PDA

View Full Version : Ikke umiddelbar godkjennelse av ESTA - ideer om årsak?


Martin
24-08-2010, 17:05
Amerikanske myndigheter bestemte seg for å holde meg på pinebenken i opptill 72 timer til, med beskjed om at "Reisetillatelsen din er under behandling, da en umiddelbar avgjørelse på din søknad ikke kunne gis.".

Ikke at jeg frykter for at de skal nekte meg, men lurte bare på hva som kan være en grunn for at de ikke godkjenner med en gang? Tenker da generelt, og ikke spesifikt i mitt tilfelle. Jeg har forøvrig svart "Nei" på alle spørsmål med god samvittighet, og har heller aldri vært på kant med loven hverken her eller der.

Discus
24-08-2010, 17:17
Det kan rett og slett være at det er mange som søker i disse dager, og at kø i automatikken gjøre at man får et slik standardsvar. Har selv vært med å lage systemer der det renner ut i "ventekø" med beskjed om det (på en eller annen møte) dersom man ikke greier å prosessere raskt nok online.

FlyHi
24-08-2010, 17:27
Det kan rett og slett være at det er mange som søker i disse dager, og at kø i automatikken gjøre at man får et slik standardsvar. Har selv vært med å lage systemer der det renner ut i "ventekø" med beskjed om det (på en eller annen møte) dersom man ikke greier å prosessere raskt nok online.

Taget i betragtning, at der snart indføres betaling for ESTA-ansøgning, så kunne man måske godt tænke sig, at der var rigtig mange der ansøger i disse dag - for en "sikkerheds skyld". Har de selv overvejet det samme...

K3nn7
24-08-2010, 19:07
Måtte bytte pass da infosiden var i ferd med å løsne. Søkte i dag om ny ESTA-godkjennelse, og fikk samme svar som deg, Martin. Trodde kanskje jeg hadde gjort noe feil i søknaden, men regner med at det kanskje er som Discus nevner. Godt å vite jeg ikke er alene ;)

Martin
24-08-2010, 20:09
Måtte bytte pass da infosiden var i ferd med å løsne. Søkte i dag om ny ESTA-godkjennelse, og fikk samme svar som deg, Martin. Trodde kanskje jeg hadde gjort noe feil i søknaden, men regner med at det kanskje er som Discus nevner. Godt å vite jeg ikke er alene ;)

Det var grunnen til at jeg måtte bytte også. Sånn rent bortsett fra at min forige ESTA ville gått ut i november, og jeg skal til USA i januar, så passet det uansett å stikke innom lensmannskontoret og spørre om de små revnene på infosiden kvalifiserte til nytt pass, sånn rett før ESTA'en begynte å koste penger ^_^.

Sjekket forøvrig den "forrige" ESTA'en min på fredag, og den var fortsatt "Ok", så jeg tror fortsatt ikke at de har noen grunn til å nekte meg adgang.

Martin
24-08-2010, 22:24
Etter at siden var nede for vedlikehold en periode, er jeg nå godkjent ;)