View Full Version : Nikon D90
baselutvann
05-09-2010, 13:02
Noen som har erfaring? Tanker rundt dette huset? Pga stramt budsjett er det, det eneste huset jeg har penger til pr dags dato...
Noen innspill?
viking1965
05-09-2010, 13:17
Har ikke direkte erfaring med D90, men tror nok ikke det står noe særlig tilbake for mitt D300.
Anbefaler deg sterkt å lese denne testen/artikkelen av Geir Brekke http://www.foto.no/cgi-bin/articles/articleView.cgi?articleId=41316
Foruten test av selve D90, gir artikkelen deg også verdifull informasjon om eksponering osv. :)
baselutvann
05-09-2010, 13:22
Jeg har nikon D3000 nå. Er det stor forskjell ?
viking1965
05-09-2010, 20:28
Jeg har nikon D3000 nå. Er det stor forskjell ?
Det er mange forskjeller på disse to,men det kommer helt an på hva du er ute etter og hva du er misfornøyd med, evt mangler, på ditt D3000.
Det å forstå/lære seg sitt kamera i kombinasjon med et godt objektiv og god fototeknikk/eksponering er uansett helt avgjørende for et godt resultat (og er helt uavhengig av type kamera).
Men, skjønner deg godt. Sikler stadig vekk selv etter nyere modeller :p
Jeg har D90 og er kjempefornøyd.
Se foto.no for bruker erfaringer.
Hermann SF
05-09-2010, 21:54
Jeg har Nikon D90 og er kjempe fornøyd jeg også! Det har jo også fått toppkarakterer hos de fleste som har testet og brukt det.
D90 er på vei ut og vil antagelig bli erstattet av D7000. Ut fra det jeg har sett blir den introdusert på årets Photokina i slutten av denne måneden. Jeg går selv med tanker om å bytte min D80 til en D90 hvis den kommer et godt tilbud når den går ut. Det jeg ser på er at kamera skal ha cmos - sensor. Ellers er jeg av samme oppfatning som beskrevet over at man må lære seg kamera å kjenne, og kunne gjøre manuelle korrigeringer for å få et riktig eksponert bilde.