyvinger internationale flyvinger og "innenriks" i land som ikke har begrensninger på opptjening av bonuspoeng på fly.

SAS ønsker å gjennoppta utdeling av bonuspoeng på innland ,men dette er ikke opp til SAS, men konkurransemyndighetene i detta landet.

Scanor.. som jobber (foreløpig) på SAS kundesenter..