PDA

View Full Version : USAirways - komfort TATL?

Orbiter
25-08-2010, 13:03
Ut fra billettbookingen til US-Airways så slutter de å fly direkte OSL-PHL nå i september. Er det noen som har noe peiling eller gjetting på om de kommer til å starte opp med ruten igjen til våren? Når er "sommer-program" sesongen stort sett for flyselskapene, april-september?

En annen ting. Hvordan er flyene til US-Airways mht komfort etc? Og om en velger å fly videre innad i statene, er innenlandsflyene på linje med andre selskaper eller dårligere/bedre? Å fly innenlands i USA er jo stort sett på linje med å ta bybuss i Norge, i alle fall på economy

btw - fant ikke US-Airways på ikonlisten. Mange andre amerikanske selskaper men ikke det...

---
Mod note: splittet tråden
Om sommeren 2011: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=71038

Someone
25-08-2010, 13:10
[

En annen ting. Hvordan er flyene til US-Airways mht komfort etc? Og om en velger å fly videre innad i statene, er innenlandsflyene på linje med andre selskaper eller dårligere/bedre?Av de store internasjonale amerikanske selskapene vil jeg rangere US på bunn når det kommer til komfort, og pris og reisetid med dem skal med dagens materiell være endel bedre enn andre konkurenter før jeg vil velge dem igjen over Atlanteren.

Innenriks i USA er forskjellene minimale

Boeing_fan
25-08-2010, 14:47
Har flydd US Airways over dammen, må helt ærlig si at jeg synes det var dårlige greier.

Glenn
25-08-2010, 14:49
Har flydd US Airways over dammen, må helt ærlig si at jeg synes det var dårlige greier.

Hva var dårlig?

PSC TOS
25-08-2010, 14:54
Og for å jevne ut; jeg har også flydd ruta OSL-PHL t/r (på eco) og må si at jeg er godt fornøyd. Hyggelig crew og gode seter. På den ene veien fikk jeg til og med nødutgangsplass, og der kunne man strekke ut beina i full lengde.

GFL
25-08-2010, 15:01
Merker meg det samme som Someone. Billigst, men også dårligst iforhold til de andre selskapene jeg har flydd over dammen. Fløy de t/r OSL-(PHL)-SEA. Men for 6000 kr i høysesong, så var det selvfølgelig helt greit for de penga.

Men bevares, flyr de gjerne igjen for sånne priser. Hadde strøm på laptopen stortsett hele turen, så det funka å :)

T.A.K
25-08-2010, 15:15
Kan ikke si meg helt enig i enkeltes bemerkninger på komfort hos us. Flydde med de til phl fra Heathrow i fjor. Men da med a330 ut og 767 på retur. Grei plass og god service. Men kan jo være at 757 deres er fæl. Det kan jeg ikke uttale meg om. Kanskje jeg generelt ikke er så nøye på det i det store "komfort" spørsmålet..

OEH
25-08-2010, 15:25
Jeg har flydd innenriks med de i USA med A320, og det var faktisk en av de beste innenriks flyturene jeg har hatt med et amerikansk nettverksselskap i krøtterklasse.
Og jeg lurer på om de virkelig kan være så mye verre enn CO sine 757 over dammen? På hvilken måte da i såfall? CO sine seter opplevde jeg som gamle, slitte og langt fra komfortable. I tillegg var både mat og service forøvrig godt under gjennomsnittet. EWR er heller ikke en særlig attraktiv flyplass etter min mening. Jeg har ikke brukt selskapet siden, og har ingen planer om det i fremtiden etter denne tvilsomme fornøyelsen. US må virkelig være ille på transatlantisk hvis CO er mye bedre.

Someone
25-08-2010, 15:29
Og jeg lurer på om de virkelig kan være så mye verre enn CO sine 757 over dammen? På hvilken måte da i såfall? CO sine seter opplevde jeg som gamle, slitte og langt fra komfortable. I tillegg var både mat og service forøvrig godt under gjennomsnittet. EWR er heller ikke en særlig attraktiv flyplass etter min mening. Så US må virkelig være ille på transatlantisk hvis CO er mye bedre.

Har prøvd begge og synes CO var hakket bedre. Service og mat var ca likt, men var bedre plass og seter ombord hos CO etter min mening. Og PHL er like bra/dårlig som EWR;) CO store fordel er AVOD.

Men jeg vil ikke kalle CO mye bedre, men heller hakket bedre

jb1
25-08-2010, 15:58
Jeg har ikke forsoekt US Airways, men jeg kan ikke tro de er saa mye daarligere enn Continental. CO har relativt ukomfortable seter pa Economy, men ellers er service helt ok.

Tommy777
25-08-2010, 18:41
I forhold til de andre amerikanske selskapene, er den eneste forskjellen at US (og til dels AA) ligger langt etter på underholdningsfronten. CO har også elendig benplass, US har litt bedre på 757en, begge skal ha penger for alkohol, maten er elendig. Så det som skiller er AVOD.

Selv bruker jeg stort sett aldri AVOD, har med min egen underholdning så AVOD spiller ingen trille for meg, men så reiser jeg uhyre sjelden bak gardina også

ex_trd
26-08-2010, 10:11
Economy er economy uansett, kjøp der du får best pris/best uttelling på miles sier nå jeg.