View Full Version : Innsjekket baggasje over natten på OSL
Utflyttet
08-08-2010, 13:08
Er det lov å ha baggasje som er innsjekke feks SVG-OSL-XXX når ankomst til OSL er kvelden før OSL-XXX?
Jeg vet de fleste store flyplasser der ute ikke har problemer med dette, men så er jo ikke OSL en stor flyplass.
-A
Boeing_fan
08-08-2010, 18:45
Uten at jeg kan si noe helt sikkert, saa regner jeg med at dersom du reiser med en sammenhengende billett, saa burde det ikke vaere noe storre problem paa OSL enn f.eks CDG.
Er det lov å ha baggasje som er innsjekke feks SVG-OSL-XXX når ankomst til OSL er kvelden før OSL-XXX?
Jeg vet de fleste store flyplasser der ute ikke har problemer med dette, men så er jo ikke OSL en stor flyplass.
-A
I utgangspunktet er det ikke mulig. Men om du klarer å overbevise innsjekkingsagenten om å merke den helt frem, via OSL, så blir man vel pent nødt til å ha den over natten...
Utflyttet
08-08-2010, 19:15
Da får jeg skru på sjarmen i morgen. Jeg skal rett på jobb i Oslo og hadde satt pris på å slippe å dra med en stor bag. :)
-A
Da får jeg skru på sjarmen i morgen. Jeg skal rett på jobb i Oslo og hadde satt pris på å slippe å dra med en stor bag. :)
-A
Alternativet blir jo vennene våre hos hittegods - hva de tar for oppbevaring et døgn aner jeg dog ikke.
Kommer an på hvilke flyselskap du skal reise med. For eksempel med SAS så er det ikke mulig å sender bagasjen over natten. Transitt bagasje på OSL er kanskje ikke så store mengder at det økonomisk forsvarer seg for flyselskapene å leie sikkerhetsvakter hele natten for å passe på bagasjen.
Utflyttet
09-08-2010, 00:55
Kommer an på hvilke flyselskap du skal reise med. For eksempel med SAS så er det ikke mulig å sender bagasjen over natten. Transitt bagasje på OSL er kanskje ikke så store mengder at det økonomisk forsvarer seg for flyselskapene å leie sikkerhetsvakter hele natten for å passe på bagasjen.
SK-TG.
-A