View Full Version : 24 timer i Denver
Da ser det ut som om jeg trolig vil tilbringe ca et døgn i Denver fra 6 til 7 November. Så er spørsmålet, hva gjør man der i 24 timer?
Tips og anbefalinger?
Jeg ville leie en bil og ta en kjoeretur opp i fjellene...selv om det er November saa er det store muligheter for flott vaer....(300+ sol dager i aaret)....Det er vel litt tidlig for ski anleggene (normalt aapner de den siste uken i November (Thanksgiving))...
Avhenging av hvor glad du er i kjoere bil (ofte litt kjedelige Amrikanske biler) ville jeg ha satt kursen mot Breckenridge og kanskje Vail...Vail i seg selv er rimelig kjedelig paa denne tiden...men kjoerturen er flott....
(ofte litt kjedelige Amrikanske biler)
Kjedelige biler? Lei en Mustang og cruis rundt på highwayene!
Beaver Creek er nærmere Denver i kjøreavstand enn Vail, men nå er det ikke snakk om mange miles.
Colorado Mills anbefales om du vil gjøre unna litt shopping. Stort utvalg av butikker og utsalg.
Downtown Denver er svært kompakt og med en "mainstreet" med butikker og restauranter gjør det Denver til en koselig storby.
Wings over the Rockies er et flymuseum (mye militærfly) om det skulle være av interesse. Ligger sørøst for sentrum (mot Aurora)
Det er i alle fall noen forslag til hva man kan bedrive tiden med i Denver :)
Jeg ville leie en bil og ta en kjoeretur opp i fjellene...selv om det er November saa er det store muligheter for flott vaer....(300+ sol dager i aaret)....Det er vel litt tidlig for ski anleggene (normalt aapner de den siste uken i November (Thanksgiving))...
Avhenging av hvor glad du er i kjoere bil (ofte litt kjedelige Amrikanske biler) ville jeg ha satt kursen mot Breckenridge og kanskje Vail...Vail i seg selv er rimelig kjedelig paa denne tiden...men kjoerturen er flott....
Støttes, sikt på I70 vestover og så passer du på å ha et godt kart og sikter på litt kule veier/fjelloverganger osv. Eks. kjører du via Keystone (route 6) i stedenfor I-70. Over til Breckenridge og sydover, videre 24 til Colorado Springs. Da får du mye natur og noen fjelloverganger m.v.
Mange turforslag her - brukte selv papirutgaven når jeg surret rundt der borte en ukes tid for noen år siden.
http://www.colorado.com/TripPlannerAndItineraries.aspx
NB! Sjekk været på forhånd - snø kan sette stopper for en del veier.
Mange goder tips her. Vil overnatting anbefales å tas i Denver eller et sted i fjellene?
Planen er at jeg lander klokken 14:55 i Denver (fra SEA) den 6/11 og flyet til FRA går 17:40 den 7/11
Ser at LH bruker BA sin lounge i DEN, hvordan er kvalliteten på den?
Du kan bo billig i "fjellene" men med ankommst 14:55 - i leiebilen ved 15:30/45 tiden havner du i noe rush trafikk paa I-70 gjennom Denver...saa det blir moerkt foer du er i Breckenridge (som er et godt overnattings alternativ)....i saafall ville jeg ha tatt I-70 og ikke Route 6 pa vei til...men absolutt et "must" paa vei tilbake....Om du velger Denver saa ville jeg ha bod i Downtown som Skyteam antyder...Broder EB og jeg bodde paa Monaco (Kimpton) som var svert bra...baade hotel standard og beliggenhet...
Alternativt kjøre mot Colorado Springs og så ta fjellene fra morgenen av derfra. Ruta jeg skisserte er ca. 5 timer.
Å komme inn til Denver via I-70 synes jeg var en fin opplevelse. Å stupe ned fra fjellet på en paddeflat slette.
Fra Radisson-hotellet i CS:
http://forum.scanair.no/attachment.php?attachmentid=17759&d=1210875370
Alternativt kjøre mot Colorado Springs
Har vært i CS før, så tenkte kanskje prøve noe nytt ;)
Tommy777
24-08-2010, 21:49
Hva med en kjoeretur til Colorado Springs og House of Miles, FTs foedested. Lunch med damene, prate sjit med alle i Flyertalk. Alle er alltid velkommen
Hold deg i Denver... Colorado Springs er hovedsete for de ny-kristne/born-again-christians...fysjo. Kimptom byr på vin hver ettermiddag og down-town Denver er et bra utgangspunkt for det meste. Man stopper heller ikke i Denver uten å besøke http://www.tatteredcover.com/ - et eldorado!!! Flyplassen er også et sted å tilbringe en del timer...
