PDA

View Full Version : Nytt forsøk Gardermoen...

Harald Oanes
07-08-2010, 00:15
Hvis alt foregår ok helsemessig, så håpe eg at eg befinne meg på OSL mandag til onsdag nå til uken, så hvis noen skulle være i nærheten eller ønsker å ta turen - så hadde det vært svært kjekt å fått hilset på... Hvis dere ser en litt reservert kar med halvlangt hår, og en svart Caravelle med en blank Sûd Aviation Caravelle på bakluken, så er det altså gamle Oanes som igjen har tatt turen over fjellet...

hei å hå

H

LN-MOW
07-08-2010, 00:21
Godt timet nå som veien til vollen er oppgradert! :up:

Harald Oanes
07-08-2010, 00:27
Godt timet nå som veien til vollen er oppgradert! :up: Høres topp ut - det var nesten så eg bare skulle latt være å kople fra Reportasjevogna og slept den med opp på Vollen - og overnattet der disse dagene, det hadde vært knall!!! Men eg hadde vel blitt jagd vekk da også, som eg ble i campingbilen i fjor da eg prøvde å overnatte langs østre rullebane... :-)

hei å hå

H

hurvert
07-08-2010, 05:35
Håpe du har været med deg Harald... sånn det ser ut på yr nå så kan det virke som det blir en ny fuktig tur.

hurvert

Harald Oanes
07-08-2010, 07:52
Håpe du har været med deg Harald... sånn det ser ut på yr nå så kan det virke som det blir en ny fuktig tur.

hurvert

Huff og huff - da utsettes den... Yr spriker så vanvittig i langtidsvarsel! Jeg ser det selv, langtidsvarselet forandres stadig, og jeg vet ikke helt om jeg kan stole på det. Jeg reiser ikke hvis jeg ser en eneste lille regndråpe på kartet... :-( Heldigvis kan jeg reise "på sparket", så jeg får følge litt med på Yr...

H

LCH78
07-08-2010, 08:48
mener å ha lest en plass at yr.no tar feil i 50% av tilfellene da ;)

Harald Oanes
07-08-2010, 09:24
mener å ha lest en plass at yr.no tar feil i 50% av tilfellene da ;)
Ja det er det som er så vanskelig, langtidsvarselet forandres så til de grader når de aktuelle dagene nærmer seg... Men ser også på storm.no at det er meldt en del regn på mandag/tirsdag - så kanskje jeg heller kjører bortover på onsdag, og håper at langtidsvarselet holder ord til slutten av neste uke, meldt fint vær både på Yr og Storm...

hei å hå

H

Polaris
07-08-2010, 10:23
Å ta feil er én ting, å vise tendenser er en annen ting. Følg med på de STORE tendensene, kommer det lavtrykk eller høytrykk? Og ikke minst, ta det "på sparket" så nært avreise som mulig. Jeg opplever yr.no som "mer pessimistisk" med sitt langtidsvarsel (og dermed får de oftere rett... hehe) enn storm.no som noen ganger får veldig rett på langtidsvarselet, andre ganger veldig feil.

Hilsen en værsjuk nordlening som har bodd på yr.no/storm.no de siste 2 månedene :p

PS: Nå skal det sies at kystklima og innenlandsklima er to forskjellige ting, kystklimaet kan være mer ustabilt så jeg ville satset på at yr.no(og storm.no) har "tendensiøst rett" i sine langtidsvarsel om Oslo...

Lykke til :)

putzmeister
07-08-2010, 15:25
Velkommen tilbake Harald. Vollen er rensket for vegitasjon og det er laget større parkeringsplass, veien inn er også betydelig utbedret. Ta gjerne med reportasjevogna og camp på vollen.
Vi sees en av dagene....

grindstein
07-08-2010, 16:43
Velkommen skal du være. Stikker nok innom for å hilse på skal du se.

Harald Oanes
07-08-2010, 17:09
Takk for hyggelig tilbakemelding... Nå ser det ut som jeg reiser bortover tirsdag eller onsdag - og blir kanskje til lørdag...

hei å hå

H

Discus
08-08-2010, 11:51
Å ta feil er én ting, å vise tendenser er en annen ting. Følg med på de STORE tendensene, kommer det lavtrykk eller høytrykk?

Så enig så enig. Og som meteorologene sier - les tekstvarselet for å få helhetsbildet. Tegnerseriene er automatisk generert og blir for unøyaktige med ustabilt vær. (Ikke minst de på baksiden av avisene som har et symbol for hele dagen :rolleyes: )

Østlandet og Telemark mandag: Skiftende bris, om kvelden sørvestlig frisk bris på kysten. Etter hvert enkelte regnbyger, først i øst. Stort sett oppholdsvær i vestlige områder av Oppland, Buskerud og Telemark.
Østafjells og fjellet i Sør-Norge tirsdag: Sørlig bris, sørvestlig kuling på kysten først på dagen. Regnbyger. Uendret eller litt lavere temperatur.
Østafjells og fjellet i Sør-Norge onsdag og torsdag: Sørøstlig bris. Regnbyger. Litt lavere temperatur.

Harald Oanes
08-08-2010, 20:14
Så enig så enig. Og som meteorologene sier - les tekstvarselet for å få helhetsbildet. Tegnerseriene er automatisk generert og blir for unøyaktige med ustabilt vær. (Ikke minst de på baksiden av avisene som har et symbol for hele dagen :rolleyes: )

Ja klart jeg leser tekstvarselet, og time for time - jeg er jo ikke helt ute på viddene... :-)

H

Discus
09-08-2010, 22:03
Ja klart jeg leser tekstvarselet, og time for time - jeg er jo ikke helt ute på viddene... :-)

Nei, Harald, var bare en generell kommentar. Hører alt for mange som snakker om at "figuren viste sky med regn for i dag, men det kom bare en liten skur på morgenen"

PerFugl
13-08-2010, 11:59
Harald, i store trekk ser det vel bra ut lørdag, søndag, mandag og tirsdag. Er du på vei??