PDA

View Full Version : FlyMe taper stort


CK
15-08-2005, 09:26
fra standbynews.com:

Storförlust för Flyme andra kvartalet

15.08.2005
Flyme redovisar en förlust på 35,2 miljoner kronor under andra kvartalet i år, att jämföra med en förlust på 32,9 miljoner under motsvarande period förra året.
Halvårsresultatet blev minus 59,3 miljoner kronor, under samma period förra året var resultatet minus 68,6 miljoner kronor.

Under första halvåret ökade omsättningen till 192,8 miljoner kronor i år, omsättningen var 61,8 miljoner kronor motsvarande period förra året.

Dagens Nyheter, 13 augusti

HMWK
15-08-2005, 09:37
Nok et tap. De har en dyster fremtid i vente. Hvor lenge overlever selskapet?

Isbamse
15-08-2005, 10:13
De satser vel på å holde det gående til det kommer en sjekk fra Island... :devil

HMWK
15-08-2005, 11:17
Eller venter islendingene lenge nok og kjøper opp konkursboet!

CK
15-08-2005, 11:26
hva er det å kjøpe om FlyMe går konk?? Det er naturlig (Darwin, hørt om han?) om et av de fire selskapene som sloss på svensk innenriks gir seg. Det er ganske enkelt ikke plass til FIRE selskaper på STO-GOT. Om aksjonærene og ledelsen i FlyMe innser sine begrensninger, bør de starte likvideringen av selskapet. Selv i Sverige er det vel forbudt å drive for kreditors regning??

HMWK
15-08-2005, 11:36
Kanskje leasing avtalene på flyene er verdt å ha. Flygende personell?

OJB
15-08-2005, 11:55
Ja, de 2 momentene du peker på over er det eneste som er interessant.
Jeg tviler på at selskapet overlever den kommende vinter med mindre det kommer en kapitalinsprøytning.

Isbamse
15-08-2005, 12:30
Originally posted by CK
hva er det å kjøpe om FlyMe går konk?? Det er naturlig (Darwin, hørt om han?) om et av de fire selskapene som sloss på svensk innenriks gir seg. Det er ganske enkelt ikke plass til FIRE selskaper på STO-GOT. Om aksjonærene og ledelsen i FlyMe innser sine begrensninger, bør de starte likvideringen av selskapet.

Den menneskelige stupiditet kjenner ingen grenser...det beste beviset er at de faktisk startet dette selskapet....

Hadde jeg vært islending ville jeg kjøpt både DY og FlyMeToo, og det skulle ikke forundre meg om de gjør det, selv om de sikkert vil ha litt tid til å fullføre den første fusjonen før de kaster seg over neste runde. Det ville gitt FlyMe nettverks- og markedsføringseffekter som er større enn de de har nå, der de drukner mellom store SAS, Malmø som har et annet produkt og sterkere flynordic. men jeg villle i den sammenheng prøvd å få kloa i flynordic også, for å slippe en LCC-konkurrent.

HMWK
15-08-2005, 18:13
Ingen som har fått høre noe fra ekstraordinære generalforsamlingen i dag? Dette kan eventuelt bli kroken på døra!

Christian
15-08-2005, 18:53
Jag har personligen sett till att dom går ännu sämre efter denna dag. Lånat 2 st SOB's på obestämd tid samt, flygit med dom, för en skrämmande låg summa. Load-faktor skulle jag tippa på lägre än 50%, det var hela rader som var tomma på morgonflighten till GOT, iofs så gick SK, LF och FLY mellan ARN o GOT med 1 timmes mellanrum, så...
Men att det gick dåligt syntes inte på kabinpersonalen, dom höll skenet uppe tyckte, agerade mycket proffersionellt (stavning?).

jikswoboB
15-08-2005, 20:17
Professionellt. Knepigt att stava.

Så här med facit i hand, önskar jag att Array inte hade ombildats till ett flygbolag. Men men, vad gör man. Skulle aldrig köpt aktier i Array från första början - ett dyrt misstag. :(

HMWK
15-08-2005, 20:28
Originally posted by jikswoboB
Professionellt. Knepigt att stava.

Så här med facit i hand, önskar jag att Array inte hade ombildats till ett flygbolag. Men men, vad gör man. Skulle aldrig köpt aktier i Array från första början - ett dyrt misstag. :(


Noe oppdatering på situasjonen i Flyme?