PDA

View Full Version : Avinor ville betale Handicap Forbundet til stillhet!

kekker
30-08-2010, 18:04
Vært mye mas om dette på radioen i dag..

Handicapforbundet påstår at Avinor har prøvd å bestikke de med 1 million kroner for å se igjennom fingrene på manglende HC rom på det nye flyplasshotellet på Flesland.

Nå henger jeg muligens ikke helt med i alle svingene her, men er det slik at det er Avinor som er byggherre til dette hotellet??

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.7270073

Og nå skal det diskuteres på dagsnytt atten, pokker at jeg ikke får hørt ferdig dette..

Hickok
30-08-2010, 18:08
Står ikke Avinor som eier av det andre flyplasshotellet også? Mener de bare blir drevet av de respektive hotellkjedene.

LN-RRA
30-08-2010, 20:30
Står ikke Avinor som eier av det andre flyplasshotellet også? Mener de bare blir drevet av de respektive hotellkjedene.

Avinor eier i alle fall bygget som Radisson Blu Trondheim Airport og Rica Hotel Stavanger Airport holder til i, så de eier helt sikkert flyplasshotellet i Bergen også.

Fly high
30-08-2010, 20:52
Syns de sa "Avinor Eiendom" eller noe slik da saken gikk på Dagsrevyen. Har Avinor et eget eiendomsselskap?

LN-KGL
30-08-2010, 20:58
Et av datterselskapene til Avinor, Flesland Eiendom AS, er eier av flyplasshotellet Clarion Hotel Bergen Airport. Hotellet drives av Choice.

Dette i følge: http://www.avinor.no/avinor/omavinor
Kan sees hvis du klikker på Datterselskap-linken nede på siden

Discus
30-08-2010, 21:42
Huff - ikke bra det der. En ting er gamle bygg som det kanskje er nesten umulig å gjøre noe med, men med nybygg burde de kunne gjøre det bedre fra begynnelsen. Er det vilje (les: penger) eller kompetanse det skorter på?

Hickok
30-08-2010, 23:02
Huff - ikke bra det der. En ting er gamle bygg som det kanskje er nesten umulig å gjøre noe med, men med nybygg burde de kunne gjøre det bedre fra begynnelsen. Er det vilje (les: penger) eller kompetanse det skorter på?

Er nok viljen det skorter på. Det er en kjennsgjerning at staten er mye flinkere til å sørge for at private følger opp nye lover og regler enn å sørge for å etterkomme de selv (herunder sine eide selskaper).

Vede
30-08-2010, 23:08
Hvorfor er jeg ikke overrasket. :angry: