View Full Version : Avinor ville betale Handicap Forbundet til stillhet!
Vært mye mas om dette på radioen i dag..
Handicapforbundet påstår at Avinor har prøvd å bestikke de med 1 million kroner for å se igjennom fingrene på manglende HC rom på det nye flyplasshotellet på Flesland.
Nå henger jeg muligens ikke helt med i alle svingene her, men er det slik at det er Avinor som er byggherre til dette hotellet??
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.7270073
Og nå skal det diskuteres på dagsnytt atten, pokker at jeg ikke får hørt ferdig dette..
Står ikke Avinor som eier av det andre flyplasshotellet også? Mener de bare blir drevet av de respektive hotellkjedene.
Står ikke Avinor som eier av det andre flyplasshotellet også? Mener de bare blir drevet av de respektive hotellkjedene.
Avinor eier i alle fall bygget som Radisson Blu Trondheim Airport og Rica Hotel Stavanger Airport holder til i, så de eier helt sikkert flyplasshotellet i Bergen også.
Fly high
30-08-2010, 20:52
Syns de sa "Avinor Eiendom" eller noe slik da saken gikk på Dagsrevyen. Har Avinor et eget eiendomsselskap?
Et av datterselskapene til Avinor, Flesland Eiendom AS, er eier av flyplasshotellet Clarion Hotel Bergen Airport. Hotellet drives av Choice.
Dette i følge: http://www.avinor.no/avinor/omavinor
Kan sees hvis du klikker på Datterselskap-linken nede på siden
Huff - ikke bra det der. En ting er gamle bygg som det kanskje er nesten umulig å gjøre noe med, men med nybygg burde de kunne gjøre det bedre fra begynnelsen. Er det vilje (les: penger) eller kompetanse det skorter på?
Huff - ikke bra det der. En ting er gamle bygg som det kanskje er nesten umulig å gjøre noe med, men med nybygg burde de kunne gjøre det bedre fra begynnelsen. Er det vilje (les: penger) eller kompetanse det skorter på?
Er nok viljen det skorter på. Det er en kjennsgjerning at staten er mye flinkere til å sørge for at private følger opp nye lover og regler enn å sørge for å etterkomme de selv (herunder sine eide selskaper).
Hvorfor er jeg ikke overrasket. :angry: