View Full Version : Göteborg Aero Show 2010
AggTouchdown
06-08-2010, 23:07
Nå er det bare noen få uker igjen til årets største og mest interessante airshow her i skandinavia, nemlig Göteborg Aero Show (http://www.aeroseum.se/english/goteborgaeroshow/index.html), så jeg tenkte det var på tide med en liten tråd for å høre om det er noen flere herfra som legger turen nedover?
Madammen og jeg tar turen ned på søndagen. Og her er det mange godbiter i kø, blant andre Frecce Tricolori, PC-7 Team, Dansk solo F-16, Draken, Viggen, Tunnan, Lansen og Gripen, for å nevne noen.
Norge Rundt På 14 Dager
07-08-2010, 22:36
Nå er det bare noen få uker igjen til årets største og mest interessante airshow her i skandinavia, nemlig Göteborg Aero Show (http://www.aeroseum.se/english/goteborgaeroshow/index.html), så jeg tenkte det var på tide med en liten tråd for å høre om det er noen flere herfra som legger turen nedover?
Madammen og jeg tar turen ned på søndagen. Og her er det mange godbiter i kø, blant andre Frecce Tricolori, PC-7 Team, Dansk solo F-16, Draken, Viggen, Tunnan, Lansen og Gripen, for å nevne noen.
Jepp hotell bestilt for lenge siden. Gleder meg. Har ikke sett Italienerne siden Gardemoen i 1994.
Noen som vet hva som har skjedd med svenskenes eget Team 60?
AggTouchdown
08-08-2010, 03:50
Team 60 eksisterer vel såvidt jeg vet fortsatt, men det er ikke hvert år man har muligheten til å stable dem på beina pga. økonomi, og at pilotene må gjøre det ved siden av den vanlige jobben deres.
Jeg så Frecce Tricolori senest i fjor, men det er et team man ikke går lei :)
Har hørt mye bra om den danske F-16 demoen også, så det ser jeg frem til, forhåpentligvis får de bruke flares i Sverige :)
Hva skjer med at RNoAF er så kjipe at hvis de første gidder å sende noe, så er det en eller to F-16 som står static.
Hvorfor kan ikke vi, for en gang skyld, være tøffe å sende F-16 demo, eller oppvisning med herc?
AggTouchdown
08-08-2010, 11:58
Det har jeg lurt på mange ganger også, frem til begynnelsen av 2000-tallet så pleide jo Luftforsvaret å ha en egen F-16 demo. Det er vel økonomi som er problemet der som andre steder, men nå sender de jo som oftest et par F-16 til hvert eneste bittelille airshow her i landet, og gjerne et par til å stå på static på større airshows i utlandet, og det kan jo ikke akkurat være gratis det heller... Jeg skulle gjerne ha sett en norsk F-16 demo igjen, men jeg tror nok dessverre de dagene er forbi.