View Full Version : Arild Widerøe
Rob Mulder
30-08-2010, 12:28
Hei,
Da Arild Widerøe ikke blev funnet etter ulykken med Stinson-flyet, den 1. august 1937 ble det holdt en minnehøytidelighet i februar 1938.
Vet noen om de senere fant ham? Så det betyr jo at det ikke finnes et grav for ham, eller?
Aftenposten arkiv (som anbefales på det sterkeste!) skriver i forbindelse med minnhøytiden som ble holdt i Riis kirke 22 februar 1938 at Arild Widerøe ikke ble funnet. Neste oppslag om Arild Widerøe er fra 1960, men nevner ingen ting om at han noen gang ble funnet. "Gravminner i Norge" har heller ikke noe oppslag om en grav, selv om det ikke er usannsynlig at det finnes et minnesmerke om Arild Widerøe ett eller annet sted i Oslo. Håper andre vet mer!
Turi Widerøe skriver om ulykken her:
www.wideroe.no/stream_file.asp?iEntityId=1436
Også hun skriver at Arild Widerøe ikke ble funnet. Videre skriver hun at flere ulykker hadde skjedd med flytypen, og at produsenten innrømmet konstruksjonsfeil.
Steinar
http://www.seabee.info
Rob Mulder
31-08-2010, 10:19
Hei Steinar,
Ja, så langt kom jeg også. Men det er jo ikke altid alt skrives, så jeg bare lurte på om det fantes noen grav. Alt OK, vi avslutter dette, m.m. noen har noen annet å tilføye.
Det finnes ingen grav, og meg bekjent finnes det ikke noe annet å se heller noe sted.
Kristian
Rob Mulder
31-08-2010, 12:54
Hei Kristian
Takk for tilbakemelding. Det er notert. Jeg regnet nesten med det...