Colorado Springs er hovedsete for de ny-kristne/born-again-christians...fysjo.
He he I know....foreldrene til en kamerat av meg bor der og er eneste gangene jeg har blitt dratt med til gudtjenestene når det ikke er snakk om begravelse eller bryllupp de siste 10 årene.....jeg er jo ateist for svingene:p
Mange av "Scenic routes" i fjellene stenger i starten av Oktober, så det er nok mer småstedene som er spennende.
Forøvrig kan jeg anbefale å spise en slow roasted prime rib på The Palm i Denver.
Jeg har stått på ski i Breckenridge i slutten av oktober, så det er god mulighet for at det er snø i fjellene. Å planlegge tur til de høyere elevasjoner er neppe å snbefale (som Fnate sier). I Downtown Denver bør det ikke være noe problem finne noe å gjøre i 24 timer. Det kryr av barer og annen morro. Dessverre spiller ikke Broncos hjemmekamp den helgen. Da er det alltid god stemning i byen (jeg skal se de helgen før i London, så de har frihelg den helgen du skal der).
Skikjøring blir det nok ikke denne gangen, snø eller ikke så blir uansett tiden for snau til det
Dessverre spiller ikke Broncos hjemmekamp den helgen. Da er det alltid god stemning i byen (jeg skal se de helgen før i London, så de har frihelg den helgen du skal der).
CU Buffs har heller ikke home game den helgen. Kleint med sporting events i Metro-Denver den helgen da :p
CU Buffs har heller ikke home game den helgen. Kleint med sporting events i Metro-Denver den helgen da :p
Får heller organisere en ølstaffet da :drink :p
Hvis jeg velger å kule'n i Denver fremfor begi meg ut på en road trip, er det noen som har noen tips til hoteller eller eventuelle hvor i byen det er bra å stikke for noen øl og god mat en kveld?
Her er i hvertfall en bra restaurant/bar:
http://www.racinesrestaurant.com/
I Denver er det midt i sentrum som gjelder. Der er restauranter og utesteder plassert. Der ligger også en del bra hoteller. Hvilke som er best (og mindre bra), må nesten andre hjelpe med.
Bare for å hijacke denne tråden litt: Noen som vet hva en bør beregne i tid og dollar for å komme seg fra flyplassen til sentrum kjappest mulig?
Kimpton eller The Brown Palace...
Bare for å hijacke denne tråden litt: Noen som vet hva en bør beregne i tid og dollar for å komme seg fra flyplassen til sentrum kjappest mulig?
Det pleier å være en del hotel shuttles, og jeg mener å huske de har vært complimentary. Men jeg har oftest tatt taxi inn til byen og det tar ca 30 min og koster ca 45 $.
Hoteller: Hyatt Regency er klokkerent og ligger bra til. Moderne, fjongt og med stor tøff lobby. http://denverregency.hyatt.com/hyatt/hotels/index.jsp
Mat: Det er mye greie resturangutanger, men få som er minneverdige. Med andre ord er det få jeg kommer tilbake til år etter år med unntak av tidligere nevnte Palm: http://www.thepalm.com/Denver
Det pleier å være en del hotel shuttles, og jeg mener å huske de har vært complimentary. Men jeg har oftest tatt taxi inn til byen og det tar ca 30 min og koster ca 45 $.
Nettsidene til flyplassen sier fastpris på 54,50, men. Hotell-shuttle er egentlig ikke aktuelt, da jeg ikke tenkte å bo på hotell. ^_^
Fant uansett en annen by, hvor de jeg tenkte på var både billigere og raskere, så vi får se ;)
Nettsidene til flyplassen sier fastpris på 54,50, men.
Spesialpris for elefnater tenker jeg. Jeg har oftest bodd litt i utkanten, og muligens på flyplass-siden av grenda.
Spesialpris for elefnater tenker jeg. Jeg har oftest bodd litt i utkanten, og muligens på flyplass-siden av grenda.
54,50 var til Downtown Denver. Sikkert billigere nærmere flyplassen.