PDA

View Full Version : Nødlanding Area-51?

Robin882
12-08-2010, 16:28
Som vi alle vet er Area-51 en "hemmelig" militær base i/ved Groom lake. Om et fly må nødlande, kan det nødlande på Area-51 eller vil de få beskjed at flyplassen ikke finnes? Eller hva hadde hendt?

Jack
12-08-2010, 16:34
Som vi alle vet er Area-51 en "hemmelig" militær base i/ved Groom lake. Om et fly må nødlande, kan det nødlande på Area-51 eller vil de få beskjed at flyplassen ikke finnes? Eller hva hadde hendt?

Tror det er flere flyplasser som ikke er så fryktelig langt unna.....som "finnes".....:cool:

Anders95
12-08-2010, 16:38
Hvis jeg var pilot og det var mulig å lande på en annen flyplass, så hadde jeg nok prøvd å gjort det isteden. :rolleyes:

LN-MOW
12-08-2010, 16:47
Det er ingen som kommer nærme nok til at Groom Lake er nærmeste flypass, så dette er ikke en relevant problemstilling.

ThomAAs
12-08-2010, 17:48
Det er jo bilder av den på Google Earth... Og det skal jo ifølge det jeg har hørt ligge kart inne hos Jeppesen på Groom Lake...

LN-MOW
12-08-2010, 17:58
Jeppesen leverer til USAF, så det stemmer sikkert. Selv hemmelige flyplasser trenger kart og plates.

SeatBelt
12-08-2010, 19:36
Sjekk dette (jeg er svært skeptisk til hvor virkelig dette klippet er - mye som skurrer):

http://www.youtube.com/watch?v=iwl8i5BLENo&feature=related

Uansett er dette et veldig spennende område. Helt utrolig hvor høy sikkerheten er, og spesielt at vaktene faktisk har tillatelse til å åpne ild mot folk som kjører (eventuelt flyr) for langt inn. Jeg tror teknologien som er utviklet/utprøvd på A51 er mye mer avansert enn hva vi kan forestille oss, ikke nødvendigvis relatert til rommet og aliens (som alle tror), men sikkerhet. Ikke vet jeg, men spennende er det. Kunne godt tenkt meg en spottertur ;)

Back to thread: Jeg hadde heller nødlandet i ørkenen enn på Area 51s lange rullebaner. Overlevelsessjansen er betydelig større!

TigerBlack
12-08-2010, 20:49
Såvitt jeg husker er pax-jets luftledene langt unna Groom Lake. og A51 er såpass nære at både Nellis AFB og Las Vegas INTL er vel så gode alternativer.

Groom lake ligger inni militære treningsområder som igjen tilhører Nellis AFB og dekker mye av Nevada. Luftledene som er for sivile fly har kryssningspungt rett over Las Vegas.

Noen sivile fly som hadde rota seg så langt inn i området at Groom Lake er ett landings alternativ har blitt "tatt hånd om" av USAF lenge lenge før de hadde kommet halveis..

Wiggo Hovde
12-08-2010, 23:09
Det er ikke så lenge til jeg skal sette meg i min Sector 7 bil på MacCarran, så jeg kan jo alltids rulle forbi å sjekke ut stedet. Skulle passe bra ettersom både Area51 og Sector 7 "ikke eksisterer".

Dog, for Sector 7 er det prioritert oppgave å finne denne, http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=22638818 som heller "ikke eksisterer".