PDA

View Full Version : Turkish setter feite kabinansatte på bakken


MD11
08-08-2010, 13:42
Turkisk Airlines ( TK ) gjør som Air India og setter feitinger på bakken uten lønn.
De er imidlertid hjertelig velkommen tilbake når de har slanket seg^_^

Kabinpersonalet i Turkish Airlines har tidligere fått advarsler om at de blir satt på bakken uten lønn dersom vekten blir for høy.

Nå har flyselskapet gjort alvor av truslene.

De har bedt 15 menn og 13 kvinner blant kabinpersonalet om å bli hjemme til å de har gått ned i vekt. Turkish Airlines mener de er for feite til å ta seg av oppgavene sine i lufta på tilfredsstillende måte.

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7239849

Boeing_fan
08-08-2010, 14:05
For noen idioter, hvis det finnes noe arbeidstilsyn i Tyrkia (noe jeg tviler paa), saa boer de gripe inn.

Brandal
08-08-2010, 14:29
Jaja, men det er kundene som har makten. Vi kan si hva vi mener om slik personalbehandling ved å la være å benytte Turkish.

S. Holberg
08-08-2010, 15:09
Jeg ser poengene deres her, men..
Hvis disse personene har en så høy vekt at de ikke kan utføre sine oppgaver(feks. i en nødsituasjon) så er jeg enig i at de burde groundes.
Jeg går utifra at det er det Turkish har tenkt på.

Flying-news
08-08-2010, 16:10
Jeg ser poengene deres her, men..
Hvis disse personene har en så høy vekt at de ikke kan utføre sine oppgaver(feks. i en nødsituasjon) så er jeg enig i at de burde groundes.
Jeg går utifra at det er det Turkish har tenkt på.

Er enig i det du skriver, bortsett fra den siste linjen! Det er nok mer enn bare security Turkish har tenkt på, [les Tilfredstillende].

Men det er vel ikke så langt som Aeroflot gjorde tidligere i år eller sent i fjor da gikk ut med å tilby alle kabin-ansatte (de kvinnelige) en god sum rubel, dersom de sluttet i jobben når de ble 30 +/-. Samtidig skulle stillingene overtas av mer fine, elegante, sexy (tror det stod sexy hvertfall :p) flyvertinner!

Veldig useriøst(!) men også veldig effektivt, mener nå jeg.

sail4fun
08-08-2010, 16:12
:naughty: TK !

Foxtrot
08-08-2010, 16:39
Det hadde vært interessant å vite hva som er kriteriene for å være "for feit". Går de etter BMI?

SpotOn
08-08-2010, 17:01
Det hadde vært interessant å vite hva som er kriteriene for å være "for feit". Går de etter BMI?

Tanken er jo tenkt andre steder (http://www.fylkesmannen.no/fagom.aspx?m=36482&amid=2899571) også, dog er vel ikke utseende så "kritisk" i offshorebransjen. :lol:

Boeing_fan
08-08-2010, 17:09
Jaja, men det er kundene som har makten. Vi kan si hva vi mener om slik personalbehandling ved å la være å benytte Turkish.

Jeg boikotter dette selskapet fra foer av uansett, de tjener ikke fem ore paa meg :)

Ikke tror jeg noe paa at grunnen er av sikkerhetsmessige aarsaker heller.

SQ 777
08-08-2010, 17:15
Huffda, nå tråkker jeg skikkelig i salaten..,:colgate::colgate:

Har vel aldri vært noe problem hos SQ... :headbang..

EB
08-08-2010, 18:08
Burde de ikke nekte overvektige passasjerer også - meg inkludert?

ThomAAs
08-08-2010, 18:29
Hadde vært interresant å vite hvor "store" disse kabin ansatte er.
Så vet jeg hvor grensa går for fremtiden :) hehe

Flying-news
08-08-2010, 18:51
[...]Izzet Levi, lederen for de kabinansatte i Turkish Airlines, er én av dem som har fått beskjed om å komme seg ned i form. Han har fortalt den tyrkiske avisen Haber Turk at han har blitt pålagt å gå ned 10 kilo slik at han når det selskapet mener er hans øvre matchvekt på 96 kilo.[...]
Samme link som øverst.

Visst det er snakk om at rundt 96 kg er øvre grense for BÅDE menn og kvinner, så er det ikke helt utengelig at disse flyvertinnene det gjelder har litt for mye til overs! :p

TCAS
08-08-2010, 20:33
Nå må dere ikke glemme at det er veldig miljøvennelig å sette de overvektige på bakken.
Overvektig = unødig vekt = unødige CO2-utslipp = verden vil gå under!

;)