Whatever
10-08-2010, 23:09
Har den siste tiden vært to turer i København og en i Newcastle med henholdsvis SAS og Eastern Airways.
Da vi skulle fly med SAS og CRJ-900 maskinen dems var det ikke plass til min håndbagasje, greit nok tenkte jeg. Fikk beskjed om å sette den i en bagasjetralle som stod like ved flytrappen. Det regnet denne dagen og siden jeg var en av de første ombord ble bagasjen stående i trallen en stund for den ble lastet ombord. Det jeg syns er svært dårlig av SAS er at den trallen ikke har noe form for tak slik at all håndbagsje ble våt. Da jeg ankom CPH og åpnet kofferten var noen dokumenter i ytterlommen våte. Samme skjedde på vei hjem et par dager senere. Regn på Sola og samme type tralle uten tak. Ingenting ble vått denne gang siden det ikke låg så lenge. Da jeg ankom SVG fra Newcastle med Eastern Airways hadde de en egen tralle til håndbagasje med vegger og tak. Nå regnet det ikke når vi ankom men allikevel mye bedre enn hos SAS.
Hvorfor kan ikke SAS ha slike traller? Det er tross alt håndbagasje som ikke er pakket for å ligge ute i regn.
Da vi skulle fly med SAS og CRJ-900 maskinen dems var det ikke plass til min håndbagasje, greit nok tenkte jeg. Fikk beskjed om å sette den i en bagasjetralle som stod like ved flytrappen. Det regnet denne dagen og siden jeg var en av de første ombord ble bagasjen stående i trallen en stund for den ble lastet ombord. Det jeg syns er svært dårlig av SAS er at den trallen ikke har noe form for tak slik at all håndbagsje ble våt. Da jeg ankom CPH og åpnet kofferten var noen dokumenter i ytterlommen våte. Samme skjedde på vei hjem et par dager senere. Regn på Sola og samme type tralle uten tak. Ingenting ble vått denne gang siden det ikke låg så lenge. Da jeg ankom SVG fra Newcastle med Eastern Airways hadde de en egen tralle til håndbagasje med vegger og tak. Nå regnet det ikke når vi ankom men allikevel mye bedre enn hos SAS.
Hvorfor kan ikke SAS ha slike traller? Det er tross alt håndbagasje som ikke er pakket for å ligge ute i regn.