PDA

View Full Version : SAS har ikke tilbud på business-billetter i Europa

Fnate
18-08-2010, 08:28
Helt ok priser, men river ikke skinnet av pølsa dette. Synes også det er helt ufattelig at de ikke prøver seg med noen fixed-business tilbud på disse salgene også. Eksemplene som SudCaravelle tar opp har jeg lagt merke til selv og de er helt sinnsyke.

I tillegg er jo biz stort sett skål-tom.

Utflyttet
18-08-2010, 08:57
Helt ok priser, men river ikke skinnet av pølsa dette. Synes også det er helt ufattelig at de ikke prøver seg med noen fixed-business tilbud på disse salgene også. Eksemplene som SudCaravelle tar opp har jeg lagt merke til selv og de er helt sinnsyke.

I tillegg er jo biz stort sett skål-tom.

Kansje biz på europeisk er tom, men IC-flyene er som regel pakket til gjellene med passasjerer fremme.

-A

Someone
18-08-2010, 09:24
Vel, har ihvertfall lagt inn enn kommentar på akurat det med intra-Europeisk biztilbud på SAS sine Facebooksider......

Bizflyer
18-08-2010, 09:29
Vel, har ihvertfall lagt inn enn kommentar på akurat det med intra-Europeisk biztilbud på SAS sine Facebooksider......

Ja, det kommer nok til å gjøre susen!! :rolleyes:

BF:cool2

Fnate
18-08-2010, 09:30
Kansje biz på europeisk er tom, men IC-flyene er som regel pakket til gjellene med passasjerer fremme.

-A

Ja, det har jeg også fått med meg. På IC er ikke SAS så gale på pris/kvalitet heller. Men på Europeisk er det tomt.

SAS øker belegget med men har lavere yield. Da kunne man tenke seg at det var bedre å fylle 1,5 sete + en laks for 2000,- i biz enn å fylle dem for 600,- i Economy.

Dette er seriøst off-topic, så moderatorer kan bare slette innlegget hvis det er i overkant.

Utflyttet
18-08-2010, 09:31
Ja, det har jeg også fått med meg. På IC er ikke SAS så gale på pris/kvalitet heller. Men på Europeisk er det tomt.

SAS øker belegget med men har lavere yield. Da kunne man tenke seg at det var bedre å fylle 1,5 sete + en laks for 2000,- i biz enn å fylle dem for 600,- i Economy.

Dette er seriøst off-topic, så moderatorer kan bare slette innlegget hvis det er i overkant.

Nei, jeg er enig i dette, CK, du jobber jo som bønneteller og Excel-fanatiker, er det ingen som har tenkt på dette? :)

-A

SudCaravelle
18-08-2010, 10:12
For å dra det ene temaet litt videre (mulig det burde være en egen tråd) så snakket jeg med SAS nå. Min kone og jeg reiser hjem fra Nice 9 oktober hvor hun har Eco Extra hjem og jeg bare Eco. For å oppgradere min tur EN vei fra Eco til Eco extra koster 2.450,- NOK NCE-OSL, det er jo merkelig prising. Da er det jo ikke lounge en gang, praktisk talt 2.450 for kald laks?

Hadde det kostet 900,- hadde jeg faktisk vært dum nok til å bestille dette - og det er jo dyr laks det også, men greie penger for SAS.

Desk pilot
18-08-2010, 10:36
Business eller ikke, jeg synes dette så bra ut. Laks får jeg tak i på butikken. ;)

EB
18-08-2010, 12:13
Noen blir ikke fornøyd før de får businessbilletten gratis...

Utflyttet
18-08-2010, 12:22

Ikke gratis, men når du ser hvilken konkrranse SAS har på feks OSL-LHR med BA sin I-klasse, så er det rart at man ikke har et konkurrerende tilbud så man i det minste får solgt seter til høyere yield. Jeg reiser stort sett på kjipeste billett der og da, men om man kunne få tak i bedre seter til en brukendes pris og noe billig laks på kjøpet, så er jeg nok en av de enklere kundene til å legge ut mer penger.

Tilbake til det som er nevnt over om IC og biz, så er problemet her for min del ikke prisene, men stort sett at det har ikke vært et sete å oppdrive når jeg trenger de.

