PDA

View Full Version : En særdeles hyggelig hilsen

Harald Oanes
24-08-2010, 13:08
Ja selvsagt er det KLM som smiler og vinker mest, faktisk i en særklasse her på Sola. Men denne FO tok kaka, han holdt nemlig på å komme helt ut av vinduet! Han smilet og vinket, smilte og vinket enda mer - og til slutt gav han "tommelen opp" og vinka farvel... Fantastisk kjekt når en står alene og fryser på en tom plattform...

http://www.oanes.no/flybilder/forum/klm_vink/H10_1714.jpg

http://www.oanes.no/flybilder/forum/klm_vink/H10_1717.jpg

Hei å hå

H

ENGM 911
24-08-2010, 13:12
Uten tvil at hollendere er et trivelig folkeslag. Sjekk bare http://forum.scanair.no/showthread.php?t=57980&highlight=piloter+hilser

Anders95
24-08-2010, 16:36
Hyggelig gjort av FO og veldig bra dokumentert av deg:)

andreas97sas
24-08-2010, 18:46
Fine bilder :) Mange av pilotene i klm vinker :)

Scanorama
24-08-2010, 19:08
Dette er jo helt fantastisk artig. Kanskje pilotene hadde vært glad for å få oversendt en kopi fra dere som får disse hilsene?

Harald Oanes
24-08-2010, 19:23
Dette er jo helt fantastisk artig. Kanskje pilotene hadde vært glad for å få oversendt en kopi fra dere som får disse hilsene?

Takk Bjørn, ja det tror jeg faktisk de hadde... Men vet ikke hvordan jeg kan finne rette vedkommende...

hei å h

H

Scanorama
24-08-2010, 22:09
Hallo Harald.

Jeg ville godt inn på Klm sin hjemmeside og sett er info/kontakt og prøvd der. Skriv reg. på flyet og når det var på Sola og spør om de kan videresende bilde til mannskapet.

Du får helt sikkert et svar

Boeing_fan
25-08-2010, 08:46
Mange av KLMs piloter og crew er vel engelskmenn? Det er hvertfall inntrykket jeg har fått når jeg har reist med dem.

LNv22
25-08-2010, 09:42
Synd de aldri får sett seg selv avbildet, da de sannsynligvis ikke vet hvor bildene blir lagt ut.

Jeg foreslår at du trykker opp en diger banner med URL til forumet og henger bak plattformen :p

OJB
26-08-2010, 13:20
Mange av KLMs piloter og crew er vel engelskmenn? Det er hvertfall inntrykket jeg har fått når jeg har reist med dem.

Det er tidligere Air UK , KLM UK personell hovedsaklig på F100 og F70.

sirpjalle
26-08-2010, 14:53
Takk Bjørn, ja det tror jeg faktisk de hadde... Men vet ikke hvordan jeg kan finne rette vedkommende...

hei å h

H

Send meg en PM med flightnr og hvilken dag det gjelder, så skal jeg ikke se om jeg kan hjelpe deg. Alltid greit å kjenne noem som kjenner noen andre..... ;)

Harald Oanes
13-09-2010, 16:53
En hyggelig mail ankom min mailbox, fra FO på den flighten som bildene over viser... Jeg mailet bildene til KLM, med flightnr/reg/dat - så sporet de opp piiloten og videresendte bildene... Hyggelig...

Jeg tillater meg å legge ved mail:

"Hello Harald,

Thanks for the pictures! I was the first officer that day on your
pictures. Very nice to receive the positive feedback. It is always
good to see people enthousiastic about aviation. SVG must be a nice
place to spot planes, you can come close to the aircraft and see us
wrestle with the crosswinds over there :)

Hope to see you soon in Stavanger again!

Okyay Orgut"

En oppmuntring...!

hei å hå

H

Motard
13-09-2010, 19:43
Artig artig. :-)

Halvorsn
13-09-2010, 21:00
Koselig folkefær det der, ja!

LN-DAG
13-09-2010, 21:06
En hyggelig mail ankom min mailbox, fra FO på den flighten som bildene over viser... Jeg mailet bildene til KLM, med flightnr/reg/dat - så sporet de opp piiloten og videresendte bildene... Hyggelig.............

Var virkelig koselig å lese dette. Ikke alt så ofte vi mennesker (uansett interesseområde) er så flinke å gi hverandre positive tilbakemeldinger, om det er med et hyggelig vink eller en mail.
Kanskje litt OT, men som jeg bruker å si til dattera mi, så er det når jeg hører om / ser menneskers godhet mot hverandre at jeg kan få en "liten" tåre i øyekroken.

Godt med sånne positive historier Harald.

(Har også lagt merke til at de fleste "hilse" bildene på trådene her kommer fra KLM piloter. Er hollenderne et så hyggelig folkeslag, eller hører det med til pilotutdannelsen å være med å spre glede ?)

Mvh
Dag

thestigmachine
13-09-2010, 22:20
(Har også lagt merke til at de fleste "hilse" bildene på trådene her kommer fra KLM piloter. Er hollenderne et så hyggelig folkeslag, eller hører det med til pilotutdannelsen å være med å spre glede ?)

Mvh
Dag

Jeg har jobbet med eksport av fisk i et par år nå, og har en del kontakt med transportfirmaer og sjåfører nedover i Europa. Tror nesten hollenderene må være det hyggeligste folkeslaget jeg har vært borti iallfall. Lette å kommunisere med (de aller fleste er jo veldig gode i engelsk), hyggelige og hjelpsomme. Og latteren sitter ofte løs. :)

LN-MOW
13-09-2010, 22:20
Det har nok kanskje litt med at de er vant til å takse forbi spotterplasser på hjemmebane?

Robin882
13-09-2010, 22:22
Hehe, artige bilder. Hyggelige folk de der KLM pilotene. :)

rogaland10
14-09-2010, 17:20
hehe Stillig! Det er alltid kjekt å høre om de pilotene som "setter pris" på oss flyspottere :)

N-3PB
14-09-2010, 17:35
Det var jo en artig ending på denne historien Harald.

Jeg ble ferdig med "Hodejegerne" for 10 min siden, og der er jo også en hollender ;)

Y

Harald Oanes
14-09-2010, 18:32
Kanskje litt OT, men som jeg bruker å si til dattera mi, så er det når jeg hører om / ser menneskers godhet mot hverandre at jeg kan få en "liten" tåre i øyekroken.
Mvh
Dag

Fantastisk skrevet Dag, og jeg er så hjertens enig...!

hei å hå

H

Wishmaster
14-09-2010, 21:02
Jepp, jeg bekrefter påstanden på at hollenderne er meget hyggelige!
Generellt om det er pax eller crew, så er de alltid hyggelige, og pratsomme, og man kan nesten være "kompiser" (i den stilen). Alltid imøtekommende.