PDA

View Full Version : Berlin/Tempelhof tas i bruk som teater?

Rob Mulder
24-08-2010, 10:45
Fra: StandbyNews
http://www.standbynews.no/news/8876

Den nedlagte flyplassen Tempelhof i Berlin kan bli åsted for neste års Eurovision Song Contest.
Det historiske terminalbygget i Berlins gamle storflyplass seiler opp som en av fire kandidater til åsted for Eurovision Song Contest i mai neste år. Likevel er fortsatt Hamburg, Hanover og Düsseldorf med om å kjempe for å få huse det store musikkshowet. Valget om verstsby faller iløpet av få uker, skriver Deutsche Welle.

Ifølge nettstedet skal Berlin og Hamburg regnes som favoritter. Berlin på grunn av at det er den tyske hovedstaden med sine 3,4 millioner innbyggere og at byen har lang erfaring med å huse store arrangementer . Den tidligere storflyplassen har allerede rukket å bli en viktig kulturarena sentralt i den hovedstaden etter at flytrafikken ble avviklet for to år siden.
Hamburg kan heller ikke utelukkes som vertsby, ettersom det er hjembyen til Norddeutscher Rundfunk (NDR). Kringkastingsselskapet skal jo produsere neste års Eurovision Song Contest.

AirbusTrond
24-08-2010, 11:36
Fra Fornebu til Tempelhof, mao? Ser at det har blitt park der. På tide med et nytt besøk til Berlin. Dvs jeg har lovet meg selv at jeg skal ta en tur hver vår.

Rob Mulder
24-08-2010, 12:13
Fin link...