Så det handler ikke om at man ikke vil betale, men at SAS enten ikke priser produktet rett, eller ikke har produkt å selge. Husk at biz er to forskjelige produkt: de som må reise når de passer de (flex) og de som liker å reise med komfort (ikke-sosialister), og å ikke ville tiltrekke seg en hel kundegruppe som med norsk kjøpekraft burde værtbetydelig, det er merkelig markedsføring.

At man i samme åndedrag står i avisen og sier at markedet er priset for billig og samtidig lanserer tidenes billig-kampanje har jo et snev av ironi... :)

-A

Hickok
18-08-2010, 12:35
Ikke gratis, men når du ser hvilken konkrranse SAS har på feks OSL-LHR med BA sin I-klasse, så er det rart at man ikke har et konkurrerende tilbud så man i det minste får solgt seter til høyere yield. Jeg reiser stort sett på kjipeste billett der og da, men om man kunne få tak i bedre seter til en brukendes pris og noe billig laks på kjøpet, så er jeg nok en av de enklere kundene til å legge ut mer penger.

Tilbake til det som er nevnt over om IC og biz, så er problemet her for min del ikke prisene, men stort sett at det har ikke vært et sete å oppdrive når jeg trenger de.

Så det handler ikke om at man ikke vil betale, men at SAS enten ikke priser produktet rett, eller ikke har produkt å selge. Husk at biz er to forskjelige produkt: de som må reise når de passer de (flex) og de som liker å reise med komfort (ikke-sosialister), og å ikke ville tiltrekke seg en hel kundegruppe som med norsk kjøpekraft burde værtbetydelig, det er merkelig markedsføring.

At man i samme åndedrag står i avisen og sier at markedet er priset for billig og samtidig lanserer tidenes billig-kampanje har jo et snev av ironi... :)

-A
Det du sier her er vel noe av det samme som FBU4EVER har vært innom tidligere, nemlig at belegget på IC er alt for høyt for tiden. SAS mister kunder som er villig til å betale mye, ettersom det ikke er plass til de.

SudCaravelle
18-08-2010, 12:44

Da har de et problem.

Noen andre blir ikke fornøyde før de får "komforten" uten fleksibiliteten til en overkommelig pris, den kategorien tror jeg begynner å vokse blant reiseglade nordmenn med stort sett god økonomi.

Fnate
18-08-2010, 13:29

Skal ikke ha det gratis, men jeg velger noe annet når SAS ikke er konkurransedyktig.

At jeg har pengene til å bruke på denne komforten betyr ikke at jeg er villig til å kaste dem etter et produkt som er priset for høyt i forhold til konkurrentene. Er ikke mer komplifisert enn det egentlig.

Trety
18-08-2010, 15:26
Om SK har proppfull biz på IC, så er jo ingenting bedre enn det. Jeg har sjekket litt smått rundt neste års planlagte tur for sambo og meg til HNL, og muligheten om økonomien tillater tur på biz i stedet for eco og på slike billetter som er tilgjengelig for en lønnsmottaker er det bare BA/AA som gjelder.

jcnorway
18-08-2010, 15:37
Er biz-kabinen på SK IC proppfull grunnet betalende fullpris-pax eller er pga oppgraderinger og ID-pax?

Utflyttet
18-08-2010, 16:31
Om SK har proppfull biz på IC, så er jo ingenting bedre enn det. Jeg har sjekket litt smått rundt neste års planlagte tur for sambo og meg til HNL, og muligheten om økonomien tillater tur på biz i stedet for eco og på slike billetter som er tilgjengelig for en lønnsmottaker er det bare BA/AA som gjelder.

Jo, proppfull er ikke bra. Nesten full er veldig bra. :)

-A

Savipix
18-08-2010, 18:16
Er biz-kabinen på SK IC proppfull grunnet betalende fullpris-pax eller er pga oppgraderinger og ID-pax?

You'd be surprised over the situation :)

FlightDeck
18-08-2010, 18:43

Etterspørselen etter Business Class-billetter økte i gjennomsnitt med 40 prosent fra mai til juli 2010, sammenliknet med samme periode i 2009. Det er veldig lav tilgang til bonusbiletter og oppgraderinger for tiden, og det er vel ingen segmenter SAS tjener så mye penger på isolert sett som interkontinentale ruter. Derfor vil frekvensene på interkontinentale ruter økes i vinterprogrammet.