PDA

View Full Version : Booking av billetter gjennom Facebook nå mulig hos Delta

Someone
12-08-2010, 18:13
Da ser det ut til at det ble Delta som ble først ut og skal nå gjøre det mulig å booke billetter på Facebooksiden ders

http://www.google.com/hostednews/ap/article/ALeqM5j69kgUlr6eXGq04mpj0uK9rwefDAD9HI0CHO0
ATLANTA — Delta Air Lines Inc. said Thursday it's launched a new "Ticket Window" on Facebook that will allow passengers to book directly on the social media site.

It's the first time an airline has allowed customers to reserve flights on Facebook, although nearly all major U.S. airlines use Facebook and Twitter to promote sales.

CK
12-08-2010, 18:14
Dette har jo SAS hatt en stund, iallefall en avart. Facebook er ikke butikken, facebook er en kanal for å drive kunder inn i butikken.

LN-AØR
12-08-2010, 18:18
Ser ikke helt poenget. Like raskt å skrive delta.com i nettleseren som å søke opp gruppen på face...

vstenhjem
12-08-2010, 18:35
Da ser det ut til at det ble Delta som ble først ut...

Stilig!
*skriveskrive*

Boeing_fan
12-08-2010, 18:57
Da ser det ut til at det ble Delta som ble først ut og skal nå gjøre det mulig å booke billetter på Facebooksiden ders

Tror ikke det stemmer, på Swiss int Air Lines fanside på facebook har dette vært mulig i flere måneder. Bare se selv :)
http://www.facebook.com/home.php?#!/flyswiss?v=app_4949752878&ref=ts

LN-MOW
12-08-2010, 19:27
Delta sliter forøvrig litt med FB-siden sin ... maken til 'bitchfest' og siden blir svært dårlig moderert. Men slik blir det når man ikke følger opp.

Herlov
12-08-2010, 19:34
Delta sliter forøvrig litt med FB-siden sin ... maken til 'bitchfest' og siden blir svært dårlig moderert. Men slik blir det når man ikke følger opp.

Når man inviterer til åpen kommunikasjon og medvirking med kunder (også de misfornøyde), så stiller man seg jo i utgangspunktet lagelig til for hugg.

Jeg kan ikke helt se at booking gjennom facebook skal være noe revolusjonerende, da det som nevnt er rimelig enkelt å bestille direkte fra delta.com, men hvorfor ikke.

LN-MOW
12-08-2010, 20:59
Reaksjonene er også litt blandet ...

http://aninconvenienttrip.com/?p=142

Today, Delta announced its new facebook app booking engine. Through the Delta facebook fan page users can access the new Delta Booking App.

We tested this thing and our verdict is: huh?
What is Delta trying to do with this thing? While they do have 38k facebook fans, do those people actually care about booking through facebook?

Wig-wag
12-08-2010, 21:15
Unnskyld, men jeg forstår ikke helt.

Hvorfor skulle jeg ønske å booke billetter via Facebook?

flyKSU
12-08-2010, 21:30
Støttes. Holder i massevis med en link til bookingsidene. Facebook sine applikasjoner kan jo også være ganske så ustabile til tider, så jeg kan ikke se for meg at dette er ideelt.

gustavf
12-08-2010, 21:46

Feil spørsmål. Riktig spørsmål: Hvorfor vil Facebook at du skal booke billetter gjennom Facebook?

Facebook ønsker å være en viktigere portal for flere tjenestetyper. Å legge opp til handel gjennom sidene sine, virker som et naturlig steg.

Wig-wag
12-08-2010, 21:54
Feil spørsmål. Riktig spørsmål: Hvorfor vil Facebook at du skal booke billetter gjennom Facebook?

Jeg opprettholder mitt opprinnelige spørsmål og ønsker svar på det - om det finnes.

Flying-news
13-08-2010, 00:01
Ikke ha så mye fokus på det med at man skal betale for billettene gjennom facebook da, og hva som er enklest. Tenk en tanke (snu litt på det): Er du medlem av en gruppe på facebook, får du feed fra gruppen når de legger ut noe...

Mulig eks: "BOSTON ON SALE!" fra Delta-siden. Og dermed er det utvilsomt MYE gratis reklame for Delta, da alle som er medlem av Delta på face får en feed fra dem! Ikke dumt spør du meg.

LN-MOW
13-08-2010, 00:05
Gruppen er der likevel, så reklamen får du uansett ....

Wig-wag
13-08-2010, 00:09
Ikke ha så mye fokus på det med at man skal betale for billettene gjennom facebook da, og hva som er enklest. Tenk en tanke (snu litt på det): Er du medlem av en gruppe på facebook, får du feed fra gruppen når de legger ut noe...

Mulig eks: "BOSTON ON SALE!" fra Delta-siden. Og dermed er det utvilsomt MYE gratis reklame for Delta, da alle som er medlem av Delta på face får en feed fra dem! Ikke dumt spør du meg.

Ja, OK, når du sier det sånn så kanskje noen mener det har noe for seg. Men hvis "feed" innebærer noen form for email- eller SMS-varsling, så får jeg personlig nok "spam" fra før, så jeg vil nok fortsatt ikke ønske dette.

Men da forstår jeg hvorfor noen kanskje vil.

Someone
13-08-2010, 08:29

Det er det jo et enkelt svar på: $$$ ;)

laurenz
13-08-2010, 11:01
Det er det jo et enkelt svar på: $$$ ;)

Facebook jobber hard for å være et alternativ til WWW. Personlig ser jeg ikke helt meningen i det. Men for al del, hvis noen ser fordeler og om det øker salget til f.eks. Delta så får de kjøre på.

LN-MOW
13-08-2010, 22:16
Unnskyld, men jeg forstår ikke helt.

Så lenge det finnes slike der ute .... (For ordens skyld - FB-bookingen kan kun brukes i USA)

Hello Delta,
Here in Europe, we look forward to make bookings with your Facebook Delta site
How long would it take that we can book also our tickets on this site??
Hope soon because we wanna book our trip to NY in November to run the NY Marathon
Let us know so we can organize the rest of our holiday and staying in the US
...Thx again
And good luck
Bye
Kind regards :lol:

jcnorway
13-08-2010, 22:18
Booker gjerne på FB-siden deres hvis de legger ut noen billige billetter til ABQ der :p