PDA

View Full Version : Historier fra flykabinen

Desk pilot
05-09-2010, 15:05
....eller som adressa.no velger å kalle det: Flyvertinnenes elleville historier (http://www.adressa.no/forbruker/reiseliv/article1525236.ece)

Trompetspilling, flaggstang i kabinen, ekstrem flyskrekk og kjøttkaker under flysetet.

AirbusTrond
05-09-2010, 15:18
Hehe, mye morsomt her!

Selv husker jeg best en episode på et charterfly der to (meget) middelaldrende damer hadde forhåndsbestilt en hel del varer, og det var visst slik at de ville ha enda mer, og den røykende av dem skulle ha begges tobakkskvoter. Jeg overhørte litt av samtalen og tenkte mitt, og replikken fra den unge, kvikke flyverten var svært passende (og sagt i en humoristisk tone): - Nå må du ikke røyke på deg KOLS, da !

eb737
05-09-2010, 21:22
Haha, likte best ''Can I give you a hand?'' :colgate:

Herlov
05-09-2010, 21:40
He-he, her var det noen perler, ja. :)

LN-TIB
06-09-2010, 00:33
Minner meg om siste tur jeg hadde med DY hvor en relativt ung og usikker cabinansatt kunne fortelle at "Dette flyet har 8 nødutganger, to foran, to over vingen og to bak" For orden skyld var dette en 737-800 ;)

sirpjalle
06-09-2010, 15:30
Mye bra her :D

Hadde sansen for denne

Uhell skjer i alle bransjer, men det er bare måten det takles på som kan berge det hele på en god måte når uhellet først skjer...

På en SAS-flight over til New York var det en passasjer på Business class som bestillte en cocktail, en "Manhattan".
Da flyvertinnen kom tilbake fra Galley med drinken så la hun ikke merke til at det hadde kommet en liten del av en persilledusk oppi glasset, så hun leverte drinken galant med et høflig: -"Here it is - Sir".
Mannen takket høflig og idet han skulle ta seg en liten smak la han merke til persilledusken....
-"Excuse me, but what is that? Påpekte han høflig til vertinnen.
Vertinnen så opp i glasset, snartenkt og repliserte : -"Oh-that must be Central Park." Mannen lo godt,pillet bort persilledusken og drakk opp samtidig som den servicemindede vertinnen hentet han en ny Manhatten (uten Central Park)

S. Holberg
06-09-2010, 16:44
Hehe, veldig mye bra her! Finnes sikkert veldig mange andre gode historier der ute blant CCene ;)

LN-MOW
06-09-2010, 17:06
Kjøp denne og støtt forumet med noen slanter! :)

http://astore.amazon.co.uk/airlinesofnorway/detail/1606390112

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51TOeAyxYJL.jpg

Tally-Ho
07-09-2010, 10:21
Det er mitt inntrykk at "eksentrikerne" og de spesielle personene ikke lenger er så mange i dagens industrialiserte og "streamlinede" luftfarts-tid. Heller ikke i kabinsammenheng. Derfor vil man nok oppdage at de fleste gode historier er gamle (og de blir bare bedre som tiden går).

Men her er en fra "nyere tid" på en charter hos oss.
En CA tok en isterning med klypen sin, og skulle legge den i glasset til den barmfagre damen foran seg. Isterningen bestemte seg for å forlate klypen, gjorde noen runder i luften, mens den mannlige CA'en desperat forsøkte å fange den med den ledige handen. Isterningen hadde kursen mot en tydelig kløft, og der landet den også, tett etterfulgt av CA'ens fingre.
Da kom det bare kjølig fra den barmfagre (som heller ikke var helt ung); "Takk - jeg klarer det selv...".

Tally-Ho

Discus
07-09-2010, 13:59
Selvopplevd 1:

Husker ikke om det var SK eller BU, men det var hvertfall innenlands og crewet hadde sikkert fløyet både hit og dit tidligere på dagen. På marsjhøyde kommer kapteinen på PA med sin vanlige informasjon. "....og vi forventer landing i Be.....øøøøøø......øøøøø...på vårt bestemmelsessted kl. 14:00". Tydelig at det var en der fremme som plutselig fikk hjernteppe på hvor de skulle.

Selvopplevd 2:

På en BA-flight LHR-FBU, var en 757 og crewet var i meget godt humør. Det var manuell sikkerhetsdemo, og et av crewet pludret til noe ifbm. demo av redningsvesten. Det så vedkommende som stod bak(?) og leste opp, og begynte å flire, noe som førte til snøvling og mumlig i et desperat forsøk på å ta seg inn uten å lykkes. Crewet i midtgangen begynte også å flire og alt stoppet opp. Da kommer det over PAen noe i denne duren: "Jeg beklager, tennene mine holdt på å falle ut, jeg skal bare få dem på plass så fortsetter vi". Resten av turen til Oslo var ren underholdning, crewet sprudlet hele veien.

Twin Otter
17-09-2010, 23:07
En kompis av meg postet dette på sin facebook-profil for en stund siden:

Gullkorn fra kvelden flight, Stavanger-Bergen - Flyvertinne over kommunikasjonsanlegget synger den slående strofen: "I believe I can fly..."

LN-MOW
18-09-2010, 00:00
Da vet vi nok hvem som var ombord .... :colgate:

http://www.enfb.net/stuff/MEGADO09/03.jpg

Concorde
18-09-2010, 00:02
Arne Hjeltnes som skipper?

FlyHi
18-09-2010, 00:06
For en hel del år siden på en flyvning fra CPH til AAL kommer kaptajnen på PA'en og byder velkommen til dagens sidste afgang til AAR??? hvorefter 150 pax i MD'en rejste sig op for at komme ud igen :) Kaptajnen fik det heldigvis hurtigt rettet inden det store kaos udbrød.

Det blev til en del hyggelige kommentarer på PA fra både CA'er og flightdeck på resten af turen.