PDA

View Full Version : BA med ny World Traveller og World Traveller Plus-kabin

Martin
28-08-2010, 14:23
Ifm. leveringen av sin første 777-300ER, har BA også lansert nye seter i World Traveller og World Traveller Plus:

World Traveller (https://www.britishairways.com/travel/new-world-traveller/public/en_no)

World Traveller Plus (https://www.britishairways.com/travel/new-world-traveller-plus/public/en_no)

Vel, det ser hvertfall stilig ut. Ser at de bl.a. har USB-connection og strømmuttak, tom. i World Traveller.

Fnate
28-08-2010, 14:29
Så veldig stilig ut. Blir spennende å se hvordan de føles. Har alltid likt de gamle godt da de er myke og komfortable. Får håpe dette fortsetter i de nye, og de ikke begynner med "kirkebenker" slik SAS har på 737'ene sine.

USB-connection og større skjermer ser skikkelig fett ut, forresten.

AirbusTrond
28-08-2010, 14:33
Stilrent og flott. Forstår jeg det riktig så kan man da bruke bare halve bordet om man f.eks. bare har snacks og drikke? De klunne godt spandert noen bilder av det også. Noen som vet hva ca er ekstraprisen vanligvis (prosentvis) for Plus?

Fnate
28-08-2010, 14:38
Ekstraprisen for pluss varierer voldsomt. Men som oftest er det ca 1000-2000 hver vei.

Martin
28-08-2010, 14:38
Noen som vet hva ca er ekstraprisen vanligvis (prosentvis) for Plus?

Tja, jeg kjøpte f.eks. WT+ til LAX ifm. julebordet neste år, for ca. 8500. Mener vanlig WT lå på ca. 5000 på de samme flightene. Men det skal legges til at det var på et veldig generøst salg.

OSL-SEA f.eks., på julebordsdatoene ligger nå på ca. 6800 NOK i WT, mens WT+ ligger på 11332..

LN-AØR
28-08-2010, 15:06
Vel, det ser hvertfall stilig ut. Ser at de bl.a. har USB-connection og strømmuttak, tom. i World Traveller.Ser mildt sagt j*vlig bra ut. Synd at oppgraderingen bare omfatter nye 777.

Discus
28-08-2010, 20:20
Ser jo så bra ut det her at det frister å få testet dette en gang (selv om jeg hittil har 100% feilrate på WT+ testing). Kanskje nøye meg med å få sett det live.

EDIT: Og endelig power-outlets i economy også

Martin
31-08-2010, 18:37
Flere bilder her: http://www.flyertalk.com/forum/british-airways-executive-club/1120874-view-new-wt-wt-ba-com-now-7.html#post14577118

Discus
31-08-2010, 19:41
WT+ så lekkert og stilrent ut. Ser også ut som man har fått plassert AVOD-boksen midt under stolen (det brede armlenet) så den ikke er i veien for noen av de på toseteren. Lurer på hvordan layout er på fire-seteren.

Flying-news
01-09-2010, 00:52
Her var det f**n meg ikke noe å klage på*! :D Dette så veldig bra ut. Håper BA finner ut at passasjerene blir glade om resten av flåten følger med!

(*: Likte ikke putene (av alle ting) :p Den ene minnet mer om Asia(Thai) enn noe BA-aktig, og den andre gav litt bestemor-assisasjoner :p)

LNv22
01-09-2010, 09:02
Dette ser meget bra ut! Skulle gjerne prøvd BA på longhaul igjen, var veldig fornøyd med hva som ble levert sist (2 år siden). WT+ ser svært vellykket ut.

Stian
01-09-2010, 09:42
Disse nye kabinene er dessverre tilgjengelig i et veldig lite antall fly foreløpig. Tar nok år og dag før det er innstallert i hele flåten.
Gleder meg mest til å prøve nye first.

Discus
13-02-2012, 19:33
Og så setter BA i gang med å fornye 767ene og en del av 777ene som da også får nyeste IFE.

You’ll notice a difference on some of the longhaul 767s too. The Club World seats will be refurbished with new seat foams and covers, similar to those onboard the A318 London City – New York service. World Traveller and World Traveller Plus seats will feature redesigned covers in line with our new design on the Boeing 777-300.

Eighteen of our 46 Boeing 777-200s will be fitted with our latest cabin interiors, including the new First, refreshed Club World and new World Traveller Plus and World Traveller seats. There’ll also be new carpets and curtains, plus our new state of the art Thales inflight entertainment system, featuring the latest Audio Video On Demand entertainment on personal video touch screens.
Kilde: ba.com (innlogging kreves)

Fnate
13-02-2012, 20:01
Har ikke testet de nye WT+ eller WT setene, men den oppgraderte IFE'en på Club World er faktisk en del bedre. Så det er positivt.

Og så er det jo masse plugger og sånt. Masse hull til å stappe USB plugger og sånt inn i.

Mjolnir
13-02-2012, 20:15
Og så setter BA i gang med å fornye 767ene og en del av 777ene som da også får nyeste IFE.

Det høres bra ut. Er en del slitne seter med diverse defekter ombord i 777ene til BA.
Har BA igjen noen 772 uten AVOD? I tilfelle regner jeg med at disse er blant de 18 maskinene som får nytt interiør nå.

