PDA

View Full Version : Service US vs BA vs LH vs.... (splittet fra: US-Airways, OSL-PHL også 2011?)


SAS-Steward
13-12-2010, 20:55
Hva består dette betydelig høyere service-nivået i da, helt konkret?
For betaling for alkohol, og kun ett mat-alternativ er jo ikke akkurat fryktelig imponerende i forhold til konkurenter, som f.eks BA, LH, AF og til og med KL.
Er det i forhold til amerikanske selskaper du mener SAS er bedre?

Her snakker vi om US Airways, så det er der jeg først og fremst de Amerikanske.
I SAS tar man kun betalt for alkohol mellom serveringer, under cocktail, og mat servering er det gratis, så mye du vil ( innenfor rimelighetens grenser ).
Så der er vi like gode som mange.
Jeg har selv fløyet med BA, AF, KL, osv, å det eneste som er bedre der er vel det at man kan velge mellom 2 dårlige matalternativer.

Det som også er ironisk er at det er spesielt Tyskere, Engelskmenn, og Nederlendere i relativt store tall som flyr via CPH med SAS da de mener servicen er bedre en "egne" selskap som flyr direkte.

Back to topic.
Så synes jeg det er trist at US legger ned, men at med SK inn og eventuelt andre vil tilbudet totalt sett bli bedre fra OSL, med flere seter og muligheter.

Stian
13-12-2010, 21:04
Her snakker vi om US Airways, så det er der jeg først og fremst de Amerikanske.

Jeg har selv fløyet med BA, AF, KL, osv, å det eneste som er bedre der er vel det at man kan velge mellom 2 dårlige matalternativer.



Så du mener ett dårlig matalternativ er bedre enn to? :lol:

Legger merke til at du ikke nevner LH, bare BA, AF og KL. Det viser litt av din agenda her tror jeg.. promotere SK og *A som bedre enn konkurentene. Noe de av oss som foretrekker andre selskaper og allianser ganske fort gjennomskuer ;)

Det virker på meg som USAirways har omtrent det samme service-konseptet som SK.

Da skal jeg ikke diskutere dette noe videre, etter anmodnigen fra mod.

SAS-Steward
13-12-2010, 21:56
Så du mener ett dårlig matalternativ er bedre enn to? :lol:

Legger merke til at du ikke nevner LH, bare BA, AF og KL. Det viser litt av din agenda her tror jeg.. promotere SK og *A som bedre enn konkurentene. Noe de av oss som foretrekker andre selskaper og allianser ganske fort gjennomskuer ;)

Det virker på meg som USAirways har omtrent det samme service-konseptet som SK.

Da skal jeg ikke diskutere dette noe videre, etter anmodnigen fra mod.

Enig i den, skal avslutte med å si at jeg ikke nevnte LH, da jeg aldri har fløyet de på økonomi. Så vet ingenting om dem.
Men selvfølgelig mener jeg star og SK er bedre en konkurentene, jeg mener også SK er bedre en US, og dermed et bedre alternativ.
Har ikke noe med å promotere noenting, det er heller ikke noe å gjennomskue. For jeg legger ikke skjul på at jeg mener en er bedre en det andre.
Så om du mener jeg eller andre har en skjult agenda får det stå for din regning.
Men jeg liker ikke, å føler ikke at jeg kan kommentere om selskaper jeg ikke har fløyet.

De jeg derimot nevner har jeg fløyet veldig mye med, spesielt KL og AF, to selskaper jeg også mener er betydelig bedre en US.