PDA

View Full Version : Vildanden starter SKE-TRD


MD11
06-08-2010, 00:39
6 september er det oppstart SKE-TRD med opptil 2 daglige avganger. Materiellet blir ATR42. Spennende satsning fra Vildanden/Helitrans dette, blir jo konkurranse til WF også dette selv om de flyr fra TRF.

Fine rutetider som er tilpasset forretningsfolk.

http://www.vildanden.no/documents/Rutetider_Vildanden_August_2010.pdf

Flying-news
06-08-2010, 03:12
Spennende satsing! Var ikke en av de første rutene jeg trodde jeg skulle dukke opp med det første, men jeg håper nå ruten holder seg stabil!

Tommy777
06-08-2010, 04:45
Interessant satsing. Haaper de lykkes

VC-10
06-08-2010, 06:52
Velkommen skal anden være - dette tilbudet skal det bli artig å prøve!

LTH
06-08-2010, 13:58
Supert med enda bedre tilbud. Nå får vel WF merke det litt på TRF-TRD ruta tenker jeg...

LN-TIB
06-08-2010, 14:49
Supert med enda bedre tilbud. Nå får vel WF merke det litt på TRF-TRD ruta tenker jeg...

Hvor mye av typisk industripax som har flydd fra TRF er hjemmehørende i Grenland?

MD11
06-08-2010, 16:57
Noen som har erfaring med Vildanden her inne? Servering ombord etc ?

foffen
14-09-2010, 18:56
Gode nyheter for vildanden :-) Passasjerrekord og tilskudd fra staten

http://www.varden.no/nyheter/passasjertall-til-vers-1.5629489

http://www.ta.no/nyheter/article5309582.ece

FlightDeck
14-09-2010, 19:29
Noen som har erfaring med Vildanden her inne? Servering ombord etc ?

Se denne rapporten: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=71104

Vildanden feirer ellers med kampanjepris kr. 1990 en vei til Trondheim.

Vi feirer med kampanjepris frem til 31.12.2010 på kr.1990,- pr vei

flyKSU
14-09-2010, 19:31
Vildanden feirer ellers med kampanjepris kr. 1990 en vei til Trondheim.
Duverden, raust :rolleyes:

foffen
14-09-2010, 19:42
Det er vel Full flex biletter det er snakk om.......

laurenz
15-09-2010, 09:23
Duverden, raust :rolleyes:

Jo, det syns jeg ikke er en dårlig pris. Du kan ikke samligne slike små opperasjoner med det SAS og Norwegian har å tilby.

Jens W
15-09-2010, 10:49
Det er vel Full flex biletter det er snakk om.......
Må være det. Jeg sjekket litt priser når de lanserte ruta, og da lå de billigste på tusenlappen.

OJB
15-09-2010, 10:54
Dette kaller jeg ikke tibud dersom det er snakk om full flex billetter.
Selv betaler jeg over 4000kr full flex SVG-TRF-SVG som er sammenlignbart med SKE-TRD-retur.

Jens W
15-09-2010, 10:57
Dette kaller jeg ikke tibud dersom det er snakk om full flex billetter.
Selv betaler jeg over 4000kr full flex SVG-TRF-SVG som er sammenlignbart med SKE-TRD-retur.


Vi feirer med kampanjepris frem til 31.12.2010 på kr.1990,- pr vei på FULL FLEX billetter til og fra Trondheim

Det skulle bli 3980 t/r det, som er UNDER 4000 :)

OJB
15-09-2010, 12:19
Det skulle bli 3980 t/r det, som er UNDER 4000 :)

Det er riktig det Cedlind , men forskjellen er jo så liten at den er uinteressant.

VC-10
15-09-2010, 15:52
Da har jeg bestilt meg en tur SKE-TRD med Vildanden neste fredag. Skal på en konferanse på Tjøme, og prismessig kommer jeg ut omtrent som med WF, så da var det jo en gylden anledning til å ta toget i motsatt retning av Torp og teste det nye tilbudet :)

Jens W
16-09-2010, 12:37
Og når jeg tar en titt på wf.no, så ser jeg at Flex TRF-TRD i Januar ligger på 1569-3379 mens Full Flex ligger på 2082-4486 en vei, så jeg vil vel kanskje plutselig ikke påstå at Vildanden er SÅ dyre..

Someone
16-09-2010, 12:43
Og når jeg tar en titt på wf.no, så ser jeg at Flex TRF-TRD i Januar ligger på 1569-3379 mens Full Flex ligger på 2082-4486 en vei, så jeg vil vel kanskje plutselig ikke påstå at Vildanden er SÅ dyre..

Nei, det kan man kanskje si, men når man sammenligner Villanden på SKE-TRD mot Widerøe på TRF-TRD så mener jeg man bør ha med at fleksibiliteten er mer verdt på Widerøe sin rute da antall avganger er større. Da det normalt har en større nytteverdi å ha flexbillett når man kan velge mellom fire daglige avganger istedet for bare to

VC-10
24-09-2010, 22:40
Da er Vildanden testet - reiste SKE - TRD med 9I 229 i ettermiddag. Turen gikk fra styrtregn på Geiteryggen til småregn på Værnes.
Flighten var i rute, det var LN-HTC som betjente flighten, en ATR42-300 bygget i 1988. Maskinen er jo kommet over ungdomsalderen og man ser på interiøret at det har vært ute og fløyet en stund, men det virket velholdt og det var en grei flytur.
Flighten tok en time og fem minutter, og dlyvertinnen serverte pulverkaffe og te underveis. Det hele var en helt OK opplevelse.
Det som var synd var at vi var kun 8 passasjerer ombord og når jeg gikk av på Værnes observerte jeg åtte passasjerer som hadde møtt opp til gaten for returen. Dette er jo litt snaut for en såpass stor maskin, så vi får håpe at dette ikke er standarden, for i så fall vil det vel være fornuftig å finne mindre materiell å sette inn dersom ruten får fortsette. Regner med at det er mange i Grenlandsområdet som reiser både til Midtnorge og som skal videre til Nordnorge, så forhåpentligvis er ruten liv laga.

Til slutt et lite spørsmål til dere som har greie på koder: På billetten og i Skien benyttes flyselskapkode W2 for Vildanden, mens på Avinors infosider benyttes Helitrans sin kode 9I for flighten. Hva er egentlig den offisielt riktige koden? Vildanden er vel egentlig et "papirselskap" som leaser materiell fra Helitrans for sine ATR-operasjoner, så er W2 noen IATA-kode i det hele tatt?

Jens W
25-09-2010, 00:26
Til slutt et lite spørsmål til dere som har greie på koder: På billetten og i Skien benyttes flyselskapkode W2 for Vildanden, mens på Avinors infosider benyttes Helitrans sin kode 9I for flighten. Hva er egentlig den offisielt riktige koden? Vildanden er vel egentlig et "papirselskap" som leaser materiell fra Helitrans for sine ATR-operasjoner, så er W2 noen IATA-kode i det hele tatt?

Iflg Ch-aviation så er W2 rett og slett koden for.. *drumroll* Vildanden. ( http://ch-aviation.ch/airlinepage.php?code1=VIL )
Siden IATA-koder vel kun egentlig er for GDSer og markedsføring, så er det vel sånn sett ikke noe problem for et papirselskap ala Vildanden å ha en egen kode.
Operativt (ATC-messig) brukes vel uansett operatørs ICAO.