PDA

View Full Version : Qatar, Ethiad, Emirates - hvem er best?


kristian
21-08-2010, 15:30
Hvilket av disse tre selskapene er det beste? Sterke og svake sider?

Qatar ble vel lenge regnet som ett av de beste i verden, men har hørt at de er blitt svakere....

Henshaw
21-08-2010, 15:45
Foretrekker Emirates framfor Etihad, har ikke prøvd Qatar. EK har et bedre IFE (selv om EY sitt på ingen måte er dårlig!) og EK har heller ikke fotstøtte installert,noe EY har, da for oss som er lange er den bare i veien.

Farmer
21-08-2010, 16:43
Etihad !! :colgate:

Dag Viking
21-08-2010, 18:53
Tror det var noen som skrev en tripreport på a-net der EY og EK ble sammenlignet tur retur sandkassen-NYC. Ganske bra rapport, og mener å huske at EY vant ganske klart.
Mange mener at EK har tapt seg, og blitt en hit'n miss.

Edit:
Ser den begynner å bli gammel, tiden flyr:
http://www.airliners.net/aviation-forums/trip_reports/read.main/122389/

Robin882
21-08-2010, 23:06
Om man flyr Business så husker jeg også at jeg leste at EY var overlegne på service.
Jeg har aldri fløyet EK eller EY, men jeg merker at jeg heller mot EY :)

Bizflyer
22-08-2010, 02:25
Det kommer vel an på om man flyr Y, C eller F?

De nye suitene til EK er vel vanskelig å slå?
EY har vel ikke First lenger, men jeg har også hørt mye bra om Qatar!

Har dog ingen erfaring med dem selv, da jeg foretrekker direkte destinasjoner fra Europa til Asia, enn en mellomlanding i Sandkassen.

Hadde dog en av dem vært med i stjernealliansen så hadde jeg kanskje vurdert det ved en anledning hvor prisene var veldig lave, men det frister ikke spesielt mye. Iallefall ikke når SAS tilbyr sin C klasse fra Norge til BKK for ca 15 høvdingen!

BF:cool2

Utflyttet
22-08-2010, 04:37
Jeg har flydd QR en del i biz både i små og store busser og synes de er fortreffelig bra service hos. Har ikke prøvd EK eller EY.

Terminalen i Doha er derimot det komplette galskap, og har vært sjeleglad det har vært transit i biz og dermed en tur innom premium-terminalen.

-A

Chaos Controller
22-08-2010, 21:44
Qatar, Etihad og Emirates - i den ordensrekken synes jeg for oekonomi. I business, Etihad, Qatar og Emirates.
Etihad har fremdeles foersteklasse saavidt jeg vet, men bare i 340'ene og i A333'en (bare en i flaaten, og flyr stort sett bare mellom Abu Dhabi og London.)

Oekonomiterminalen i Doha er daarlig, premium er veldig bra. Abu Dhabi er generelt kjedelig, lite a gjoere og se (med unntak av aa drikke gratis oel paa min regning for forummedlemmer), mens terminalene i Dubai er det mye aa gjoere og se for de som liker det.