Martin
13-02-2012, 21:28
Har BA igjen noen 772 uten AVOD? I tilfelle regner jeg med at disse er blant de 18 maskinene som får nytt interiør nå.

Det stemmer. Hvis jeg ikke husker helt feil, så er det vel akkurat de 772'erne som skal pusses opp, mens de som har AVOD i dag ikke skal det.

Fnate
13-02-2012, 21:32
Det stemmer. Hvis jeg ikke husker helt feil, så er det vel akkurat de 772'erne som skal pusses opp, mens de som har AVOD i dag ikke skal det.

Er det først og fremst Gatwick maskiner dette eller?

Discus
13-02-2012, 21:36
Er det først og fremst Gatwick maskiner dette eller?

Har fløyet med slike fra LHR også - er de første som ble levert, som har "knøtte-skjerm" også i CW.

Mjolnir
13-02-2012, 22:13
Blir dette installert på 772 "non-ER" (G-ZZZx) óg?

Ellers er det vel G-VIIA til G-VIIS som mangler AVOD av 772ER-flåten iflg. denne tråden på FT (http://www.flyertalk.com/forum/british-airways-executive-club/1280266-draft-guide-bas-777-fleet.html).

Martin
13-02-2012, 22:16
Blir dette installert på 772 "non-ER" (G-ZZZx) óg?

Ellers er det vel G-VIIA til G-VIIS som mangler AVOD av 772ER-flåten iflg. denne tråden på FT (http://www.flyertalk.com/forum/british-airways-executive-club/1280266-draft-guide-bas-777-fleet.html).

Hvis du leser samme tråd:

777-200 (A Market, also known as G-ZZZx fleet)

IFE is old GMIS tape loop system. This is due to be replaced with the new Thales system (a la 777-300) and new first, WT+ and WT will also be fitted.

Chriscross
12-05-2012, 13:51
Noen som vet hvor en bør fly for å få ny eco+ til USA?

K3nn7
12-05-2012, 17:55
LHR-JFK BA179 og JFK-LHR BA182 er vel de sikreste tipsene jeg kan gi deg. Hvor lenge disse to flightene skal trafikkeres med 77W er jeg ikke sikker på.

Someone
12-04-2013, 18:50
Hvor mange av 777-200ER maskinene er det som har fått ny WT+ per dags dato, og hvem har eventuelt ikke fått det, og hvor mange varianter finnes det i flåten av de LHR-baserte?

Er det noen "faste" steder eller noen varianter som havner oftere på enkelte ruter?

Fnate
12-04-2013, 19:10
Vet ikke helt hvor mange, om noen, 772 som har fått ny WT+. Har aldri sjekket, da det stort sett ikke er så spennende baki der ;)

Denne linken er ganske praktisk i fht hvem som flyr hvor. Den viser også sjansen for New First, uten at det er særlig interessant i denne sammenhengen.

http://ftdashboard.net/overview/baflights.htm

Someone
22-04-2013, 13:46
Da fikk jeg testet en nyoppusset 777-200ER i WT+. Var med G-VIIN som er en av maskinene levert på midten av nittitallet

Så veldig stilig ut. Blir spennende å se hvordan de føles. Har alltid likt de gamle godt da de er myke og komfortable. Får håpe dette fortsetter i de nye, og de ikke begynner med "kirkebenker" slik SAS har på 737'ene sine.

USB-connection og større skjermer ser skikkelig fett ut, forresten.

Setene heller nok litt over mot det harde, uten at jeg syntes det gjorde noe.

Det var forresten to USB porter, en del andre ting jeg ikke skjønte hva slags ledning som skulle, itillegg til at man ikke trengte adapteren til QCen, da det nå holder med en jack

Stilrent og flott. Forstår jeg det riktig så kan man da bruke bare halve bordet om man f.eks. bare har snacks og drikke? De klunne godt spandert noen bilder av det også.

Ja, man kan bare bruke halve bordet. På WT+ deles bordet på tvers, mens det på WT deles på langs

Ser mildt sagt j*vlig bra ut. Synd at oppgraderingen bare omfatter nye 777.

Heldigvis har de begynt med flere :)

WT+ så lekkert og stilrent ut. Ser også ut som man har fått plassert AVOD-boksen midt under stolen (det brede armlenet) så den ikke er i veien for noen av de på toseteren. Lurer på hvordan layout er på fire-seteren.

Boksen er som nevnt midt mellom, men vindusetet har bedre benplass i bredden enn midtgang, pga en metallbar bar

AVODen var også imponerende og var av typen: Her er det nesten for mye å velge mellom.....de hadde også en haug programmer om historiske BA ting som f.eks på tur til Afrika med VC10.

Men får lage en TR ;)

Hypern
22-04-2013, 13:53
Vet ikke helt hvor mange, om noen, 772 som har fått ny WT+. Har aldri sjekket, da det stort sett ikke er så spennende baki der ;)

Denne linken er ganske praktisk i fht hvem som flyr hvor. Den viser også sjansen for New First, uten at det er særlig interessant i denne sammenhengen.

http://ftdashboard.net/overview/baflights.htm

Jeg hadde nok WT+ av den gamle typen med gammel kontakt for pc. AVOD defunct så det ble litt kjedelig.