PDA

View Full Version : Park Inn Oslo Airport åpner 2. september

Herlov
09-08-2010, 20:51
Fra 2. september får Radisson på Gardermoen en "konkurrent" i form av Park Inn Oslo Airport. Noen reell konkurrent blir det jo ikke ettersom begge kjeder eies av Rezidor. Arkitekturen er gjennomført, i henhold til rådende design på hele flyplass-området. Arkitekt er Niels Torp.

Er det noen som vet om Rezidor har enerett (avtale med Oslo Lufthavn AS) på hotelldrift i nær tilknytning til terminalområdet eller om det er kostadsnivået som skyldes at ingen andre har etablert seg?

The hotel offers 300 new, bright and spacious bedrooms, all offering the facilities required for a business trip or an overnight stay before a vacation to foreign destinations.

300 modern guest rooms with a choice of king, queen or twin beds.
All rooms offer individual climate control, 32-inch flat-panel TVs, direct telephones, high-speed, wireless Internet access, hair dryer and a safe as standard.
All rooms have also tea and coffee making facilities.
The hotel offers 30 specially designed rooms for disabled guests, some with an interconnection door.
10 Family rooms for up to 4 people with interconnection door.

http://www.parkinn.com/airporthotel-oslo

http://www.afgruppen.no/no/Byggtjenester/Referanseprosjekter/Park-Inn-Hotell-Gardermoen/

FlightDeck
17-08-2010, 19:04
Prisen starter på 1100 kr. per natt, 700 kr. billigere enn startprisen på Radisson Blu. Den store fordelen med disse to hotellene er jo gangavstanden til terminalen - ellers er det jo stort sett ganske rimelig å bo på Gardermoen.

EB
17-08-2010, 19:12
Noen som har testet RBG på parkinn i sentrum - konseptet videreføres nå på OSL.

Toffen
17-08-2010, 19:17
Er det noen som vet om Rezidor har enerett (avtale med Oslo Lufthavn AS) på hotelldrift i nær tilknytning til terminalområdet eller om det er kostadsnivået som skyldes at ingen andre har etablert seg?

Rezidor har ikke enerett. Begge hotellene ble lagt ut på anbud.

jcnorway
17-08-2010, 19:25
Synd de ikke åpner en dag før... Da hadde jeg sikkert testet dem i forbindelse med at jeg uansett tenkte å overnatte på OSL natt til 2. september.

FlightDeck
17-08-2010, 20:00
Synd de ikke åpner en dag før... Da hadde jeg sikkert testet dem i forbindelse med at jeg uansett tenkte å overnatte på OSL natt til 2. september.

Skal overnatte på Gardermoen 30.-31. august mellom to tjenestereiser. Så jeg sier det samme som deg - skulle ønske de åpnet litt før - da hadde jeg testet hotellet! Hvilket hotell velger du i stedet? Litt småirriterende med de andre hotellene som man må bruke shuttle til - koster 60 kr. hver vei.

jcnorway
17-08-2010, 20:04
Radisson BLU OSL.

SeatBelt
17-08-2010, 20:08
Prisen starter på 1100 kr. per natt, 700 kr. billigere enn startprisen på Radisson Blu. Den store fordelen med disse to hotellene er jo gangavstanden til terminalen - ellers er det jo stort sett ganske rimelig å bo på Gardermoen.

Gangavstand er en stor fordel med den sinnsykt overpriste shuttle-servicen. Men jeg synes egentlig ikke 1 100 per natt er superbillig (ikke at jeg kjenner prisene på OSL-hoteller), andre flyplasshotell jeg har bodd på i utlandet har jeg kunnet få langt, langt billigere, selv om standarden har vært høy/ok.

FlightDeck
17-08-2010, 20:19
Gangavstand er en stor fordel med den sinnsykt overpriste shuttle-servicen. Men jeg synes egentlig ikke 1 100 per natt er superbillig (ikke at jeg kjenner prisene på OSL-hoteller), andre flyplasshotell jeg har bodd på i utlandet har jeg kunnet få langt, langt billigere, selv om standarden har vært høy/ok.

På Gardermoen er det bare Radisson Blu Oslo Airport Hotel som har svimlende høye priser med startpris på 1795 kr. Bestiller man to uker i forveien kan man få rom til 1346 kr. Hotellet kan prise så høyt ettersom de har et langt bedre produkt enn de andre flyplasshotellene i form av gangavstand til terminalen.

Prisene på de øvrige flyplasshotellene, er som regel langt rimeligere. F.eks. koster en natt på det nye Scandic-hotellet bare 6-700 kr., samme på nye Comfort RunWay, Best Western og Budget-hotellet til Thon. Conference-hotellet til Thon, Quality, Clarion og Rica koster noen hundrelapper mer.

Slikt ser man på de fleste større flyplasser også - terminalhotellene er langt dyrere enn flyplasshotellene der man er avhengig av shuttle.