barca
17-08-2010, 23:57
Hei!
For oss som jobber i oljebransjen så har jeg hatt gleden av å bli med i både AirFrance/KLM's Flying Petroleum og Lufthansa's Oil & Energy club. Er det andre her på forumet som har medlemskap i noen av disse klubbene?
Men jeg ser at det er vesentlig forskjeller mellom disse to programmene. Med Lufthansa's Oil & Energy club så har man tilgang til alle LH lounger verden rundt, Fast Track, 15-25% bedre opptjening av Miles med M&M programmet, business class check inn, ekstra baggasje ved innsjekk og høyere prioritet ved upgrade eller overbooking. Samtidig får man et sølvkort tilsendt i posten der man har tilgang til vedlig mange Star Alliance lounger sammen med de fordelene som jeg nevnte med Lufthansa's Oil & Energy club. Samtidig er jeg sikret medlemskap med de kjekke tilgangene til minst 2013 en gang. Det var kult for meg at jeg allerede har fått sølvkortet til LH selv om jeg samler alle poengene mine i SAS Eurobonus.
Når man kommer til AirFrance/KLM's Flying Petroleum så vil jeg si at det er et kjedelig program. Her blir medlemskapet blir bare fornyet 1 år om gangen. Dessuten er kravet at du flyr med AirFrance eller KLM minst en gang i året long hault (ut av Europa) eller 2 ganger medium/short holt (Europa og Frankrike innenlands). Man må da passe på at man flyr fra f.eks. SVG-AMS t/r 2 ganger i året. Det nytter ikke å fly AMS-SVG 2 ganger i året siden returen skal være til en oil destination. Man på samtidig og passe på at utreise og returen skal være på en av oljedestinasjonene for å få fornyet medlemskapet. Når det gjelder goder så tror jeg at man kan ta med litt ekstra baggasje, business class check in og lounge tilgang i AMS dersom man reiser med Skyteam. Man får en kupong som man kan bruke i en restaurat i Schipol dersom man må vente mer enn 3 timer på flyet. I CDG må man til Pullmann hotel som ligger i flyplass området dersom man skal slappe av i lounge der. Helt sykt at det er slike regler der. Hvorfor kan de ikke la Flying PEtroleum medlemmer benytte seg av loungen i CDG.
Så min konklusjon er at man har flere goder med Lufthansa Oil & Energy club enn AirFrance/KLM's Flying Petroleum. Ingen krav med LH at man må reise veldig mye med dem til oil destinations for å beholde medlemskapet. Men det er kjekt å ha medlemskap i både AirFrance/KLM's Flying Petroleum vs Lufthansa Oil & Energy club. Bare pass på å fylle opp kravene for å beholde medlemskapene. Men jeg samler som sagt alle Star Alliance poengene mine i Eurobonus siden det gir meg veldig mange fordeler.
Få høre andre her inne på dette forumet om det er noen som bruker AirFrance/KLM's Flying Petroleum eller Lufthansa Oil & Energy club og om folk er fornøyd med dem?
For oss som jobber i oljebransjen så har jeg hatt gleden av å bli med i både AirFrance/KLM's Flying Petroleum og Lufthansa's Oil & Energy club. Er det andre her på forumet som har medlemskap i noen av disse klubbene?
Men jeg ser at det er vesentlig forskjeller mellom disse to programmene. Med Lufthansa's Oil & Energy club så har man tilgang til alle LH lounger verden rundt, Fast Track, 15-25% bedre opptjening av Miles med M&M programmet, business class check inn, ekstra baggasje ved innsjekk og høyere prioritet ved upgrade eller overbooking. Samtidig får man et sølvkort tilsendt i posten der man har tilgang til vedlig mange Star Alliance lounger sammen med de fordelene som jeg nevnte med Lufthansa's Oil & Energy club. Samtidig er jeg sikret medlemskap med de kjekke tilgangene til minst 2013 en gang. Det var kult for meg at jeg allerede har fått sølvkortet til LH selv om jeg samler alle poengene mine i SAS Eurobonus.
Når man kommer til AirFrance/KLM's Flying Petroleum så vil jeg si at det er et kjedelig program. Her blir medlemskapet blir bare fornyet 1 år om gangen. Dessuten er kravet at du flyr med AirFrance eller KLM minst en gang i året long hault (ut av Europa) eller 2 ganger medium/short holt (Europa og Frankrike innenlands). Man må da passe på at man flyr fra f.eks. SVG-AMS t/r 2 ganger i året. Det nytter ikke å fly AMS-SVG 2 ganger i året siden returen skal være til en oil destination. Man på samtidig og passe på at utreise og returen skal være på en av oljedestinasjonene for å få fornyet medlemskapet. Når det gjelder goder så tror jeg at man kan ta med litt ekstra baggasje, business class check in og lounge tilgang i AMS dersom man reiser med Skyteam. Man får en kupong som man kan bruke i en restaurat i Schipol dersom man må vente mer enn 3 timer på flyet. I CDG må man til Pullmann hotel som ligger i flyplass området dersom man skal slappe av i lounge der. Helt sykt at det er slike regler der. Hvorfor kan de ikke la Flying PEtroleum medlemmer benytte seg av loungen i CDG.
Så min konklusjon er at man har flere goder med Lufthansa Oil & Energy club enn AirFrance/KLM's Flying Petroleum. Ingen krav med LH at man må reise veldig mye med dem til oil destinations for å beholde medlemskapet. Men det er kjekt å ha medlemskap i både AirFrance/KLM's Flying Petroleum vs Lufthansa Oil & Energy club. Bare pass på å fylle opp kravene for å beholde medlemskapene. Men jeg samler som sagt alle Star Alliance poengene mine i Eurobonus siden det gir meg veldig mange fordeler.
Få høre andre her inne på dette forumet om det er noen som bruker AirFrance/KLM's Flying Petroleum eller Lufthansa Oil & Energy club og om folk er fornøyd med dem?