PDA

View Full Version : Thai seks ganger i uken ARN-BKK fra jan06


CK
08-08-2005, 07:58
Sex avgångar från Stockholm till Bangkok

08.08.2005
Thai Airways sätter in en extra avgång, nonstop från Stockholm till Bangkok på lördagar. Första avgång sker lördagen den 7 januari 2006. Från det datumet flyger Thai Airways från Stockholm till Bangkok alla dagar utom måndagar. Detta blir den andra nya avgången som Thai Airways infört från Stockholm på ett år – den femte avgången infördes den 22 juli.

Sex avgångar från Stockholm till Bangkok

08.08.2005
Thai Airways sätter in en extra avgång, nonstop från Stockholm till Bangkok på lördagar. Första avgång sker lördagen den 7 januari 2006. Från det datumet flyger Thai Airways från Stockholm till Bangkok alla dagar utom måndagar. Detta blir den andra nya avgången som Thai Airways infört från Stockholm på ett år – den femte avgången infördes den 22 juli.


www.standbynews.com

EB
08-08-2005, 08:14
Denne økningen på Stockholm er vel ikke beste nytt for ledelsen på OSL...

Guest
08-08-2005, 08:28
Sad lige og tænkte "Der skal ikke mange indlæg til før denne tråd er vendt til en "hvorfor er der ikke direkte flky fra OSL til "anywhere-in-the-world" tråd". :nor


EB har allerede taget det op!

CK
08-08-2005, 08:39
At TG nå satser på å øke kapasiteten mellom Skandinavia og BKK, burde vel bevise at den fryktede turistflukten fra Thailand etter tsunamien er over, eller? STO er jo også en god destinasjon fro Thai å få trafikk fra Baltikum, Russland og Polen. OSL har jo bare feed fra resten av Norge...

DY Tech
08-08-2005, 10:00
Men hvorfor må alle ruteflyene gå til Bangkok mens chatreflyene går til Phuket? (eller "pøkket" som svenskene sier)

Så populær den regionen er hadde det vel kanskje vært et marked for rutefly til Phuket regionen? Det er et mye bedre utgangspunkt til turist destinasjonene i sør.

Guest
08-08-2005, 10:52
Originally posted by DY Tech
Men hvorfor må alle ruteflyene gå til Bangkok mens chatreflyene går til Phuket? (eller "pøkket" som svenskene sier)

Så populær den regionen er hadde det vel kanskje vært et marked for rutefly til Phuket regionen? Det er et mye bedre utgangspunkt til turist destinasjonene i sør.


TG har faktisk rutefly til HKT. Ikke fra Skandinavien, men bl.a. fra PER/SYD/MEL/FRA

HMWK
08-08-2005, 10:52
Mange lcc selskap som kan ta deg billig fra BKK.

TG923
08-08-2005, 11:06
Originally posted by jens

Originally posted by DY Tech
Men hvorfor må alle ruteflyene gå til Bangkok mens chatreflyene går til Phuket? (eller "pøkket" som svenskene sier)

Så populær den regionen er hadde det vel kanskje vært et marked for rutefly til Phuket regionen? Det er et mye bedre utgangspunkt til turist destinasjonene i sør.


TG har faktisk rutefly til HKT. Ikke fra Skandinavien, men bl.a. fra PER/SYD/MEL/FRA



I Bangkok har man forbindelser til hele Thailand, Phuket er jo bare én av mange (turist-)destinasjoner i sør. Turistene skal mange andre steder også.
Rutefly fra Frankfurt til HKT - vel, vel, gjennomgående rutenummer, men ofte flybytte i BKK likevel.

Dessuten liten grunn til å satse på LCC fra BKK til HKT, prisforskjellen på billett til BKK og Phuket er minimal hvis man reiser Thai hele veien.

Med daglige flyvninger CPH-BKK og 6 ganger i uka ARN-BKK fra januar 2006 har Thai virkelig utvidet de siste årene.

jikswoboB
08-08-2005, 12:41
Originally posted by DY Tech
Men hvorfor må alle ruteflyene gå til Bangkok mens chatreflyene går til Phuket? (eller "pøkket" som svenskene sier)


Men det var ju själva f... Sverige är stort med många dialekter. Här i den östra delen av landet, Uppland, där "rikssvenskan" tillämpas säger ingen "Pöcket". Inte har jag hör det i alla fall. Hör sen! :baeh

Airbus 330
08-08-2005, 14:24
Originally posted by jens
Sad lige og tænkte "Der skal ikke mange indlæg til før denne tråd er vendt til en "hvorfor er der ikke direkte flky fra OSL til "anywhere-in-the-world" tråd". :nor


EB har allerede taget det op!


Synes det ikke er rart i jeg at vi Nordmenn sier ifra da vi blir forbigått hele tiden når det skal opprettes nye linjer rundt om i verden. Vi MÅ alltid reise til ARN eller CPH som oftest for og komme oss ut i verden.:mol

Urettferdig synes nå jeg, da det ville ha vært liv laga for noen Langruter fra OSL også.:pissed :nor

Airbus 330.:)

CK
08-08-2005, 14:27
saken er jo - som jeg har påpekt - at
1) Sverige og Danmark er større markeder enn Norge
2) CPH og ARN får naturlig feed fra andre markeder enn sine hjemmemarked, OSL får det ikke
3) Danmark og Sverige er mer aktuelle land å reise TIL for utlendinger enn Norge

PP
08-08-2005, 15:42
Originally posted by CK
saken er jo - som jeg har påpekt - at
1) Sverige og Danmark er større markeder enn Norge
2) CPH og ARN får naturlig feed fra andre markeder enn sine hjemmemarked, OSL får det ikke
3) Danmark og Sverige er mer aktuelle land å reise TIL for utlendinger enn Norge


Ja det er egentlig ikke så kompliceret.....................

