Flyprat >
Reiseforum > Mulig å bestille sammenhengende BA-billett fra Norge på ba.com (TRD m.fl.)
View Full Version : Mulig å bestille sammenhengende BA-billett fra Norge på ba.com (TRD m.fl.)
vstenhjem
19-08-2010, 10:28
Er det lenge siden BA begynte å selge SK billetter innenriks for å feede videre til LHR? Ser at TRD, KRS, BGO, AES, HAU og SVG er inne som mulig avreiselufthavn.
Synes det blir mer og mer dystert for SAS sin del nå... Har tenkt lenge på at det er bra for SAS at London-passasjerer ikke kan bestille tur til endestopp i Norge på ba.com.. Hm..
(fortsatt stivere priser dog. Laveste jeg finner er 2700 TRD-LHR-TRD)
Er det lenge siden BA begynte å selge SK billetter innenriks for å feede videre til LHR? Ser at TRD, KRS, BGO, AES, HAU og SVG er inne som mulig avreiselufthavn.
Den må være ganske ny - bra tiltak!
Synes det blir mer og mer dystert for SAS sin del nå... Har tenkt lenge på at det er bra for SAS at London-passasjerer ikke kan bestille tur til endestopp i Norge på ba.com.. Hm..
(fortsatt stivere priser dog. Laveste jeg finner er 2700 TRD-LHR-TRD)
Tja - ca kr. 10.000 TRD-SFO i Y+ i januar er ikke så veldig galt, koster rundt 8500 OSL-SFO/LAX. Da har man economy TRD-LHR og Y+ resten. SK tar 15.000 kr for Y+, da får man WF til CPH, Y+ CPH-ORD og economy ORD-SFO/LAX.
(EDIT: Bilde-eksempelet ditt midt i jula er vel ikke helt representativt for prisen?)
vstenhjem
19-08-2010, 12:48
Bilde-eksempelet ditt midt i jula er vel ikke helt representativt for prisen
Sorry! La ut feil hehe =)
Men laveste pris på 2700 vs SAS' 1900 er vel ganske stor forskjell.... =) Men allikevel, er jo bra for BA (neida jeg er ikke partisk i det hele tatt :P )
Tror også det er fornuftig - prisen med BA+domestic SK-leg blir nok høyere enn gjennomgående med samme selskap, men forskjellen utgjør ganske lite hvis man begynner å strekke turen som eksempelet mitt til LAX, SFO eller CPT nå i disse tilbudsdager. Bare leit man ikke kan oppgradere BA-legene med mil på en enkelt måte når man skal ha gjennomgående billett.
Hvorfor ikke har de ikke TOS?
Så kanskje DY kan få litt konkurranse.. ;)
Denne var jo beleilig... :D
Edricson
19-08-2010, 18:43
Hvorfor ikke har de ikke TOS?
Så kanskje DY kan få litt konkurranse.. ;)
Ja, det undrer jeg også om. Ikke egentlig bare med tanke på LON selv, men det er jo ganske tynt med valg når man skal fra TOS ut i verden og vil ha sammenhengende billett; jeg har sjelden sett annet enn SK+LH på longhaul ut av TOS...