View Full Version : Irriterende nattstopp
FlightDeck
31-08-2010, 21:03
Når man søker opp flyreiser hos Widerøe, kommer det ofte opp reisealternativer som innebærer nattstopp. Sene kveldsflighter og tidlige morgenflighter gir ofte en billig kombinasjon. Likevel - dette synes jeg er mektig irriterende! Jeg har nå gått over til andre søkemotorer. Hva tror egentlig Widerøe, at folk vil overnatte på Kastrup en natt på vei mellom London og Oslo? Kan man sortere slik at nattstopp ikke inkluderes?
Dette kommer fra Amadeus og jeg tror ikke de lar seg booke heller. Er ikke sikker på hvordan man skal bli 'kvitt' slike, men jeg mistenker at det vil gå på bekostning av andre alternativer og fleksibiliteten. Ser også mye slikt på f.eks. Orbitz og Expedia, så det er ukke noe unikt.
FlightDeck
31-08-2010, 21:30
Dette kommer fra Amadeus og jeg tror ikke de lar seg booke heller. Er ikke sikker på hvordan man skal bli 'kvitt' slike, men jeg mistenker at det vil gå på bekostning av andre alternativer og fleksibiliteten. Ser også mye slikt på f.eks. Orbitz og Expedia, så det er ukke noe unikt.
Ja, ser også at dette dukker opp hos andre søkemotorer. Alt blir veldig uoversiktlig - og jeg tviler på at de fleste er interessert i nattstopp på korte reiser selv om det av og til gir noe lavere pris.
Edricson
01-09-2010, 17:40
Tja, det er iblant bra å ha en oversikt. F eks reiser man fra TOS er det ganske lurt å se mulighetene for nattstopp i Oslo med forbindelse til morgenflyvningene man ikke rekker hvis man tar 0645-kjerra herfra...
Tja, det er iblant bra å ha en oversikt. F eks reiser man fra TOS er det ganske lurt å se mulighetene for nattstopp i Oslo med forbindelse til morgenflyvningene man ikke rekker hvis man tar 0645-kjerra herfra...
Hear hear! :)
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
FlightDeck
01-09-2010, 21:53
Enig i at funksjonen kan være fin i noen tilfeller, men når de 2-3 første sidene i bookingvinduet er reiser med nattstopp, blir det håpløst uoversiktlig. Det bør heller være et filter, som gjør at man kan velge nattstopp.
De fleste søkemotorer har en mulighet på å sortere etter reisetid istedet for pris, så muligheten er tilstede .. ;)