MartinL
08-08-2005, 19:43
Men drit kjiipt for oss Norske da!

Utrlolig at ingen andre enn PIA og Continental belønner et sterkt reiselystent folkeslag med flere intercont ruter. Markedet for noen av disse finnes i alle fall.

Må vi sette vår lit til Emirates mon tro?

Christian
08-08-2005, 20:53
Gud vad kul detta är!

Nu är det inte en enda veckodag på Arlanda utan en 747 där! Iofs var det inte det innan heller, men det är kul ändå!

EB
08-08-2005, 21:12
Så var det folketallet i de enkelte land da....

amatør
11-08-2005, 00:25
Originally posted by MartinL
Men drit kjiipt for oss Norske da!

Utrlolig at ingen andre enn PIA og Continental belønner et sterkt reiselystent folkeslag med flere intercont ruter. Markedet for noen av disse finnes i alle fall.

Må vi sette vår lit til Emirates mon tro?

Tipper at du har rett her.Emirates med Oslo-Dubai-Bangkok er mitt tips en gang i framtiden..Da får Emirates de fleste av 80000 nordmenn som reiser til Thailand på sine fly+de fleste nordmenn som reiser til Australia,og vips,så hadde bare Thai tre avganger i uka fra CPH og ARN.:smokin :wow:

jikswoboB
11-08-2005, 01:04
Originally posted by amatør

Tipper at du har rett her.Emirates med Oslo-Dubai-Bangkok er mitt tips en gang i framtiden..Da får Emirates de fleste av 80000 nordmenn som reiser til Thailand på sine fly+de fleste nordmenn som reiser til Australia,og vips,så hadde bare Thai tre avganger i uka fra CPH og ARN.:smokin :wow:


Haha, säkert. Har svårt att tro att norrmännen är så många ombord på Thais flighter att man skulle tvingas minska med totalt 7 avgångar från ARN och CPH om alla dom plötsligt började flyga med ett annat bolag.

amatør
11-08-2005, 11:14
Originally posted by jikswoboB

Originally posted by amatør

Tipper at du har rett her.Emirates med Oslo-Dubai-Bangkok er mitt tips en gang i framtiden..Da får Emirates de fleste av 80000 nordmenn som reiser til Thailand på sine fly+de fleste nordmenn som reiser til Australia,og vips,så hadde bare Thai tre avganger i uka fra CPH og ARN.:smokin :wow:


Haha, säkert. Har svårt att tro att norrmännen är så många ombord på Thais flighter att man skulle tvingas minska med totalt 7 avgångar från ARN och CPH om alla dom plötsligt började flyga med ett annat bolag.

Var en fleip.Det jeg mener er at jeg tror Emirates er det eneste selskapet som eventuellt kommer til å starte opp fra OSL.Og de har jo meget gode videreforbindelser fra Dubai til Asia og Australia..Og blant 80000 norske reisende til Thailand pr år,tror jeg nok Emirates ville kapret en god del av de.Og vi er vel det skandinaviske folkeslaget som reiser mest til Emiratene??Mener jeg har lest det et sted..

HMWK
11-08-2005, 11:36
Skal ikke Mytravel fly fra regionale flyplasser og til Thailand den kommende vintersesongen. Spennende og se om det slår til.

PP
11-08-2005, 11:52
Originally posted by amatør

Originally posted by jikswoboB

Originally posted by amatør

Tipper at du har rett her.Emirates med Oslo-Dubai-Bangkok er mitt tips en gang i framtiden..Da får Emirates de fleste av 80000 nordmenn som reiser til Thailand på sine fly+de fleste nordmenn som reiser til Australia,og vips,så hadde bare Thai tre avganger i uka fra CPH og ARN.:smokin :wow:


Haha, säkert. Har svårt att tro att norrmännen är så många ombord på Thais flighter att man skulle tvingas minska med totalt 7 avgångar från ARN och CPH om alla dom plötsligt började flyga med ett annat bolag.

Var en fleip.Det jeg mener er at jeg tror Emirates er det eneste selskapet som eventuellt kommer til å starte opp fra OSL.Og de har jo meget gode videreforbindelser fra Dubai til Asia og Australia..Og blant 80000 norske reisende til Thailand pr år,tror jeg nok Emirates ville kapret en god del av de.Og vi er vel det skandinaviske folkeslaget som reiser mest til Emiratene??Mener jeg har lest det et sted..


Jeg tvivler på at Emirates ville tage specielt mange leisure pax fra Norge til Thailand - EK er jo ikke kendt som det billigste selskab på denne klode...

Desuden tvivler jeg også stærkt på at i får EK at se på OSL - jeg er rimelig sikker på at CPH og ARN vil blive valgt først på bekostning af OSL. Alle rygter siger vel også at deres prioritetsliste i Skandinavien angiver CPH som nr. 1 og ARN som nr. 2.

OJB
11-08-2005, 19:38
Nok en spiker i kista for SAS interkontinental ruteflyging!

Trety
12-08-2005, 08:23
Originally posted by OJB
Nok en spiker i kista for SAS interkontinental ruteflyging!


Nåja, SAS Intercontinental er relativt mye mer enn BKK-ruta fra CPH. ;)