PDA

View Full Version : London til 550,- en vei


DY
12-08-2005, 13:48
SAS legger ut billetter til London for kun 550,-kr hver veg på alle sine nonstopruter. Norwegian legger ut restplasser til 296,-kr......kanskje flyene er blitt mindre fylte etter bombeaksjonene likevel....

CK
12-08-2005, 13:51
det er nok alltids en og annen billigbillett å få - bortsett fra i disse dager når BA hjelper SK og DY med å fylle flyene...

DY
12-08-2005, 13:52
Hehe...ja ikke sant...:D

EB
12-08-2005, 14:35
Bra pris fra SAS!!!:devot:

TOS
12-08-2005, 14:49
Med referanse til tidligere diskusjoner om enveispriser til/fra London:

Hva er prisen tilbake fra London....?;)

Falcon
12-08-2005, 15:00
Originally posted by TOS
Med referanse til tidligere diskusjoner om enveispriser til/fra London:

Hva er prisen tilbake fra London....?;)



Ja, du skal som kjent "alltid hjem igjen"... :biggrin

Airwolf
12-08-2005, 16:30
Originally posted by EB
Bra pris fra SAS!!!:devot:


Dårlig pris fra SAS :mol

Norwegian er jo hele 50% billigere...
Er det noen som har funnet priser hos SAS Braathens som er i nærheten av Norwegian på samme strekning? Jeg har ihvertfall problemer med det.

Men litt skryt skal SAS ha, man får i det minste kjøpt kaffe o.l. på turer under en time der. Hos Norwegian gidder de ikke engang å SELGE noe, det må de slutte med.

EB
12-08-2005, 18:31
Skal kanskje endre utsagn: FORNUTIG PRIS FRA SAS!!! Så kan DY ta ansvar for egen pris og egen fremtid...

TOS
12-08-2005, 20:02
Originally posted by EB
Skal kanskje endre utsagn: FORNUTIG PRIS FRA SAS!!! Så kan DY ta ansvar for egen pris og egen fremtid...


Prisen er god den, og du kan såvidt jeg har sett få t/r-billetter til rundt 1100,- fra OSL. Det er det ikke noe å si på. Jeg skjønner bare ikke hvorfor SAS forsøker å fremstille seg som selger av enveisbilletter når det i realiteten bare er den ene veien man kan få seg en så billig billett. En enkeltbillett fra LHR koster fort drøyt 5.000,- (men man kjøper selvsagt ikke det - man kan jo kjøpe en returbillett fra LON til OSL og ikke benytte returen...).

DY burde kanskje heller vurdere å sette opp sine priser noe, heller enn å være 50% billigere: De bør nok ligge noe under i pris, men det burde kanskje holde med 20-30% lavere...?

Airwolf
12-08-2005, 21:03
Men prisene mellom de to selskapene er jo som dag og natt. Jeg prøvde et eksempel, en kort tur i.f.m jobb Oslo-London med utreise ons.17 og hjem fre.19 aug. Laveste pris med SAS til LHR var 6343kr, med DY til STN 1736kr. Det er jo helt vanvittig!

Da tror jeg de fleste fornuftige tar toget inn til London sentrum, og sparer 4500kr. Men kan noen forklare logikken her, jeg tviler på at DY priser seg så lavt at de er på vei mot stupet.

OJB
12-08-2005, 21:20
Det har vært mulig å få tur-retur billetter SVG-LHR for under tusenlappen de siste årene med SK og det er en grei pris.Pluss noen bonuspoeng også.

TOS
12-08-2005, 21:38
Originally posted by Airwolf
Men prisene mellom de to selskapene er jo som dag og natt. Jeg prøvde et eksempel, en kort tur i.f.m jobb Oslo-London med utreise ons.17 og hjem fre.19 aug. Laveste pris med SAS til LHR var 6343kr, med DY til STN 1736kr. Det er jo helt vanvittig!

Da tror jeg de fleste fornuftige tar toget inn til London sentrum, og sparer 4500kr. Men kan noen forklare logikken her, jeg tviler på at DY priser seg så lavt at de er på vei mot stupet.


Du vil vel alltid kunne finne slike eksempler der en aktør er vesentlig mye dyrere enn en annen. I mange andre tilfeller er situasjonen motsatt. En rekke ganger når jeg har reist til Oslo på relativt kort varsel så har alle de billigste billettene til DY vært umulig å oppdrive (på den tiden var det kun en avgang om morgenen og en på ettermiddag/kveld), mens på SAS hadde flere avganger og tildels mye billigere billetter.

Jeg har også reist TOS-LON noen ganger de siste årene og har vel i gjennomsnitt betalt drøyt 2500,- for en t/r-billett. Det er slett ikke noen dårlig pris. SAS er helt klart konkurransedyktig på pris (iallefall på enkelte destinasjoner - og London som destinasjon er ikke akkurat et monopolmarked for SAS)

Farmer
12-08-2005, 22:45
Prisene endrer seg gjerne 50 ganger om dagen .. Akkurat nå kan man få reise med BA til LHR for 1991, SK til LHR for 3151 og DY til STN for 1775.... den 17-19 aug.
Og.. Ryanair Torp-STN koster 2740 på samme dager ..
Om man legger inn et søk i morgen kan det være helt andre priser ..:D

TG923
12-08-2005, 23:58
Originally posted by Airwolf
Men prisene mellom de to selskapene er jo som dag og natt. Jeg prøvde et eksempel, en kort tur i.f.m jobb Oslo-London med utreise ons.17 og hjem fre.19 aug. Laveste pris med SAS til LHR var 6343kr, med DY til STN 1736kr. Det er jo helt vanvittig!

Da tror jeg de fleste fornuftige tar toget inn til London sentrum, og sparer 4500kr. Men kan noen forklare logikken her, jeg tviler på at DY priser seg så lavt at de er på vei mot stupet.


Skal du ha billig billett med SAS midt i uka må du vel være borte minst 3 netter;
Regler for Economy: Du må være borte natten mellom fredag/lørdag, lørdag/søndag eller 3 netter. Maksimum opphold er 1 måned.

16.-19.8. med SAS tilbys fra 1888,- som et eksempel.