PDA

View Full Version : Nye Delta Shuttle LGA-ORD

Tommy777
12-08-2010, 04:30
Det er paa tide aa sjekke ut Delta's nye shuttle service fra La Guardia til Chicago. Flyr fra Chicago over i morra med AA (MD) kl 0600 foer man returnerer etter noen moeter med Delta kl 1600.

Innsjekket er man, sete 7C tildelt paa en E170.

Mer om det nye tilbudet her:

https://www.delta.com/planning_reservations/plan_flight/flight_partners/delta_shuttle/delta_shuttle_amenities/index.jsp

Hickok
12-08-2010, 05:14
Litt anderledes. Skal bli interessant å høre hva dette er i praksis.

Tommy777
12-08-2010, 05:34
Litt anderledes. Skal bli interessant å høre hva dette er i praksis.

Gratis oel er ihvertfall en innertier ;)

Hickok
12-08-2010, 05:39
Blir aldri feil! :)

SpotOn
12-08-2010, 16:42
..under "service enhancements":

Open seating (no seat assignments required) from New York to both Boston and Washington
Assigned seating for our New York to Chicago Shuttle

Fordeler begge deler.. :)

Tommy777
12-08-2010, 21:37
Vel, dette var slett ikke morsomt. Ankom akkurat i tide til aa hoppe paa 1500 flighten, gate agenten kunne ikke finne ut om jeg hadde en fleksibel billett eller ikke, saa da var det greit fir henne aa charge 50 dollar. Shuttle?? Skulle ikke dette vaere en hopp paa hopp av opplevelse. Det viste seg etter at flighten var avgaatt at jeg hadde en booking som var fleksibel. De var forvirret fordi billetten er booket i Euro via eget reisebyraa i Tyskland.

Saa da ble det en Heineken til 7 dollar og naa er man paa vei til aa boarde.

Someone
12-08-2010, 23:02
Tilbake til UA neste gang?

Tommy777
13-08-2010, 00:23
Nei, det er jo min egen feil at jeg ikke har Delta status, da hadde det jo vært gratis å skifte flight. Men jeg var sikker på at billetten kunne endres, det ble man ikke enig om.
Flyopplevelsen og hele konseptet er genialt.
Marine terminalen på LGA er kun Shuttle og ingen kø noen steder. Men poenget med shuttle er jo at ting skal skje raskt, med status hadde det vært drømmen. Flighten var konge. Hyggelig crew, gratis øl, mange sorter, snacks etc. God benplass og dassen var stor.
Landet 40 minutt tidlig og var ved gate halvtimen før rute
Slett ikke verst med avgang LGA 1600.

Konklusjonen er at man trenger status hos Delta, så er produktet en vinner

Martin
13-08-2010, 00:49
Konklusjonen er at man trenger status hos Delta, så er produktet en vinner

Er vel ikke noe problem for deg å evt. matche en annen status?

LN-MOW
13-08-2010, 01:14
DL-status er omtrent like nyttig i Chicago som en brusopptrekker i en hermetikkfabrikk ...

Martin
13-08-2010, 01:19
DL-status er omtrent like nyttig i Chicago som en brusopptrekker i en hermetikkfabrikk ...

Det er så. Poenget mitt var at om Tommy ville skaffet seg status hos DL, så hadde han klart det ;)

Og er ikke Tommy i både NYC og MSP rett som det er?

Tommy777
13-08-2010, 04:56
Jeg opprettholder status i Star og Other World, det rekker. Produktet er ikke så mye bedre at det fortjener lojalitet. Vanligvis er jeg i F, der er det nok gratis pils :p. UA og AA har fordelen med større fly, så for mitt vedkommede var dette en test mer enn noe annet.

Status match er en engangsgreie, den tror jeg man sparer. Jeg synes det er tullete å matche dersom man ikke skal benytte statusen og jeg orker ikke ha enda ett kort i lommeboka som krever rekvalifisering