PDA

View Full Version : Irriterende Air Berlin

Fnate
03-09-2010, 19:31
Testet Air Berlin OSL-TXL idag. fint med snacks, fint fly, hyggelig crew etc. Men.....
1) Fint med seksjon boarding men da må de som har betalt mest vente til slutt. Og Menzies agentene sier ikke fra når de foran kan boarde, så det må man gjette seg til.
2) Når man kommer ombord har de fra rad 14 og bakover fylt alle hyllene med bagasje mens crew ser på.
3) Siden det var ledig midtsete fikk jeg bagasjen og trodde jeg sikret benplass. Men det løste crewet fint med å sortere noen andres bag under setet foran meg.

Er dette vanlig AB service?

Uansett er irritasjonen over nå som jeg og elefanten sitter på president suiten på Kempinski i Berlin...

Robin882
03-09-2010, 20:25
De som har betalt mest skulle gått først inn synes jeg og blitt prioritert høyest :)

learjet
04-09-2010, 14:50
Hmm, at det er seksjonsboarding er helt normalt.

Enkel logikk, de som sitter bak, går på først igjennom den ene døren så får vi alle på raskest mulig. Når det er sagt, så er det en del viktige prinsipper som må følges.

Gate personalet må være klare i informasjonen og gjennomføringen. Det innbefatter at de som som har enten status kort eller f.eks business klasse (som ikke er på AB) slippes ombord akkurat når de selv ønsker. Så må også alle beskjeder om hvem og når resten kan gå på være klare.

Må nok desverre innrømme at det høres ut som noen av mine kolleger ikke gjorde jobben godt nok.

S

LCH
04-09-2010, 19:12
Det skjer desverre altfor ofte at gatepersonalet ikke roper opp når resten kan boarde. Vil si dette gjelder over hele fjøla, uansett handlingselskap, og er mildt sagt veldig irriterende for de av oss som gjør som vi blir fortalt. ;)